Dejtingtråden 36

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade verkligen dragit öronen åt mig när någon säger att den är kär efter att man setts så lite. Nu är inte jag du, men om jag hade varit det - så hade jag avslutat. Det känns osunt.
Han har inte sagt det rakt ut men visar det tydligt. Svårt att missa att han vill definiera vad det är vi gör. Jag är inne på dejtstadiet vänta och se han är mer inne på att det redan är ett vi.

Nu är jag väldigt oerfaren dejtare men har skaffat ett Tinderkonto och matchade ihop med en kille igår. Han ger ut sitt nr relativt snabbt (jag ringer inte) och idag frågar han efter mitt. Jag , som är lite bränd efter tidigare erfarenhet i tonåren, vill avvakta och se.

Vad är era erfarenheter av att ge ut nr tidigt?

Nu är jag väldigt oerfaren dejtare men har skaffat ett Tinderkonto och matchade ihop med en kille igår. Han ger ut sitt nr relativt snabbt (jag ringer inte) och idag frågar han efter mitt. Jag , som är lite bränd efter tidigare erfarenhet i tonåren, vill avvakta och se.

Jag gör sällan det förrän vi setts en gång och vill ses igen. Ibland lämnar jag ut det innan ifall det behövs för att hitta varandra och sånt när man ska ses.
Men å andra sidan brukar inte jag skriva så länge innan vi ses heller.

Har aldrig gett ut innan vi har setts. Jag hatar att prata i telefon 😂

Jag tror inte jag har delat nr innan träff irl någon gång.

Jag gör aldrig det tidigt. Alltså verkligen aldrig. Tror det tog typ 3 månader innan killen jag träffar fick mitt nummer. Då har han ändå sovit över hemma hos mig hela helger vid det laget.

Pratat sen i april. Första dejten i början på juni sen drog det ut på tiden.
Om jag jämför så hade jag första dejten med Hundkillen i slutet av april. Nu är vi inte mer i "dejtingstadiet" även om vi inte direkt uttalat det. Men vi har inte ens börjat prata om att träffa hans barn än.
Jag tycker du tänker rätt, men frågan är om han är rätt för dig om han inte respekterar vad du behöver?
Likaså att vilja att någon träffar ens barn så tidigt. Vad får barnen ut av det? Jag kör hellre varannanveckas dejting ett tag för att verkligen vara säker på sin sak så det blir stabilitet i barnens liv. De har ju ändå gått igenom en separation mellan sina föräldrar och att ha partners som går in och ut bidrar ju inte till trygghet. Men det är min egen uppfattning och vet att den inte delas av andra.

Aldrig nummer innan jag träffat någon. När vi setts och om jag vill ses igen kan jag dela nummer.

Här har jag gått från en konstant klump i magen till att på riktigt kunna börja slappna av tillsammans med en man igen. Har precis tillbringat en vecka med US igen och han växer något enormt för varje dag som går. Vi har träffat familjemedlemmar och fått se varandra i olika miljöer. Jag har verkligen gillat vad jag har sett och han är så oerhört omtänksam och fin mot mig så jag blir alldeles rörd bara jag tänker på det. Jag börjar nu förstå hur saker och ting faktiskt ska kännas, och vi har mer eller mindre sagt att det är vi nu. :nailbiting:

Känns både jätteläskigt och jättebra, men det finns aldrig några garantier och jag intalar mig själv att jag visst vågar ta risken. Det kan typ inte bli sämre än senast. 😅

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 579
Senast: gullviva
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 031
Senast: Squie
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 273

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka