Dejtingtråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här med kärlek fortsätter att vara lite känsligt den här veckan. Såg precis säsongsavslutningen av en utav mina favvoserier som innehöll både återförening med den stora kärleken och nyhet om att vänta barn. Ett sånt där lyckligt snyft avsnitt och jag var inte sen med att snyfta ikapp.

Nu fick jag precis ett PM på Instagram: "How can such a beautiful girl like you be on Tinder?" Ovetandes om att han hade kunnat få en uppsats just idag, som hade börjat med att krossa idén om att "skönhet" ska vara en automatisk biljett till tvåsamhet. Att singellivet kan vara ett aktivt val och inte en konsekvens av att bara inte ha blivit vald av någon ännu. Att jag söker en djup och meningsfull relation, inte bara sällskap. Men den taffliga komplimangen står utan svar idag.

Tur att pappa dök upp lagom till att jag hunnit torka tårarna och slänga det tomma glasspaketet i soptunnan. Vi gick igång på att prata om alla mina projekt hemma och den där lilla lågan tändes i ögonen hos oss båda. Det är så skönt att påminnas om det goda man har i livet, när det skaver på något hörn som fått alldeles för mycket utrymme senaste dagarna.
Jag är helt fascinerad över hur du skriver :love:

Jag var ju på kryssning i helgen, hej och hå. :angel: Fanns väl ungefär precis den typen av människor jag hade väntat mig, men jisses vad vi hade roligt! Det var ju hur kul som helst att prata runt med lite folk dels på middagen, hitta de på dansgolvet och sen på brunchen dagen efter.

Och nog fick jag mig mitt hångel med råge. :p Ett hockeylag var där för att fira (säsongsavslut kanske?) och en av de äldre grabbarna i laget föll mig i smaken och jag tydligen i hans, så där stod vi och dansade och utbytte saliv i några timmar. Vi tog varandras nummer och har messat lite fram och tillbaka sen dess, får se vad som händer där. Han kan snacka för sig, har ett bra språk även i skrift (rätt viktigt för mig), är jäkligt trevlig och ser härligt bra ut så jag skulle inte säga nej till att ses igen. :d

Tänkte ta lite Buke-paus.
Kram på er vänner! :)

Förstår dig! :heart Jag har blivit mer selektiv med vilka diskussioner jag läser och deltar i också. Så när du kommer tillbaka sen, kom ihåg att du varken behöver läsa eller svara på skiten. Diskussioner här brukar vara väldigt givande, men när jag märker att det blir halmdockor och otrevlig ton så trycker jag på stoppknappen och tar ett exit. Det är inte tid väl spenderad.

Förstår dig! :heart Jag har blivit mer selektiv med vilka diskussioner jag läser och deltar i också. Så när du kommer tillbaka sen, kom ihåg att du varken behöver läsa eller svara på skiten. Diskussioner här brukar vara väldigt givande, men när jag märker att det blir halmdockor och otrevlig ton så trycker jag på stoppknappen och tar ett exit. Det är inte tid väl spenderad.
Håller med, gör samma själv. Den här tråden är en jag brukar återkomma till, speciellt nu när slasktråden för dejting finns och inte tar fokus från själva ämnet. :heart

Inte varit inne på ett par dagar och tråden har runnit iväg...! Men lite uppdatering från mig;

V var ju här i helgen och hälsade på och det var jättefint :). Jag hoppas på en fortsättning.
K skrev först att vi kunde ses som vänner, men sen skulle vi visst avvakta och se hur det gick med min andra tinderdejt (V alltså) tyckte han...
S messade jag sist, får se om han svarar. Hade gärna träffat honom igen som kompis.

Jag hade velat ha tips på dejtingaktiviteter!? :bump:

V var ju här i helgen och hälsade på och det var jättefint :). Jag hoppas på en fortsättning.
K skrev först att vi kunde ses som vänner, men sen skulle vi visst avvakta och se hur det gick med min andra tinderdejt (V alltså) tyckte han..

Fattar inte riktigt.. Ville den ena snubben (K) först att ni skulle vara vänner, men sa sen att beroende på hur det gick med den andra killen (V) så kanske han vill vara mer än vänner?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 144
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 619
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 838
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 251

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka