Dejtingtråden 36

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har tre killar jag pratar med som är intressanta.
Två ja lärt känna lite mer som bor lantligt o gillar hundar 🙂
Sen har de barn. De ser inte jag som ett problem men en av dem har 3st.
Han har jag dock suttit o skrivit med o asgarvat så vill lära känna honom ändå.

En har frågat om att ses o då märkte jag hur hjärnspökena kom direkt. Jag har gått upp i vikt o är inte bekväm.
Borde kanske inte alls dejta när jag känner så?
Jag har börjat dra ner på allt gotte och rör mig mer så de är work in progress

Ja dejta!

Men jag fattar grejen med att inte vara bekväm i kroppen och hur det stökar med en när man ska träffa nya människor.

Jag började ju typ vid den här tiden förra året och har hunnit beta av ett gäng människor och det har ju gått bra.

Det mesta släppte någon gång runt årsskiftet (tack till mig själv, H och E skulle jag säga). Min inställning till mig själv är grunden men att få bekräftelse av andra puttar iaf mig i rätt riktning.

Ja dejta!

Men jag fattar grejen med att inte vara bekväm i kroppen och hur det stökar med en när man ska träffa nya människor.

Jag började ju typ vid den här tiden förra året och har hunnit beta av ett gäng människor och det har ju gått bra.

Det mesta släppte någon gång runt årsskiftet (tack till mig själv, H och E skulle jag säga). Min inställning till mig själv är grunden men att få bekräftelse av andra puttar iaf mig i rätt riktning.

Hm ja ”bra” som i att inga konstiga eller obekväma stunder eller kommentarer har förekommit.

Ja dejta!

Tack! Fint o höra andras tankar

Sen definerar det ju inte mig. Hoppas hitta någon som gillar mig o sen inte dissar för några extra kilo 🙈

Försöker fokusera på vad jag vill ha o sen får de ta mig som jag är (lättare sagt än gjort)

Sen definerar det ju inte mig. Hoppas hitta någon som gillar mig o sen inte dissar för några extra kilo 🙈

Försöker fokusera på vad jag vill ha o sen får de ta mig som jag är (lättare sagt än gjort)

Nej de som dissar en pga några extra kilon vill man ändå inte ha. Och tvärtom. H hänger med även med -16.5 sedan första gången vi ”kände på varandra” 😊

Jag tänker att om bilderna speglar hur du är idag, så är det chill. Det är ju lite jobbigt för vemsomhelst om det dyker upp en person som inte ser ut som man trodde.

Kan det vara så att ju mer självständig jag blivit i livet ju mer manligare man kräver jag?
Jag har en lång historik av att gilla tunnare killar, men ju äldre och mer självständig jag blivit ju mer man vill jag ha. Jag vill ha en stor stark man.

Blir man sån eller är det jag som helt plötsligt ändrat smak?

Jag kanske kastar mig in i den här tråden som jag bara smygläst i alla år... Är nyseparerad efter drygt 12 års relation och mina vänner övertalade mig att skaffa tinder för någon månad sedan :nailbiting:

Det är galet ovant och läskigt att hoppa ut i en värld där jag... aldrig (?) varit. Aldrig dejtat utan träffat mina få partners via utbildningar jag gått. Nu är jag dessutom äldre, tjockare, har två småbarn.. Så på det stora hela inte jättesjälvsäker även om jag själv tycker att jag har en grym personlighet :D
Lägger till en aning trött på män 🙈 så vi får väl se hur det går.
Försöker mest hålla mig cool och tänka att jag har allt jag behöver så jag har inte riktigt för avsikt att rusa in i något heller, men inser att jag kommer få jobba aktivt på att inte falla ner i rent bekräftelsesökeri...

Jag ska visst på dejt rätt snart. Samtidigt hade jag en jättefin utflyktsdag med H, min yngsta och hans barn idag. Kändes så sammansvetsat, och vi är ju familj, på många sätt, men nu var det liksom så uppenbart att vi sågs som en vanlig liten kärnfamilj utifrån sett. Vi trivs så bra i varandras sällskap och bryr oss om varandra så mycket.
Och det är egentligen alldeles för tidigt att dejta nån annan. Har liksom min stora kärlek att sörja och H, som jag faktiskt tycker jätte-, jättemycket om...

Men filuren verkar trevlig och vill liksom jag bli vän allra först, så det känns safe att träffas i alla fall. Även om jag mår bättre nu och jag-kommer-att-få-leva-ensam-resten-av-mitt-liv-och-bli-en-crazy-cat-ladypaniken som var orsaken till att jag startade upp med dejtingen igen har mojnat....

Kanske bra att H får fundera över sina känslor och så får vi se. Är det meningen att det ska bli vi så blir det väl så så småningom om. Om inte så har vi ju varandra ändå. Och vår vänskap skulle jag aldrig vilja vara utan...

Kan det vara så att ju mer självständig jag blivit i livet ju mer manligare man kräver jag?
Jag har en lång historik av att gilla tunnare killar, men ju äldre och mer självständig jag blivit ju mer man vill jag ha. Jag vill ha en stor stark man.

Intressant. Men det är kanske inte så underligt att ens preferenser förändras med tiden... Du har ju utvecklats och förändrats och att andra personlighetsdrag och/eller utseende blir intressanta är väl naturligt iom det, tänker jag.

Jag har ingen aning om man blir sån men jag har medvetet försökt att gå ifrån min normala typ för att komma bort från eventuella rövhattar med mycket personliga problem. Jag som endast träffat kraftigt tatuerade killar sedan 20 år tillbaka (dvs innan det var trendigt att se ut så) dejtar nu en kille som har tre tatueringar.

Är också väldigt självständig (och har alltid varit) och vill nu träffa någon som säger ”jag löser det Kolblakkur” eller ”jag kan fixa det kolblakkur”, för jag har i varenda relation fått vara den som fixat allt. Är trött på att vara projektledare. Kanske är det liknande du känner när du letar efter en stor stark man? Att du vill bli omhändertagen?

Jag som är gammal som gatan blir fortfarande attraherad av samma typ av man som för hundra år sen. Så det är nog olika.

Enligt min erfarenhet blir man defintivt inte sån. 😁 För mig har det snarare varit tvärtom! Som ung och osäker drogs jag till stora starka "manliga" män, men med ålder och x antal avklarade relationer och dejtinghistorier har dels utseende och kroppstyp generellt blivit mindre relevant (vilket också har att göra med en större acceptans av min egen kropp/vikt/utseende), och dels har den typen av "manlighet" blivit så kopplat till destruktiva könsnormer och annat att jag vill hålla mig så långt ifrån det som möjligt.

Enligt min erfarenhet blir man defintivt inte sån. 😁 För mig har det snarare varit tvärtom! Som ung och osäker drogs jag till stora starka "manliga" män, men med ålder och x antal avklarade relationer och dejtinghistorier har dels utseende och kroppstyp generellt blivit mindre relevant (vilket också har att göra med en större acceptans av min egen kropp/vikt/utseende), och dels har den typen av "manlighet" blivit så kopplat till destruktiva könsnormer och annat att jag vill hålla mig så långt ifrån det som möjligt.

Svarar mig själv dels som ett tillägg och dels ett sidospår. Det blir ju lätt väldigt kategoriskt när man skriver det så ("inte alla män" osv...😒) men den intressanta sidoeffekten för mig av att dejta helt andra typer av män är att jag senaste åren för första gången i livet endast haft positiva dejtingupplevelser och välfungerande relationer. Jag har inte skrivit i den här tråden (eller på buke alls sen jag skaffade nytt nick) men det är en fascinerande upplevelse att som 40-nånting plötsligt vara i ett förhållande där allt bara fungerar och är okomplicerat och verkligen endast gör livet bättre. 🤯

Jag har ingen aning om man blir sån men jag har medvetet försökt att gå ifrån min normala typ för att komma bort från eventuella rövhattar med mycket personliga problem. Jag som endast träffat kraftigt tatuerade killar sedan 20 år tillbaka (dvs innan det var trendigt att se ut så) dejtar nu en kille som har tre tatueringar.

Är också väldigt självständig (och har alltid varit) och vill nu träffa någon som säger ”jag löser det Kolblakkur” eller ”jag kan fixa det kolblakkur”, för jag har i varenda relation fått vara den som fixat allt. Är trött på att vara projektledare. Kanske är det liknande du känner när du letar efter en stor stark man? Att du vill bli omhändertagen?

Måste få fråga, tycker du att det förändrat vad du attraheras av genom att du medvetet gått ifrån din normala typ? 🙂 Jag upplever att det inte på något vis går att intala/övertala sig själv att dras/inte dras till något specifikt, men däremot att aktivt träffa andra typer av personer än jag vanligtvis skulle har långsamt också programmerat om vad jag attraheras av.

Måste få fråga, tycker du att det förändrat vad du attraheras av genom att du medvetet gått ifrån din normala typ? 🙂 Jag upplever att det inte på något vis går att intala/övertala sig själv att dras/inte dras till något specifikt, men däremot att aktivt träffa andra typer av personer än jag vanligtvis skulle har långsamt också programmerat om vad jag attraheras av.
Jag reagerar absolut fortfarande ifall jag ser någon som är heltatuerad men nu är det faktiskt mest med avsmak 😅 Kopplar ihop det med alla mina ex och jag orkar bara inte en vända till 😅 Sedan är det endast en fysisk grej, jag måste ha hela paketet numera och hela paketet innebär inte nödvändigtvis massor med tatueringar. Är väldigt förtjust i killen jag träffar nu 🥰 Han är snygg trots att han inte är dränkt i tatueringar 😍

För mig är det skillnad på vad jag attraheras av fysiskt och mentalt. Givetvis vill jag ha allt i samma paket. Vissa kan var fysiskt attraktiva men röviga och tvärt om.

Ja, absolut, men det är lite den skillnaden jag känner har minskat mer och mer för mig. Innan var det mer att det kändes som att kroppen kunde bli attraherad av någon som hjärnan sa nej till, medan nu är det mer att även om hjärnan konstaterar att det där är attraktivt så om jag känner till minsta lilla rövighet hos personen så kan inte en enda cell i min kropp bli attraherad (eller hur det nu funkar). 😆

Jag reagerar absolut fortfarande ifall jag ser någon som är heltatuerad men nu är det faktiskt mest med avsmak 😅 Kopplar ihop det med alla mina ex och jag orkar bara inte en vända till 😅 Sedan är det endast en fysisk grej, jag måste ha hela paketet numera och hela paketet innebär inte nödvändigtvis massor med tatueringar. Är väldigt förtjust i killen jag träffar nu 🥰 Han är snygg trots att han inte är dränkt i tatueringar 😍

Intressant, det låter väldigt likt min erfarenhet även om det inte haft något med tatueringar att göra 😄

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 579
Senast: gullviva
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 031
Senast: Squie
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 273

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka