Just denna "höhö du eju så kräsen"-ryggdunken är inte vidare socialkompetent tycker jag. Men lite av ett misslyckat komplimangsförsök är det nog ibland ofta också, fast med felet av att personerna inte riktigt tänker till hur det kan låta eller upplevas.
Väldigt många av oss är kräsna på det sättet. Förra gången för mig själv skippade jag att vara kräsen eller tänka till så mycket innan jag hoppade in i en relation - och det gick inget vidare värst. Det var nog fel gjort med hindsight 20/20, men vafan..
Tror inte det är nått negativt att vara kräsen. På många sätt är det en hel del schysstare mot de du träffar också. Varför inte bara äga det och ha diskussionerna ändå, utan att på nått vis ursäkta sig för att man är kräsen?
Jag ursäktar mig inte för att jag är kräsen. Känner att jag inte riktigt får fram vad jag menar här. Jag anser inte alls att man ska vara mindre kräsen eller att det skulle vara en dålig sak att vara kräsen. Det är bara det att sättet som ordet används just nu inte speglar hur jag känner. Jag går inte runt och är extremt selektiv med vilka jag dejtar och har en rad deal breakers som de måste leva upp till. Det är ofta så jag upplever att många tror att en kräsen person är. Jag är kräsen på så vis att jag söker någon form av stark kemi och meningsfulla samtal. Jag kommer inte bli mindre kräsen, eller ursäkta mig. Jag upplever bara att "höhö" mentaliteten varken ger en särskilt rättvis bild eller äkta samtal kring det.