Dejtingtråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just denna "höhö du eju så kräsen"-ryggdunken är inte vidare socialkompetent tycker jag. Men lite av ett misslyckat komplimangsförsök är det nog ibland ofta också, fast med felet av att personerna inte riktigt tänker till hur det kan låta eller upplevas.

Väldigt många av oss är kräsna på det sättet. Förra gången för mig själv skippade jag att vara kräsen eller tänka till så mycket innan jag hoppade in i en relation - och det gick inget vidare värst. Det var nog fel gjort med hindsight 20/20, men vafan..

Tror inte det är nått negativt att vara kräsen. På många sätt är det en hel del schysstare mot de du träffar också. Varför inte bara äga det och ha diskussionerna ändå, utan att på nått vis ursäkta sig för att man är kräsen?

Jag ursäktar mig inte för att jag är kräsen. Känner att jag inte riktigt får fram vad jag menar här. Jag anser inte alls att man ska vara mindre kräsen eller att det skulle vara en dålig sak att vara kräsen. Det är bara det att sättet som ordet används just nu inte speglar hur jag känner. Jag går inte runt och är extremt selektiv med vilka jag dejtar och har en rad deal breakers som de måste leva upp till. Det är ofta så jag upplever att många tror att en kräsen person är. Jag är kräsen på så vis att jag söker någon form av stark kemi och meningsfulla samtal. Jag kommer inte bli mindre kräsen, eller ursäkta mig. Jag upplever bara att "höhö" mentaliteten varken ger en särskilt rättvis bild eller äkta samtal kring det.

Jag ursäktar mig inte för att jag är kräsen. Känner att jag inte riktigt får fram vad jag menar här. Jag anser inte alls att man ska vara mindre kräsen eller att det skulle vara en dålig sak att vara kräsen. Det är bara det att sättet som ordet används just nu inte speglar hur jag känner. Jag går inte runt och är extremt selektiv med vilka jag dejtar och har en rad deal breakers som de måste leva upp till. Det är ofta så jag upplever att många tror att en kräsen person är. Jag är kräsen på så vis att jag söker någon form av stark kemi och meningsfulla samtal. Jag kommer inte bli mindre kräsen, eller ursäkta mig. Jag upplever bara att "höhö" mentaliteten varken ger en särskilt rättvis bild eller äkta samtal kring det.

Jag tror jag förstår ungefär hur du menar, tänker inte att du ursäktar dig. Men det kan ju störa en ändå, även om man inte ursäktar sig för det? Felet blir väl om man tror en kräsen person är på det sättet du skriver här att vissa antar.

Höhö-mentaliteten är rätt ovärd oavsett ämne..imo.

@Singoalla
Jag brukar bara säga att jag inte blir kär så himla lätt. Umgås och ligga med killar jag tycker är najs=inga problem. Förmodligen så ställer det till det lite, jag ser killar jag är intresserad av som potentiella kks och inte som pojkvänner. Jag gillar dessutom inte att öppna upp mig och då är det svårt att få till nån djupare relation. :angel:

Samma här.
Många ser mig som väldigt öppen, jag har lätt att prata om allt, bjuder på mig själv och skrattar. Men jag är bara öppen på ett ytligt vis, jag har jättesvårt att knyta an och släppa människor nära på riktigt.

Jag knöt inte ens an med min exman och vi var tillsammans i 7 år, släppte honom direkt och var helt obrydd.
Det är typ tre personer som känner mig på riktigt och som jag verkligen släppt in, då har jag ändå väldigt många vänner.

Tänkt på en sak senaste dagarna. Ofta när det framkommer i sociala sammanhang att jag är singel, eller att jag varit singel länge, så ramlar diskussionen väldigt snabbt in på att jag är kräsen. Antingen är det jag själv som hävdar att "Jag är nog lite kräsen.." eller så är det personen jag diskuterar med som säger att "Du måste bara kräsen gissar jag?" med följande ryggdunk. Jag gissar att det är ett försvar från min sida, det är enklare att lite skämtsamt hävda att ingen varit bra nog än att öppna sig och erkänna att det är tufft. Sedan är väl sanningen att jag är just kräsen, jag kommer inte ingå en relation om det inte känns fullt ut rätt. Men även om jag sållat bort många personer på resans gång så är ju sanningen att jag blivit både sårad och dumpad på vägen, också.

Jag tror att jag skulle vilja anstränga mig lite för att få bort den där "Singo är så himla kräsen höhö" stämpeln som jag fått och försöka få till lite riktiga diskussioner om relationer i stället. Jag har inte lyckats hitta rätt person helt enkelt, och vet inte om jag kommer göra det heller. Det är tidvis tufft.

Du satte verkligen ord på min känsla också där. Så mitt i prick :bow:

Jag anser inte alls att man ska vara mindre kräsen eller att det skulle vara en dålig sak att vara kräsen.

Kräsen är bra, kräsen ska man vara.

Den dagen jag inte är det kräsen, är den dagen jag blir tillsammans med någon "bara för att". Dvs samma dag som en snöflinga frodas i helvetet.

Varför ska man nöja sig med någon som inte har det man vill ha i en partner liksom?

Kräsen är bra, kräsen ska man vara.

Den dagen jag inte är det kräsen, är den dagen jag blir tillsammans med någon "bara för att". Dvs samma dag som en snöflinga frodas i helvetet.

Varför ska man nöja sig med någon som inte har det man vill ha i en partner liksom?

Det var ju precis det jag skrev i inlägget som du citerade. Nu är du den tredje som skrivit att man ska vara kräsen, trots att jag skrev redan i ursprungsinlägget att jag är kräsen och inte kommer ingå en relation som inte känns helt rätt :D

Samma här.
Många ser mig som väldigt öppen, jag har lätt att prata om allt, bjuder på mig själv och skrattar. Men jag är bara öppen på ett ytligt vis, jag har jättesvårt att knyta an och släppa människor nära på riktigt.

Jag knöt inte ens an med min exman och vi var tillsammans i 7 år, släppte honom direkt och var helt obrydd.
Det är typ tre personer som känner mig på riktigt och som jag verkligen släppt in, då har jag ändå väldigt många vänner.
+1 på den!

Nu kännder jag mig lite lost... men hur flirtar man eller på vilket sätt? :o Är så dålig på sånt här.

Oj, det var en svår fråga faktiskt. Bra fråga, men svår för jag har aldrig tänkt på hur jag själv gör och för mig är det lika enkelt som att andas, så jag är nog en liten flirtkula :nailbiting: :D

Kan nog inte ge några vettiga tips, men att man använder tonfall, blickar, kroppspråk för att visa att man är intresserad är ju basen, men exakt hur man gör är nog väldigt individuellt, så du får testa dig fram lite och kanske nån annan kan ha mer vettiga tips än så :)

Oj, det var en svår fråga faktiskt. Bra fråga, men svår för jag har aldrig tänkt på hur jag själv gör och för mig är det lika enkelt som att andas, så jag är nog en liten flirtkula :nailbiting: :D

Kan nog inte ge några vettiga tips, men att man använder tonfall, blickar, kroppspråk för att visa att man är intresserad är ju basen, men exakt hur man gör är nog väldigt individuellt, så du får testa dig fram lite och kanske nån annan kan ha mer vettiga tips än så :)
Ah, jo det är nog sant. Har själv aldrig flirtat medvetet innan, men omedvetet har det tydligen uppfattats som flirtigt att vara trevlig och pratsam. Pratar gör vi redan så vete tusan, känner mig urkass på medvetet flirteri eller va man ska kalla det.

• Gilla
Reactions: ptr
Ah, jo det är nog sant. Har själv aldrig flirtat medvetet innan, men omedvetet har det tydligen uppfattats som flirtigt att vara trevlig och pratsam. Pratar gör vi redan så vete tusan, känner mig urkass på medvetet flirteri eller va man ska kalla det.
Strunta i att flirta då! Fråga bara om han vill ses för en fika efter jobbet någon dag :D (eller något annat som inte behöver vara "superspeciellt")

Strunta i att flirta då! Fråga bara om han vill ses för en fika efter jobbet någon dag :D (eller något annat som inte behöver vara "superspeciellt")
Jag kan inte med sånt där heller, varför kan jag inte riktigt sätta fingret på. :o

Men jag undrar om det inte är något där, idag när jag va på företaget och lastade, plogade han snö på gårdsplanen och parkerade bakom min lastbil för att komma fram och prata med mig och hans kollegor, trots att han hade mer snö att ploga bort.
Ska dit imorrn igen och då får vi se vart samtalet leder. Han är väldigt lätt att prata med. :)

Jag kom på en sak jag definitivt ska säga imorrn. När jag öppnade mina bokningar idag var de en bokning till det företaget, där de som hade bokat skrev ”eller för den som vill ha lite extra spänning i vardagen.” Handlade om att stapla gods. Jag staplade det och söker/vill ha spänning i min vardag. ;)

Edit:
Och jag skickade en screenshot på just den där biten (texten) till killen. Trött här nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 146
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 859
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 295

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka