Dejtingtråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemkommen själv från en (för mig numera) sällsynt middags-och-pubkväll/natt. Inser att jag inte missar så jättemycket på att inte vara "ute" så ofta längre bara på måfå sådär. Och nej, jag vill verkligen inte dricka upp era överblivna fisherman-shots, varför tror du att jag vill svepa dem kl 02 för att du inte vill "lämna dem"?

Hemkommen själv från en (för mig numera) sällsynt middags-och-pubkväll/natt. Inser att jag inte missar så jättemycket på att inte vara "ute" så ofta längre bara på måfå sådär. Och nej, jag vill verkligen inte dricka upp era överblivna fisherman-shots, varför tror du att jag vill svepa dem kl 02 för att du inte vill "lämna dem"?

Så typiskt svenskt beteende :D Alkohol är dyrt så då ska det minsann drickas upp till varje pris så man får valuta för pengarna! Även om det innebär att svepa allt innan man går så att man bara kommer må ännu sämre dagen efter och fick ut absolut noll av att tömma glasen. Men ingen dryck gick till spillo i alla fall!

Så typiskt svenskt beteende :D Alkohol är dyrt så då ska det minsann drickas upp till varje pris så man får valuta för pengarna! Även om det innebär att svepa allt innan man går så att man bara kommer må ännu sämre dagen efter och fick ut absolut noll av att tömma glasen. Men ingen dryck gick till spillo i alla fall!

Jag lämnar med glädje halva sista ölen om jag är på väg hem, ser absolut ingen anledning till att falla för nått dumt jävla socialt tryck när man är över 30 år gammal :) Svepa nån annans äckliga shots för att sen gå hem och lägga sig? Inte troligt. Ännu mindre troligt när de kräver förklaring till varför man säger nej, och börjar försöka övertala en. Avskyr såna här personer, eller kanske ännu värre - jag ser dem som irrelevanta.

Jag lämnar med glädje halva sista ölen om jag är på väg hem, ser absolut ingen anledning till att falla för nått dumt jävla socialt tryck när man är över 30 år gammal :) Svepa nån annans äckliga shots för att sen gå hem och lägga sig? Inte troligt. Ännu mindre troligt när de kräver förklaring till varför man säger nej, och börjar försöka övertala en. Avskyr såna här personer, eller kanske ännu värre - jag ser dem som irrelevanta.
Oj. Är det vanligt? I så fall har jag plötsligt fått ännu en anledning till att aldrig mer dricka alkohol :p

Jag pratade med en kille igår som jag gick i skolan ihop med. Vi har alltid varit olika varandra och trots att vi alltid har haft kul ihop så har det aldrig varit på tapeten att det skulle varit något mer. Igår klickade vi verkligen. Han hade blivit så mogen, smart och djup. Vi pratade länge och jag kunde inte slita blicken från honom. Jag ville höra allt han hade att säga. Nu har han sambo, och jag är så lycklig för hans skull. Han verkar både kär och tillfreds med livet. Men jag blev glad för det är sällan jag klickar så med människor. Det ger mig hopp.

Jag vet egentligen inte om Tinder-profiler (texterna) passar sig här eller i Slasktråden, men jag slänger ändå in dagens fynd:

"Tjejer är som parkeringsplatser!
Dem bästa är upptagna
Dem lediga är handikappade
*fyra "jag skrattar så jag gråter"-smileys*
Det är ett skämt just you knowww!!!
Hoppas att hitta någon som är mittemellan"

Sicken charmplutt :crazy:
Moget! :crazy:

"Sökes: Vacker, vältränad, storbystad kvinna i ålder 20-35 år med humor, lojalitet och dålig syn.
Finnes: Överviktig, normalful man i 55-årsåldern som tröttnat på singellivet och på kvinnor med skyhöga krav. Jag har åtminstone ett bra jobb.
Finns du?"

Känns inte som att han lyckades sälja in sig själv där. :D

Jag låg med en kille för några veckor sedan. Jag träffar på honom ibland då han umgås i mina kretsar. Sexet va inge höjdare direkt så tänkte att en gång är ingen gång typ. Efter det har han messat och frågat om jag vill ligga igen. Jag svarade "nej tyvärr".
Nu i fredags va han på samma pub som mig. Vi pratade lite i början av kvällen men jag kände på mig att han hoppades på ligg så jag undvek honom efter det. Han snackade dock med mina kompisar och fick reda på att vi skulle ut och dansa kvällen därpå. Så igår sa mina två tjejkompisar att han kanske skulle dyka upp och det gjorde han. Han dansade med oss hela natten och innan stängning frågar han om jag inte ska med hem till honom. När mitt svar blir att skaka på huvudet blir han jätteförvånad.

Alltså jag tror att han kom till puben i fredags för att han visste att jag skulle vara där och samma i lördags på dansstället. Allt det för att kanske få ligga :grin:.

Jag är så glad över mitt beslut att ta en paus från män.

När man får veta att någon man gillar blivit singel.
wu7ky.webp

Fick alldeles nyss hjärtsnörp. Är och åker skidor på samma ställe jag var förra året. Då hade jag en skidinstruktör som bara var så fantastisk. Trevlig, humor, snygg och med galet sexiga ögon. :d:o Vi klickade rätt bra men inget mer, tänker att de springer ju på en del tjejer och man är ju bara på genomfart...

Inför i år visste jag att han bytt jobb så tänkte att jag lär ju inte springa på honom men se vad fel man kan ha. Idag, första dagen, på after skin så står han där och jag dog nästan lite. Han kände direkt igen mig och det blev kindpussar (fransk) och småprat och jag drunknade i hans ögon igen. :love: Han avslutade med att fråga om jag just kommit eller på väg hem och jag kom ju just och då tyckte han att då lär vi ses igen i veckan.

Jag har hans nummer, om han inte bytt. Skulle såååå gärna ses utanför proffessionen sas men vet inte om jag vågar messa. :nailbiting:

Och gällande narcissisten så har vi ju inte hörts på över två mån mer än i de sammanhang vi springer på varandra ändå. Jag har fått hjälp att låta bli att höra av mig under den här perioden när jag varit på väg att messa. Så i fredags, då kunde han inte hålla sig längre utan messade mig. Så jäkla gött att "vinna". :rofl: Känner mig hyffsat stark i att stå emot nu men det kommer dippar.

Fick alldeles nyss hjärtsnörp. Är och åker skidor på samma ställe jag var förra året. Då hade jag en skidinstruktör som bara var så fantastisk. Trevlig, humor, snygg och med galet sexiga ögon. :d:o Vi klickade rätt bra men inget mer, tänker att de springer ju på en del tjejer och man är ju bara på genomfart...

Inför i år visste jag att han bytt jobb så tänkte att jag lär ju inte springa på honom men se vad fel man kan ha. Idag, första dagen, på after skin så står han där och jag dog nästan lite. Han kände direkt igen mig och det blev kindpussar (fransk) och småprat och jag drunknade i hans ögon igen. :love: Han avslutade med att fråga om jag just kommit eller på väg hem och jag kom ju just och då tyckte han att då lär vi ses igen i veckan.

Jag har hans nummer, om han inte bytt. Skulle såååå gärna ses utanför proffessionen sas men vet inte om jag vågar messa. :nailbiting:

Och gällande narcissisten så har vi ju inte hörts på över två mån mer än i de sammanhang vi springer på varandra ändå. Jag har fått hjälp att låta bli att höra av mig under den här perioden när jag varit på väg att messa. Så i fredags, då kunde han inte hålla sig längre utan messade mig. Så jäkla gött att "vinna". :rofl: Känner mig hyffsat stark i att stå emot nu men det kommer dippar.
Kör bara kör, vad har du att förlora? :D

Det här med kärlek fortsätter att vara lite känsligt den här veckan. Såg precis säsongsavslutningen av en utav mina favvoserier som innehöll både återförening med den stora kärleken och nyhet om att vänta barn. Ett sånt där lyckligt snyft avsnitt och jag var inte sen med att snyfta ikapp.

Nu fick jag precis ett PM på Instagram: "How can such a beautiful girl like you be on Tinder?" Ovetandes om att han hade kunnat få en uppsats just idag, som hade börjat med att krossa idén om att "skönhet" ska vara en automatisk biljett till tvåsamhet. Att singellivet kan vara ett aktivt val och inte en konsekvens av att bara inte ha blivit vald av någon ännu. Att jag söker en djup och meningsfull relation, inte bara sällskap. Men den taffliga komplimangen står utan svar idag.

Tur att pappa dök upp lagom till att jag hunnit torka tårarna och slänga det tomma glasspaketet i soptunnan. Vi gick igång på att prata om alla mina projekt hemma och den där lilla lågan tändes i ögonen hos oss båda. Det är så skönt att påminnas om det goda man har i livet, när det skaver på något hörn som fått alldeles för mycket utrymme senaste dagarna.

Livet som singel... fick förslag från en kollega om att vi borde ligga. Att det skulle ligga i bådas intresse att hålla det hemligt. Hans sambo har tydligen inte samma sexlust från honom.
Jag sa att ha sex med en upptagen kille är precis den typen av komplicerat sex jag inte är intresserad av.

Den gossen försvann snabbt som tusan. Jag som var en sån himla rolig tjej som var så himla kul att snacka med. :up: Tydligen inte så rolig längre när jag inte vill ligga med honom. :angel: har inte hört ett ord från honom sen dess. :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 137
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 599
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 790
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 251

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka