Dejtingtråden del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
För typ fem år sen var jag på en ganska trevlig date med en kille som sen inte svarade på mitt sms. Vi matchade på Tinder i veckan och började skriva. Jag skrev att vi har ju setts.. han kom inte ihåg det. :banghead: Tänkte att det varit rörigt i hans liv och att det förklarade det ena och det andra. Han var drivande för en date till och jag tyckte att det kunde vara trevligt. Det var det också, nykter fika mitt på dagen. Men tror ni han svarade på mitt: tack för idag, jag bjuder gärna tillbaka!-sms :meh:

... så klart han inte gjorde. Well Well. De som inte kommer ihåg mig ska inte få en andra chans, lesson learned.

Jag förstår dig och han verkar ju inte vara värd en andra chans.

Men jag kan säga att jag träffade särbon första gången 2008 på jobb i Jämtland och den :devil: kom inte ihåg mig fast jag kom ihåg honom när vi blev ihop 2010 :rofl: Dock spanade jag mest in hans kompis 2008 som nu när jag lärt känna honom inte är något att hänga i julgranen förhållandemässigt :D

Gud jag skulle lätt kunna glömma nån jag varit på dejt med, till och med folk jag legat med. De ska vara jävligt bra eller jävligt konstiga för att jag ska komma ihåg dem :D.

@Amanda_F Det var ju fem år sen! Då är det väl lätt hänt att man glömmer?
Helt OT egentligen, men är inte det läskigt att kunna glömma sådant? Jag är tvärt om, det ska mycket till för att jag inte ska komma ihåg någon och tycker det känns lite tryggt och bra så :p Det tog lång tid för mig att acceptera och inse att inte alla är likadana, att det inte var säkert att alla som jag känner igen känner igen mig...

Helt OT egentligen, men är inte det läskigt att kunna glömma sådant? Jag är tvärt om, det ska mycket till för att jag inte ska komma ihåg någon och tycker det känns lite tryggt och bra så :p Det tog lång tid för mig att acceptera och inse att inte alla är likadana, att det inte var säkert att alla som jag känner igen känner igen mig...

Om jag får tänka ordentligt och länge så kan jag nog komma på de flesta jag legat med, men långt ifrån alla. Blir 31 nästa år och har varit sexuellt aktiv sen jag var 15, det har blivit några stycken på vägen. :D

Om jag får tänka ordentligt och länge så kan jag nog komma på de flesta jag legat med, men långt ifrån alla. Blir 31 nästa år och har varit sexuellt aktiv sen jag var 15, det har blivit några stycken på vägen. :D
Jag känner igen folk som gick i min parallellklass i början av mellanstadiet om jag ser dem ute på stan idag... Och när jag en gång åkte tåg mellan Sthlm - Gbg tyckte jag mig känna igen två personer en liten bit bort i vagnen. Efter en liten stund (max halvminut) kom jag på att jag åkte i samma kupé som dem ett år tidigare på samma sträcka, men vi pratade aldrig. Så tja, risken/chansen att jag glömmer någon som jag haft en faktisk relation med är nog att betrakta som minimal :angel:

Jag känner igen folk som gick i min parallellklass i början av mellanstadiet om jag ser dem ute på stan idag... Och när jag en gång åkte tåg mellan Sthlm - Gbg tyckte jag mig känna igen två personer en liten bit bort i vagnen. Efter en liten stund (max halvminut) kom jag på att jag åkte i samma kupé som dem ett år tidigare på samma sträcka, men vi pratade aldrig. Så tja, risken/chansen att jag glömmer någon som jag haft en faktisk relation med är nog att betrakta som minimal :angel:
Jag är lite lika. På gott och ont. Vissa tror att jag stalkat dem, men mitt minne är bara selektivt. Det finns vettigare saker som borde fastnat men inte gör det.

Jag är likadan. Jag har svårt att minnas ansikten och namn minns jag inte heller alla gånger. Det är nog ett par jag inte skulle känna igen idag om jag mötte dem.

Fast någon man gått i parallellklass med eller bara dejtat en enstaka gång är väl en himla skillnad? Klart att jag kommer ihåg alla mina "riktiga" relationer, men inte en del enstaka ligg eller dejter.

Alltså nja. Jag lägger så lite vikt vid en dejt eller ett ONS så det är därför det försvinner ur minnet liksom, särskilt som en hel del skett onyktert. No big deal liksom.

Jag är lite lika. På gott och ont. Vissa tror att jag stalkat dem, men mitt minne är bara selektivt. Det finns vettigare saker som borde fastnat men inte gör det.

Jag är som dig och @Red_Chili, även om det varierar lite från olika tidsperioder. När jag var yngre och var på festival kändes det märkligt att jag kände igen folk från tex. helgon som jag inte ens pratat med.

...nåt som heter vinyasa yoga. Någon som har erfarenhet av det ?

Jag har! :)
Eller asthanga yoga. Tror det heter asthanga vinyasa där vinyasan är ”flödet”. Typ. Ashtangayoga är den mest fysiska typen av yoga och enda yoga-formen som inte alls är anpassad för kvinnor egentlgen. Det är väldigt mkt fokus på armar, axlar och bröstkorg där män normalt sett är mkt starkare än kvinnor. Många lyft och så, och det märktes så tydligt när det kom in nybörjarkillar på klasserna - dom var viga som kassaskåp men klarade alla armlyft utan problem. För oss kvinnor var det i regel helt tvärtom; inga problem med alla vridningar, böjningar och konstiga positioner men betydligt svårare med handstående t ex.
Världens roligaste yoga! Det är 90 min stenhård fys-träning!
Om det praktiseras rätt vill säga.

Detta var verkligen OT till dejtingtråden, men ett yogapass kan ju leda till en dejt med lite tur. ;)

Jag har! :)
Eller asthanga yoga. Tror det heter asthanga vinyasa där vinyasan är ”flödet”. Typ. Ashtangayoga är den mest fysiska typen av yoga och enda yoga-formen som inte alls är anpassad för kvinnor egentlgen. Det är väldigt mkt fokus på armar, axlar och bröstkorg där män normalt sett är mkt starkare än kvinnor. Många lyft och så, och det märktes så tydligt när det kom in nybörjarkillar på klasserna - dom var viga som kassaskåp men klarade alla armlyft utan problem. För oss kvinnor var det i regel helt tvärtom; inga problem med alla vridningar, böjningar och konstiga positioner men betydligt svårare med handstående t ex.
Världens roligaste yoga! Det är 90 min stenhård fys-träning!
Om det praktiseras rätt vill säga.

Detta var verkligen OT till dejtingtråden, men ett yogapass kan ju leda till en dejt med lite tur. ;)

Det stod bara vinyasa ? Är den lite för tuff kanske att börja med som nybörjare ?
Styrkan är jag inte orolig för. Klarar 40 armhävningar på raken och minst hälften med handklapp. Men vad är det för armlyft du pratar om? Jag tränade att stå på händer med mitt ex. Men vi hann bara träna så att jag kunde stå mot en vägg. Sen har jag inte brytt mig om att träna mer sen det tog slut då det var en grej vi hade :p
Däremot är jag orolig för alla böjningar och vridningar. Som du säger är jag vig som ett kylskåp :o:meh:. Vilket mitt ex hade roligt åt :p.

Å sen stenhård fys-träning ? Jag fick uppfattningen att yoga är avslappning och förbättra rörligheten. Min tanke var att köra 1 timme på gymmet efteråt för att få med styrkan :D.

Sorry för OT. Detta kanske hör mer hemma i träningstråden.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 580
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
4 5 6
Svar
111
· Visningar
17 377
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka