Dejtingtråden del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag suger verkligen på att vara singel, men ser heller ingen anledning att vara det bara för att.
Dejten träffade min familj i söndags, dom älskar honom såklart.
Frågade igår om han ser det som att vi är ett par, för det är inget vi pratat om och kanske egentligen inte viktigt heller. ”Ja typ... men kanske inte officiellt än”. Ungefär så ser jag också på vår relation nu. Jag var nöjd med mitt liv utan honom men han gör (oftast) mitt liv ännu bättre.

Med min tinderdejt (tänker kalla honom det precis hur länge jag vill :D) på hans nördiga hobby just nu. Det finns nog fasen inget attraktivare för mig än människor i situationer de brinner för, är helt avslappnade i och behärskar fullt ut!
Du har så rätt i det!
Jag älskar när någon brinner för något och verkligen är duktig på det de gör. Dejtade en duktig violinist ett tag för några år sedan, rejält attraktivt. Förutom mitt ex dejtar jag en annan musiker nu som också är otroligt duktig och engagerad.
Jag har många konstnärskollegor som är nära vänner till mig, även om jag inte tycker det är attraktivt att se när de arbetar så tycker jag ändå att det är vackert och härligt att se på. :)

Jag vill bli imponerad av den jag träffar och gärna att hen också blir imponerad av mig, det tycker jag om. Inser hur elitistiskt det blir nu, men jag vill nog inte bara att hen brinner för något, jag vill att hen är duktig på det hen gör också. ;)
Oftast hänger det dock ihop.

Du har så rätt i det!
Jag älskar när någon brinner för något och verkligen är duktig på det de gör. Dejtade en duktig violinist ett tag för några år sedan, rejält attraktivt. Förutom mitt ex dejtar jag en annan musiker nu som också är otroligt duktig och engagerad.
Jag har många konstnärskollegor som är nära vänner till mig, även om jag inte tycker det är attraktivt att se när de arbetar så tycker jag ändå att det är vackert och härligt att se på. :)

Jag vill bli imponerad av den jag träffar och gärna att hen också blir imponerad av mig, det tycker jag om. Inser hur elitistiskt det blir nu, men jag vill nog inte bara att hen brinner för något, jag vill att hen är duktig på det hen gör också. ;)
Oftast hänger det dock ihop.

Hmm, jag har faktiskt inte tänkt det som elitistiskt för min del. För mig är det nog mer engagemanget och inlevelsen på något vis. Känner nog igen mig mycket i min passion för hästar/min häst. När någon är trygg i sin röda tråd på något vis. Det gillar jag!

Hmm, jag har faktiskt inte tänkt det som elitistiskt för min del. För mig är det nog mer engagemanget och inlevelsen på något vis. Känner nog igen mig mycket i min passion för hästar/min häst. När någon är trygg i sin röda tråd på något vis. Det gillar jag!
Förstår hur du menar! :)

För mig kan det dock närma sig gränsen till elitistiskt då jag nog finner just den där duktiga biten som mest attraktiv, att jag blir hänförd över förmågan typ.

Väldigt intressant att läsa, tack för att du delade med dig. Känner igen mig väl i det där du skriver om att gå för långt för att skydda sig själv. Eller ja, sitt ego då. Sen helgen har det verkligen satt tankar i spinn om vad jag är kapabel till och varför. Jag känner som sagt inte igen mig själv och det är nog faktiskt första gången som jag någonsin känt så. Det är lite läskigt.

Precis det här, att helt plötsligt börja fundera på "vad är jag för person egentligen?" Mycket jobbig konfrontation med sina mindre trevliga sidor av sig själv. Hittills har jag hanterat det genom att vara medveten om att den sidan finns och se till att den inte dyker upp igen. Än har det inte blivit aktuellt heller.

Spinner vidare. Att jag skrev nördig var mer för att det automatiskt inte är något "coolt och credigt", det är liksom inte alls en avgörande faktor utan det är personen i situationen som ger en bra känsla.

Exakt.
Vi är hästnördar, din kollega har sitt nörderi som jag finner attraktivt.
Det spelar inte så stor vad det är, bara det att vara riktigt engagerad i något.

En kompis till mig håller på med war hammer. Helt obegripligt för mig men han är jäkligt duktig och brinner för sitt intresse, en riktig nörd.
Tycker det är jätteintressant och spännande att lyssna när han berättar och titta på det han skapat.

Exakt.
Vi är hästnördar, din kollega har sitt nörderi som jag finner attraktivt.
Det spelar inte så stor vad det är, bara det att vara riktigt engagerad i något.

En kompis till mig håller på med war hammer. Helt obegripligt för mig men han är jäkligt duktig och brinner för sitt intresse, en riktig nörd.
Tycker det är jätteintressant och spännande att lyssna när han berättar och titta på det han skapat.

Precis så.

Min kollega måste btw typ ha världsrekord i flest nördigheter utan att vara medioker på något.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 664
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 905
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 323
Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
4 5 6
Svar
111
· Visningar
17 464
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka