Så är jag då framme vid ett litet dilemma ni gärna får hjälpa mig med.
Jag är ju medryttare på en, som är rolig att rida, och som jag inte rider så ofta, har blivit nån gång varannan vecka. Nu har jag provridit en ny två gånger (träffat denna tre gånger totalt) utan att berätta att jag är medryttare på en annan och det börjar kännas lite besvärligt. Är inte helt säker på att jag vill ha den här nya som min egen (eller om jag har möjlighet att få honom) men vill helt klart fortsätta prova. Själva ridningen funkar inte så bra som med medisen. Han är inte lika välriden och jag behöver vara tydligare med mina hjälper vilket jag har svårt för när jag inte är helt trygg. Kan bli bättre när vi lärt känna varann, eller inte, svårt att veta ännu hur vi klickar där. Men han är väldigt mysig i övrig hantering och mångsidig, finns mycket roligt markarbete att hitta på med honom. Och så har han fantastisk exteriör, precis min typ! Står uppstallad nära mitt jobb också vilket är väldigt praktiskt.
Framåt nästa helg kommer det kritiska läget då det finns förväntningar från båda att jag ska komma och rida... Eftersom jag är lite osäker på hur jag vill och känner med den nya känns det för tidigt att börja snacka deal där, skulle helst bara vilja fortsätta känna mig fram utan att ta upp det. Men som sagt, känns oärligt och lite oseriöst att fortsätta med medisen samtidigt.
Även om jag inte har nån uppsägningstid som medryttare bryr jag mig ju om honom också. När vi bestämde att jag skulle bli medryttare så sa jag typ, när frågan kom, att nej jag söker inte efter någon egen just nu och att man kan ju inte lova nåt, men det är osannolikt att jag av den anledningen skulle sluta vara medryttare på honom närmaste tiden. Så att komma med nåt sånt nu skulle kännas dumt. Finns också önskemål att om det finns andra med i bilden så ska det skötas snyggt och inte märkas. Tror dock inte det står några andra medryttare på tur för honom. Jag funderar på om jag ska bara ska köpa mig tid och skjuta lite på att åka till medisen, med anledning av att jag behöver ta det lugnt och fokusera mer på mig själv ett tag. Det vore ingen hel lögn heller, då det faktiskt blivit lite mycket med allt nu. Så kan jag i lugn och ro testa den nya ett par gånger till. Eller ska jag vara ärlig? Hur hade ni gjort? Seriösa svar tack!