Dejtingtråden del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet nog nu vad yogakillen heter. Skickade iväg en följningsförfrågan på instagram som han nekade, haha!

Kan jag skicka iväg ett meddelande där eller är det bara akward :o

Du har ju liksom satt dig i en rävsax. Att han nekade dig kan ju både vara för att han inte kände igen dig eller för att han inte vill ha kontakt trots att han kände igen dig.

Jag hade helt klart låtit honom vara. Och tagit kontakt på ett annat, mer direkt sätt, nästa gång.

Jag gillar lugn och ro men hatar tråkigt. För mig är lugn och ro detsamma som "inget drama" när det kommer till relationer. Jag vill inte ha bergochdalbana helt enkelt.

Men lugn och ro som i alltid sitta hemma eller inte göra något, aldrig vara oense, aldrig debattera eller argumentera - nä. Men som i inte bråka destruktivt, inte sura eller inte skapa en massa drama - absolut.
Så. Trött. På. Drama. Och bergochdalbana.

Håller helt med. Jag gillar också lugn och ro men vill verkligen inte ha tråkigt. Och lägger till att lugn och ro för mig också innebär att man vet var man har varandra, att kärleken inte känns »orolig«. Det finns ingen jag är så lugn med som min sambo. Men han är mkt aktiv, inspirerande, rolig, intressant ... och han uppfattar mig som detsamma, så vår relation känns inte det minsta tråkig, även fast jag finner 100 % lugn och ro i den.

Du har ju liksom satt dig i en rävsax. Att han nekade dig kan ju både vara för att han inte kände igen dig eller för att han inte vill ha kontakt trots att han kände igen dig.

Jag hade helt klart låtit honom vara. Och tagit kontakt på ett annat, mer direkt sätt, nästa gång.

Äsch. Känner inte att det är en rävsax. Har bilden jag har här på instagram med plus privat konto.

Lägger ner, kommer ändå inte våga nåt mer så :)

• Gilla
Reactions: ptr
Gjorde för övrigt ungefär samma med mitt ex. Enda skillnaden är att vi hade hälsat (han jobbade på mitt dåvarande jobb - jag var tvungen och hälsa :D )

När han hade slutat så skrev jag till honom på Facebook, han läste det flera månader senare och sen blev vi ihop :)

• Gilla
Reactions: ptr
@Singoalla Jag ser att diskussionen har fortsatt lite, men jag tänkte ändå erkänna att jag betett mig på ett liknande sätt en gång och berätta hur det har utvecklats efter det.

Vid det här specifika tillfället triggades nog min mycket otrevliga diss av den trevlige mannen av en kombination olika faktorer: vi skulle snart inte kunna ses längre pga flytt och allt var rätt osäkert vad som skulle hända, jag ville visa för mig själv, andra och kanske honom att jag är självständig, gör som jag vill, är fri och obunden, klarar mig utmärkt på egen hand och kan få uppmärksamhet på annat håll om jag bara vill. Alltså en sjukt egoistisk grund för agerandet, eventuellt i syfte att skydda mig själv mot att det kanske skulle göra ont när det fina vi hade haft snart skulle ta slut. Till bakgrunden hör att han redan från början var mer på än jag, jag hade satt upp (känslomässiga) spärrar och gränser för att inte bli alltför involverad, men trillade tydligen dit ändå. Jag känner också igen mig i tanken "han är för bra för mig".

Sedan pratade vi efteråt, han var arg, jag skämdes (skäms fortfarande) och bad om ursäkt, blev förlåten. Just där och då insåg jag att han uppenbarligen hade starkare band till mig än vad jag tidigare förstått/velat tro på - jag har alltid varit dålig på att förstå hintar. Jag upptäckte till min fasa att jag uppenbarligen är en person som kan gå (för) långt för att skydda mig själv (läs: mitt ego). En mycket jobbig insikt. Jag var tydlig med att jag ångrade mig, att jag gärna ville fortsätta umgås, men att han fick välja om han ville fortsätta ses.

Såhär några månader senare har vi fortfarande tät kontakt, jag och den trevlige mannen. Vi ses lite då och då, när det går att få till rent praktiskt. Känslor har vuxit fram/accepterats från båda håll, men vi fortsätter att ta det rätt casual. Det som jag tror har underlättat är att vi båda två vet (och vetat redan från början) att det är ytterst osannolikt att vi nånsin kommer att ha ett traditionellt förhållande, eftersom livssituationerna inte alls matchar. Därför tar vi det som vi kommer, njuter så länge det varar. Själv har jag kommit fram till att jag ska njuta av att ha en fantastisk person i mitt liv, känna lite pirr, lycka och trygghet, ha bra sex lite då och då och sen... skiter det sig så gör det, det värsta som händer är väl att hjärtat blöder ett tag, men även det bör ju gå över. Alltså inga förväntningar mer än att vi vill varandra väl och har kul tillsammans.

Jag vet inte om jag har så mycket tips eller om det är applicerbart på din situation, så det är en bara en tankegång och ett sett att se relationer. Jag tycker det är väldigt skönt att ha nåt slags förhållande utan några större förväntningar på framtiden, utan bara låta det utvecklas som det gör och hänga på. Det är fullt möjligt att jag kommer att vilja ha ett mer traditionellt förhållande (i betydelsen samma fas i livet, gärna samma land, kanske sambo...) när jag träffar en person som det verkar kunna funka med. Till dess gillar jag det jag har, njuter av det som livet ger och försöker att inte göra det mer komplicerat än så.

@Singoalla Jag ser att diskussionen har fortsatt lite, men jag tänkte ändå erkänna att jag betett mig på ett liknande sätt en gång och berätta hur det har utvecklats efter det.

Vid det här specifika tillfället triggades nog min mycket otrevliga diss av den trevlige mannen av en kombination olika faktorer: vi skulle snart inte kunna ses längre pga flytt och allt var rätt osäkert vad som skulle hända, jag ville visa för mig själv, andra och kanske honom att jag är självständig, gör som jag vill, är fri och obunden, klarar mig utmärkt på egen hand och kan få uppmärksamhet på annat håll om jag bara vill. Alltså en sjukt egoistisk grund för agerandet, eventuellt i syfte att skydda mig själv mot att det kanske skulle göra ont när det fina vi hade haft snart skulle ta slut. Till bakgrunden hör att han redan från början var mer på än jag, jag hade satt upp (känslomässiga) spärrar och gränser för att inte bli alltför involverad, men trillade tydligen dit ändå. Jag känner också igen mig i tanken "han är för bra för mig".

Sedan pratade vi efteråt, han var arg, jag skämdes (skäms fortfarande) och bad om ursäkt, blev förlåten. Just där och då insåg jag att han uppenbarligen hade starkare band till mig än vad jag tidigare förstått/velat tro på - jag har alltid varit dålig på att förstå hintar. Jag upptäckte till min fasa att jag uppenbarligen är en person som kan gå (för) långt för att skydda mig själv (läs: mitt ego). En mycket jobbig insikt. Jag var tydlig med att jag ångrade mig, att jag gärna ville fortsätta umgås, men att han fick välja om han ville fortsätta ses.

Såhär några månader senare har vi fortfarande tät kontakt, jag och den trevlige mannen. Vi ses lite då och då, när det går att få till rent praktiskt. Känslor har vuxit fram/accepterats från båda håll, men vi fortsätter att ta det rätt casual. Det som jag tror har underlättat är att vi båda två vet (och vetat redan från början) att det är ytterst osannolikt att vi nånsin kommer att ha ett traditionellt förhållande, eftersom livssituationerna inte alls matchar. Därför tar vi det som vi kommer, njuter så länge det varar. Själv har jag kommit fram till att jag ska njuta av att ha en fantastisk person i mitt liv, känna lite pirr, lycka och trygghet, ha bra sex lite då och då och sen... skiter det sig så gör det, det värsta som händer är väl att hjärtat blöder ett tag, men även det bör ju gå över. Alltså inga förväntningar mer än att vi vill varandra väl och har kul tillsammans.

Jag vet inte om jag har så mycket tips eller om det är applicerbart på din situation, så det är en bara en tankegång och ett sett att se relationer. Jag tycker det är väldigt skönt att ha nåt slags förhållande utan några större förväntningar på framtiden, utan bara låta det utvecklas som det gör och hänga på. Det är fullt möjligt att jag kommer att vilja ha ett mer traditionellt förhållande (i betydelsen samma fas i livet, gärna samma land, kanske sambo...) när jag träffar en person som det verkar kunna funka med. Till dess gillar jag det jag har, njuter av det som livet ger och försöker att inte göra det mer komplicerat än så.

Väldigt intressant att läsa, tack för att du delade med dig. Känner igen mig väl i det där du skriver om att gå för långt för att skydda sig själv. Eller ja, sitt ego då. Sen helgen har det verkligen satt tankar i spinn om vad jag är kapabel till och varför. Jag känner som sagt inte igen mig själv och det är nog faktiskt första gången som jag någonsin känt så. Det är lite läskigt.

Igår var han hemma hos mig och jag kände mig lite kvävd. Jag ville inte kramas, inte ligga. Kände att det inte känns rätt och att jag bara ville vara själv. Nu ligger jag här på soffan ensam och tänker på hur mysigt det skulle vara om han kom över. Vad mycket enklare livet skulle vara om man bara visste. Men som sagt, jag tar en dag i taget och får se hur det utvecklar sig.

På tal om ingenting särskilt - vi har ju pratat litet om dejtingappar och skräpprofiler tidigare. Jag har kvar min Tinderprofil och tittar in då och då av nyfikenhet/tidsfördriv. Igår kollade jag för första gången på ett par veckor och möttes av 16 nya autentiska kvinnliga profiler inom min ganska snäva geografiska radie, och 213(!) kvinnliga fejkprofiler. Fördelningen är inte alltid så markant, men det är absolut inte ovanligt. Ser det likadant ut från andra hållet?

Dejta på och se hur det känns för dig :) Jag tycker att man är skyldig att bete sig snällt mot sina dejter, men du är inte skyldig någon att du inte ska ha några känslor för någon annan. Eller seriös agenda. En dejt är en dejt och inte mer än så.

Jag har forfarande, 10 månader senare svårt att se mig med någon annan (också gemensamt beslut) jag träffar karlar, men jag dejtar inte direkt.

Tänker att du kanske bara får vara ärlig med hur du tänker om du träffar nån :)

Tack för svar. Ska fundera på det lite mer. Känns som Tinder är det som gäller om man inte träffar nytt folk till vardags? Är dock inte säker på om jag vill vara så öppen, jobbar mot mycket folk och känner mig inte bekväm med att kanske dyka upp hos dem...

Tack för svar. Ska fundera på det lite mer. Känns som Tinder är det som gäller om man inte träffar nytt folk till vardags? Är dock inte säker på om jag vill vara så öppen, jobbar mot mycket folk och känner mig inte bekväm med att kanske dyka upp hos dem...

I mitt sociala nätverk är det snarare regel än undantag att singlar har Tinder, så jag känner att vem som helst skulle kunna svepa förbi mig utan att det hade känts märkligt. Så du kan ju fundera på om det verkligen skulle vara så obekvämt, om du skaffar Tinder kommer du också säkert att märka att flera i din omgivning är så öppna. Men om du vill bara privat kan man alltid skaffa Tinder premium (heter det va?) och vara anonym. Då är det bara dom du själv sveper till höger som får se din profil.

På tal om ingenting särskilt - vi har ju pratat litet om dejtingappar och skräpprofiler tidigare. Jag har kvar min Tinderprofil och tittar in då och då av nyfikenhet/tidsfördriv. Igår kollade jag för första gången på ett par veckor och möttes av 16 nya autentiska kvinnliga profiler inom min ganska snäva geografiska radie, och 213(!) kvinnliga fejkprofiler. Fördelningen är inte alltid så markant, men det är absolut inte ovanligt. Ser det likadant ut från andra hållet?

Det är ju helt sjukt O_o Nu har jag inte Tinder längre och svepte på men rätt bra tempo förut så jag kan ha missat en del, men jag tyckte i princip aldrig jag såg fejkprofiler.

Du behöver inte lämna ut hela ditt liv i pressen.
Alla har Tinder, det är inga konstigheter.
Jag dyker upp hos resenärer hela tiden, inget som stör mig, de dyker ju upp hos mig.
Många gånger när jag matchat med någon får jag frågan, visst jobbar du på tåget?
Tänker tvärtom att då har de träffat mig ir, vet hur jag ser ut och är på riktigt utan att de blivit vettskrämda :p

Jag har svept förbi kollegor på Tinder. Inget konstigt alls. Som sagt - nästan alla har Tinder. Och då det krävs att båda markerat intresse för man ska veta det blir det inga "obekväma" situationer heller.

Jag har stött på minst tre kollegors profiler på pannkakan med. Och de således sett min. Inte blivit något obekvämt av det.

@Singoalla @Bison @Alexandra_W

Jag vet inte riktigt varför det känns så obekvämt, jag gillar inte tanken på att kunder har information om mig som jag inte medvetet lämnat ut (en del är rätt obehagliga). Tror dessutom det bidrar alla gånger jag sett i olika sammanhang där vänner och bekanta gjort en stor deal av att vänner, vänners vänner, ex, vänners ex osv dykt upp på dejtingsidor. Skärmdumpar som sprids, recenseras och liknande. Jag gillar inte att vara en det pratas om.

Jag vet inte riktigt varför det känns så obekvämt, jag gillar inte tanken på att kunder har information om mig som jag inte medvetet lämnat ut (en del är rätt obehagliga). Tror dessutom det bidrar alla gånger jag sett i olika sammanhang där vänner och bekanta gjort en stor deal av att vänner, vänners vänner, ex, vänners ex osv dykt upp på dejtingsidor. Skärmdumpar som sprids, recenseras och liknande. Jag gillar inte att vara en det pratas om.

Man är nog alltid en del av det som det pratas om. En del av livet.

jag gillar inte tanken på att kunder har information om mig som jag inte medvetet lämnat ut .

Du bestämmer ju själv hur mycket eller lite du vill lämna ut i profiltexter och vilka bilder du vill visa, så hur skulle någon få information om dig som du inte medvetet lämnat ut :confused:

Men du styr helt själv. Och kan åtminstone im du betalar ställa in så att du bara visas för de du gillat.

Men om du är nojig är nog allt på nätet bäst att undvika.

Du bestämmer ju själv hur mycket eller lite du vill lämna ut i profiltexter och vilka bilder du vill visa, så hur skulle någon få information om dig som du inte medvetet lämnat ut :confused:

Namn till exempel lämnar jag inte till alla kunder. Antar att det är en rätt basic grej att ha med på Tinder? Jag har inte sett appen mer än en gång för tre år sen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 664
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 905
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 328
Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
4 5 6
Svar
111
· Visningar
17 464
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Uppdateringstråd 31