Dejtingtråden del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det stod bara vinyasa ? Är den lite för tuff kanske att börja med som nybörjare ?
Styrkan är jag inte orolig för. Klarar 40 armhävningar på raken och minst hälften med handklapp. Men vad är det för armlyft du pratar om? Jag tränade att stå på händer med mitt ex. Men vi hann bara träna så att jag kunde stå mot en vägg. Sen har jag inte brytt mig om att träna mer sen det tog slut då det var en grej vi hade :p
Däremot är jag orolig för alla böjningar och vridningar. Som du säger är jag vig som ett kylskåp :o:meh:. Vilket mitt ex hade roligt åt :p.

Låter som du behöver lite yoga för att bli smidigare, då! :D Det är ett mkt bra komplement till styrketräning. :up:

Kolla om det finns någon beskrivning av de olika passen på hemsidan? Om du aldrig testat yoga innan kan det vara bra att börja med en nybörjarlektion, eller åtminstonde fuska lite med YouTube i förväg. :)
Det finns lugna pass och hårda, så gäller att hitta rätt!

Helt OT egentligen, men är inte det läskigt att kunna glömma sådant? Jag är tvärt om, det ska mycket till för att jag inte ska komma ihåg någon och tycker det känns lite tryggt och bra så :p Det tog lång tid för mig att acceptera och inse att inte alla är likadana, att det inte var säkert att alla som jag känner igen känner igen mig...

Inte ett dugg tycker jag. Har ingen aning om hur många jag legat med eller vad alla har hetat. Eller hur gamla mina föräldrar är eller vad det är för datum:D

Låter som du behöver lite yoga för att bli smidigare, då! :D Det är ett mkt bra komplement till styrketräning. :up:

Kolla om det finns någon beskrivning av de olika passen på hemsidan? Om du aldrig testat yoga innan kan det vara bra att börja med en nybörjarlektion, eller åtminstonde fuska lite med YouTube i förväg. :)
Det finns lugna pass och hårda, så gäller att hitta rätt!

Jag tänkte iaf prova :)

Ju hårdare ju bättre! Gillar utmaningar och det får gärna va tufft! Men samtidigt vill jag inte skämma ut mig totalt heller bland en massa tjejer. Jag misstänker att typ 90% är tjejer som går på yoga.

På gymmets hemsida står det inget om dom olika yoga-klasserna vad jag kunde se.

Å sen stenhård fys-träning ? Jag fick uppfattningen att yoga är avslappning och förbättra rörligheten. Min tanke var att köra 1 timme på gymmet efteråt för att få med styrkan :D.

Sorry för OT. Detta kanske hör mer hemma i träningstråden.

Yoga kan vara allt från superavslappning där man var tredje minut flyttar lite på ett ben, till just stenhård träning som krämar ut allt ur kroppen. Jag har hållit i yogapass där flertalet vältränade personer fått krypa ut ur salen. :D Ovana vid den typen av rörelser spelar förstås in, så oavsett hur passet du går på ser ut ska du nog vara lite ödmjuk inför att det kan innehålla många nya saker som kan göra dig rätt mör (även om det inte är tungt på samma sätt som styrketräning). Många blir även helt mosiga i huvudet av yoga, så om du ska köra i gymmet efteråt ska du välja övningar som inte är så avancerade (jag skulle inte köra något koordinationskrävande övning, typ stöt, med post-yoga-hjärna).

Yoga kan vara allt från superavslappning där man var tredje minut flyttar lite på ett ben, till just stenhård träning som krämar ut allt ur kroppen. Jag har hållit i yogapass där flertalet vältränade personer fått krypa ut ur salen. :D Ovana vid den typen av rörelser spelar förstås in, så oavsett hur passet du går på ser ut ska du nog vara lite ödmjuk inför att det kan innehålla många nya saker som kan göra dig rätt mör (även om det inte är tungt på samma sätt som styrketräning). Många blir även helt mosiga i huvudet av yoga, så om du ska köra i gymmet efteråt ska du välja övningar som inte är så avancerade (jag skulle inte köra något koordinationskrävande övning, typ stöt, med post-yoga-hjärna).

Jag föredrar ju stenhård träning när jag tränar. Det där med yoga som man nästan somnar låter inte som något för mig. Jag behöver inte avslappning, då jag är så avslappnad som person. När jag jobbade i butik kunde personalen inte fatta hur jag kunde hålla mig så lugn i julruschen. Men det lät ju absolut skön å så. Men inte lika roligt :p

Koordination lika med 0 och vighet lika med 0 dock. Men man får väl jobba på det! :up:
En del tjejer är ju dock så sjukt viga så man blir avundsjuk :banghead: :p

• Gilla
Reactions: ptr
Jag föredrar ju stenhård träning när jag tränar. Det där med yoga som man nästan somnar låter inte som något för mig. Jag behöver inte avslappning, då jag är så avslappnad som person. När jag jobbade i butik kunde personalen inte fatta hur jag kunde hålla mig så lugn i julruschen. Men det lät ju absolut skön å så. Men inte lika roligt :p

Koordination lika med 0 och vighet lika med 0 dock. Men man får väl jobba på det! :up:
En del tjejer är ju dock så sjukt viga så man blir avundsjuk :banghead: :p

Såg i ett annat inlägg att det är en vinyasaklass, och då brukar man inte vara stilla särskilt mycket. Vinyasa betyder typ flow eller sekvens (solhälsningen, som många känner till, är en vinyasa), och många gånger rör man sig i takt med andningen och stannar i kanske fem andetag i någon position emellanåt.

Ta det för vad det är, se det som att du ska lära dig något nytt snarare än att du ska kötta igenom ett träningspass (men var beredd på träningsvärk. :D).

Såg i ett annat inlägg att det är en vinyasaklass, och då brukar man inte vara stilla särskilt mycket. Vinyasa betyder typ flow eller sekvens (solhälsningen, som många känner till, är en vinyasa), och många gånger rör man sig i takt med andningen och stannar i kanske fem andetag i någon position emellanåt.

Ta det för vad det är, se det som att du ska lära dig något nytt snarare än att du ska kötta igenom ett träningspass (men var beredd på träningsvärk. :D).

Det lät ju inte så farligt ! I can do it ! :D

Nu känns det lite lättare. Ja, jag ska göra mitt bästa :p:cool::bow:

Jag har lite beslutsångest :D
I somras någon gång hamnade jag att prata en lång stund med en man jag träffade när hundarna skulle rastas. Han var otroligt trevlig på alla sätt och vis, lätt att prata med, rolig, hade en behaglig röst att lyssna på, snäll och vaken blick, men saknade ändå det där "lilla extra" för att framstå som attraktiv. Jag fick hans telefonnummer men har inte hört av mig alls.

Nu har vi träffats igen, två gånger och båda gångerna har han jobbat. Det var trevligt då med och det kändes som att han dröjde sig kvar något längre än vad han skulle behövt göra, men utan att på något sätt agera oproffsigt (tvärt om framstod han som mycket noggrann och ordentlig med allt jobbrelaterat).

Jag kan inte låta bli att bli lite nyfiken på människan ändå :p Funderar därför på att höra av mig på något sätt, men vet inte riktigt hur. Det bästa jag hittills kommit på är att skicka ett "gott nytt år"-sms på nyårsafton, och om han tycker att jag är en idiot för det skylla på att jag skickade till alla nummer som fanns i mobilen eller något :angel:

Såå.. eh. Vad ska jag göra? :p (kan tilläggas att han inte är ensam på arbetsplatsen, så möts vi där igen blir det ändå inget bra läge för att tex fråga om vi ska ses efter jobb eller liknande)

I somras någon gång hamnade jag att prata en lång stund med en man jag träffade när hundarna skulle rastas. Han var otroligt trevlig på alla sätt och vis, lätt att prata med, rolig, hade en behaglig röst att lyssna på, snäll och vaken blick, men saknade ändå det där "lilla extra" för att framstå som attraktiv. Jag fick hans telefonnummer men har inte hört av mig alls.

Nu har vi träffats igen, två gånger och båda gångerna har han jobbat. Det var trevligt då med och det kändes som att han dröjde sig kvar något längre än vad han skulle behövt göra, men utan att på något sätt agera oproffsigt (tvärt om framstod han som mycket noggrann och ordentlig med allt jobbrelaterat).

Jag kan inte låta bli att bli lite nyfiken på människan ändå :p Funderar därför på att höra av mig på något sätt, men vet inte riktigt hur. Det bästa jag hittills kommit på är att skicka ett "gott nytt år"-sms på nyårsafton, och om han tycker att jag är en idiot för det skylla på att jag skickade till alla nummer som fanns i mobilen eller något :angel:

Såå.. eh. Vad ska jag göra? :p (kan tilläggas att han inte är ensam på arbetsplatsen, så möts vi där igen blir det ändå inget bra läge för att tex fråga om vi ska ses efter jobb eller liknande)

Det är väl safe att skicka. Men risk att det drunknar i massa andra sms. Skicka iaf inte vid tolvslaget utan under dagen.

Men jag skulle skicka ett sms om hundpromenad istället jag..

Oj vad jag önskar att du kunde snacka vett i mina kollegor. Får höra varje vecka att yoga inte är träning, det blir man inte tränad av osv osv.

Jag har glatt bett dom följa med och själva se hur jobbigt det är, men nä det vägrar dom :grin:

Oj vad jag önskar att du kunde snacka vett i mina kollegor. Får höra varje vecka att yoga inte är träning, det blir man inte tränad av osv osv.

Jag har glatt bett dom följa med och själva se hur jobbigt det är, men nä det vägrar dom :grin:
Fattar du ju att de misstänker att de skulle ha fel då! Samma som när man erbjuder folk som inte tror ridning är något märkvärdigt.

Jag röstar på att du ska vara mer rättfram. Jag hade inte tolkat in något alls i sms på nyår.

Nä, och det är ju på sätt och vis positivt :p Jag tänkte det mest som ett smidigt sätt att se till så att han har mitt nummer, så kan han höra av sig om han vill.
Fast han gav ju dig sitt nummer, nog vill han (eller ville då iaf) att du skulle höra av dig? Skulle han ha hunnit träffa någon sedan dess lär han säga det, och det är väl inte det värsta som kan hända ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 580
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
4 5 6
Svar
111
· Visningar
17 377
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka