Dejtingtråden del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Anledningen till att jag la dejtingskorna på hyllan va för att slippa bergådalbanan...
Men nejdå den slipper jag tydligen inte ändå... Mitt egna fel dessutom...
Jag va bara tvungen att "peta i boet"... Sitter här nu och undrar varför...
Nu är jag ju i bergådalbanan likförbannat...

Appropå självdestruktiva mönster...

Jag är som sagt inget fan av att lägga allt drama i "självdestruktiva" facket :D Nu vet jag ju inte vilket bo du har petat i och hur. Men ibland kanske man bara vill att det ska hända något spännande i livet utan att det behöver vara självdestruktivt.

Jag vill livet med någon enbart ska förbättra tillvaron, inte försämra.

Jag tror väl inte att någon vill få in någon i livet som försämrar för än. Jag kan ta min KK som exempel. Vi är lite bitska båda två, ibland kan vi lacka på varandra och jag vet inte hur många gånger jag har sagt till honom att vi ska sluta träffas. Ibland dyker jag upp hos honom på natten och vi smågrälar tills vi börjar hångla och river ner hela hallen. Han har aldrig fått mig att må dåligt, då hade jag inte velat träffa honom. Men visst kan han få igång pulsen på mig, och visst blir det passionerat. För mig en alldeles utmärkt KK-relation som aldrig blir tråkig. Jag har en del vänner som tycker att vi båda är dramatiska, och många skulle säkert inte alls vilja träffa någon som gör dem arg. Men för han och mig som triggas av lite blixtnedslag här och var så är det en ypperligt rolig och passionerad relation.

Jag tror väl inte att någon vill få in någon i livet som försämrar för än. Jag kan ta min KK som exempel. Vi är lite bitska båda två, ibland kan vi lacka på varandra och jag vet inte hur många gånger jag har sagt till honom att vi ska sluta träffas. Ibland dyker jag upp hos honom på natten och vi smågrälar tills vi börjar hångla och river ner hela hallen. Han har aldrig fått mig att må dåligt, då hade jag inte velat träffa honom. Men visst kan han få igång pulsen på mig, och visst blir det passionerat. För mig en alldeles utmärkt KK-relation som aldrig blir tråkig. Jag har en del vänner som tycker att vi båda är dramatiska, och många skulle säkert inte alls vilja träffa någon som gör dem arg. Men för han och mig som triggas av lite blixtnedslag här och var så är det en ypperligt rolig och passionerad relation.

Nej men vad man anser försämrar är ju just det som är individuellt. Jag skulle anse mitt liv försämrades av det du beskriver. För dig berikar samma sak.
Men ursprunget handlade om "lugn och ro" och hur olika personer såg på det. Och jag som vill ha lugn och ro vill inte ha gräl, känslan av att "nu skiter vi i det här och slutar ses" etc. För att det för mig inte är lugn och ro.

Jag vill för all del inte ha slätstruket, alltid överens etc heller. Och hånglar gärna i hallen så saker ramlar ner.

För mig handlar det nog mer om vad t ex att vara oense utlöser. Hur det blir när man är oense. Där finns en gräns för mig där jag ser det som destruktivt om det är på fel sida av min gräns. Dvs inte att vara oense, reta sig på eller liknande som är det avgörande. Utan hur det blir då.

Om jag har mycket på gång vill jag inte ha relationsdrama --> jag får drama och spänning ändå, behöver inte mer

Om jag är uttråkad blir det lättare drama i relationer så jag tar det som att jag ska hitta nåt nytt "större" drama att lägga energi på. Relationsdrama är för tråkigt när jag ser tillbaka på det liksom... man tjafsar men kommer ingenstans. Jag gillar när det händer saker men inte relationsdrama

Nej men vad man anser försämrar är ju just det som är individuellt. Jag skulle anse mitt liv försämrades av det du beskriver. För dig berikar samma sak.
Men ursprunget handlade om "lugn och ro" och hur olika personer såg på det. Och jag som vill ha lugn och ro vill inte ha gräl, känslan av att "nu skiter vi i det här och slutar ses" etc. För att det för mig inte är lugn och ro.

Jo, jag förstod att du förklarade hur du själv vill ha det så jag menade inte att påtala att det visst är på ett annat sätt. Bara att vi som inte drar oss för lite skavighet inte söker något som försämrar utan tvärtom :) Att vi är individer som gillar olika är ju förbaskat tur.

För mig är lugn och ro mitt hem. Att få bo ensam utan någon annan som rör sig i hemmet. Att mina saker har sin egen plats (är himla pedant) och att jag inte behöver förhålla mig till någon annan när jag är hemma. Laga den mat jag vill, kolla på den film som jag vill osv. och framför allt att jag inte känner att jag är skyldig någon kontakt eller att ses under längre perioder när jag vill vara själv.

och framför allt att jag inte känner att jag är skyldig någon kontakt eller att ses under längre perioder när jag vill vara själv.

Har du längre perioder när du är själv ? :D Hur hinner du med ? :)

Men förhoppningsvis har man olika intressen i en relation. Själv skulle jag tex inte vilja lägga av med min träning pga en relation. Kanske inte träna 6-7 dagar i veckan men iaf minst 3-4 gånger.

• Gilla
Reactions: ptr
Har du längre perioder när du är själv ? :D Hur hinner du med ? :)

Men förhoppningsvis har man olika intressen i en relation. Själv skulle jag tex inte vilja lägga av med min träning pga en relation. Kanske inte träna 6-7 dagar i veckan men iaf minst 3-4 gånger.

Ja då, det kan vara allt från att jag åker till stugan en helg och inte vill ha någon kontakt med någon till att jag vill fokusera på annat en månad och inte dejta. Då är det skönt att inte känna mig skyldig att ha kontakt med någon :) Sen andra veckor så träffar jag flera, eller samma person flera gånger. Men i genomsnitt skulle jag gissa att det blir en dejt i veckan, max två. Så gott om tid för annat!

Vet nog nu vad yogakillen heter. Skickade iväg en följningsförfrågan på instagram som han nekade, haha!

Kan jag skicka iväg ett meddelande där eller är det bara akward :o

Vet nog nu vad yogakillen heter. Skickade iväg en följningsförfrågan på instagram som han nekade, haha!

Kan jag skicka iväg ett meddelande där eller är det bara akward :o

Har ni ingen som helst relation, inte ens pratat med varann?

Det hade jag personligen sett som väldigt gränslöst, om någon jag aldrig pratat med, kanske aldrig ens sett, skickar en följningsförfrågan till mig och sen skickar ett "tjat"meddelande efteråt när hen blir nekad till att följa.

Har ni ingen som helst relation, inte ens pratat med varann?

Det hade jag personligen sett som väldigt gränslöst, om någon jag aldrig pratat med, kanske aldrig ens sett, skickar en följningsförfrågan till mig och sen skickar ett "tjat"meddelande efteråt när hen blir nekad till att följa.

Nope.
Har dock börjat följa diverse annat folk som jag bara är bekant med på instagram. Dom har ju dock inte nekat :)
Då skippar jag det!

• Gilla
Reactions: ptr
Spinner vidare här. Efter min depression hade jag ett halvår när jag gick runt i eufori. Ja, växlingsvis då. Det var en rocky road to recovery som det brukar kallas. Men det kändes som att livet hade ett rosa filter på sig. Jag blev helt upprymd och fick fjärilar i magen bara solen kikade fram eller morgonkaffet smakade extra gott. Jag ville typ brista ut i gråt av lycka bara av livet. Jag tolkar det som en motreaktion på det svarta år som varit, när ljuset började sippra in igen. Många pratar ju också om hur bra make up sex är, när man har varit förbannade på varandra och sedan försonats. Jag tänker alltid att sorg och lycka, smärta och njutning har en direkt koppling till varandra. I lördags natt var första gången jag såg frukostkillen arg, och i söndags ville vi inte slita oss ifrån varandra när jag var tvungen att gå upp ur sängen på morgonen. Sexet har aldrig varit bättre.

Är jag helt vriden i skallen som tänker att djupare dalar ger högre toppar i livet?
Så är det inte för mig. Jag har tyvärr haft en hel del rejält djupa dalar, men lyckas aldrig ta mig upp till toppen, utan stannar nog oftast på vattenytan. Problemet med vattenytan är att man riskerar hela tiden att sjunka igen om man inte fortsätter kämpa sig till att hålla sig flytande.
Hade önskat att jag fick känna på såna där toppar emellanåt också.

Men vattenytan kan vara rätt spännande för mig, då går det upp och ner relativt snabbt. Det är då det händer saker i livet, men faller så lätt dit.

Jag och mitt ex har bestämt att vi ska testa bo tillsammans i två veckor efter nyår, för att känna på om det kommer fungera mellan oss eller inte. Tror det blir bra, vi har aldrig delat vardag tillsammans tidigare, så blir spännande att se hur det blir.

Det skulle kunna bli bra det här ändå.. Intressant i alla fall.

Intressant, hur fick du reda på namnet och hur hittade du honom på instagram ?

Om han nekade känns det ju inte som att han är så intresserad...

En jag följer (fotograf) la upp en bild på honom i sitt flöde och skrev hans efternamn. Jag sökte på efternamnet och då dök han upp (fotografen följde honom)

Nä precis. Lägger ner det där nu!

Jag är som sagt inget fan av att lägga allt drama i "självdestruktiva" facket :D Nu vet jag ju inte vilket bo du har petat i och hur. Men ibland kanske man bara vill att det ska hända något spännande i livet utan att det behöver vara självdestruktivt.

Nja "boet" vet inte vad han vill... Och vi slutade chatta för att han skulle få tänka igenom vad han vill... Och jag kunde inte låta bli ändå att höra av mej efter ett tag... Han är verkligen min typ :love:
Och han vill chatta vidare. Men han vill inte ses förrens han bestämt sej vad han vill med sitt liv...
Så ni kan förstå bergådalbana.... Jag respekterar och förstår hans önskning, men det gör mej "passiv". För jag vill inte pressa honom. Men jag ÄR en "på ig" person så att va passiv är jobbigt... För mkt "tid" att tänka... Vilket ju är precis det han vill ha :p

Ja alltså, mitt inlägg som du citerade är helt frikopplat från vad jag planerar för närmsta framtid med frukostkillen. Det är allmänna spekulationer och tankar som jag benar i.

Gällande alkoholen så har jag inte några problem, varken ångest eller oro. Att jag beter mig illa med alkohol i kroppen hände för första gången nu i helgen, så jag ser ingen anledning till att dra på för stora växlar och tolka det som att jag inte tål det längre och borde sluta.
Nej inte stora växlar, men lite lugnare bara så det slipper bli stora växlar. Lite preventivt omhändertagande om sig själv bara så att säga.

En jag följer (fotograf) la upp en bild på honom i sitt flöde och skrev hans efternamn. Jag sökte på efternamnet och då dök han upp (fotografen följde honom)

Nä precis. Lägger ner det där nu!
Jag nekar allt och alla som jag inte kopplat ihop med vilka det är - för många sexsälgningsförsök för att iddas göra på annat vis.
Så lite tokig ordning tycker jag det var. Ett enkelt -Hej, när ni möttes hade varit bättre.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 664
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 907
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 329
Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
4 5 6
Svar
111
· Visningar
17 464
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka