Dejtingtråden 36

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här har jag gått från en konstant klump i magen till att på riktigt kunna börja slappna av tillsammans med en man igen. Har precis tillbringat en vecka med US igen och han växer något enormt för varje dag som går. Vi har träffat familjemedlemmar och fått se varandra i olika miljöer. Jag har verkligen gillat vad jag har sett och han är så oerhört omtänksam och fin mot mig så jag blir alldeles rörd bara jag tänker på det. Jag börjar nu förstå hur saker och ting faktiskt ska kännas, och vi har mer eller mindre sagt att det är vi nu. :nailbiting:

Känns både jätteläskigt och jättebra, men det finns aldrig några garantier och jag intalar mig själv att jag visst vågar ta risken. Det kan typ inte bli sämre än senast. 😅
Vad fint 🥹

Ska träffa en man för tredje gången(?) på måndag och bada. Vi skulle setts för en vecka sedan men han blev tvungen att åka på en jourgrej, sen veckan som var blev det inte av så nu gör vi ett nytt försök på måndag, men jag börjar tappa sugen. Har egentligen inget intresse känner jag, så mycket anspelningar på sex hela tiden men ger det en chans så får vi se. Han var trevlig öga mot öga men jag orkar inte med dålig stil.

Över lag känns det som de flesta är stolpskott. En jag pratade med tidigare berättade att han hade suttit och tänkt på mig medan han runkade. :yuck: Nej, vi har inte mer kontakt. :cautious:

En mytoman förra året, snöflingan som smalt bort i våras. Tror jag snart pausar kontot, jag känner mig mer och mer less på karlar och deras taffliga kontaktsök. "Här har du en välutrustad karl, höhöhö." "Allt på den här mannen matchar längden, hint, hint." :wtf:

Ska träffa en man för tredje gången(?) på måndag och bada. Vi skulle setts för en vecka sedan men han blev tvungen att åka på en jourgrej, sen veckan som var blev det inte av så nu gör vi ett nytt försök på måndag, men jag börjar tappa sugen. Har egentligen inget intresse känner jag, så mycket anspelningar på sex hela tiden men ger det en chans så får vi se. Han var trevlig öga mot öga men jag orkar inte med dålig stil.

Över lag känns det som de flesta är stolpskott. En jag pratade med tidigare berättade att han hade suttit och tänkt på mig medan han runkade. :yuck: Nej, vi har inte mer kontakt. :cautious:

En mytoman förra året, snöflingan som smalt bort i våras. Tror jag snart pausar kontot, jag känner mig mer och mer less på karlar och deras taffliga kontaktsök. "Här har du en välutrustad karl, höhöhö." "Allt på den här mannen matchar längden, hint, hint." :wtf:
Alltså funkar den taktiken någonsin?

Känns det inte bra. Avböj redan nu.

Här har jag gått från en konstant klump i magen till att på riktigt kunna börja slappna av tillsammans med en man igen. Har precis tillbringat en vecka med US igen och han växer något enormt för varje dag som går. Vi har träffat familjemedlemmar och fått se varandra i olika miljöer. Jag har verkligen gillat vad jag har sett och han är så oerhört omtänksam och fin mot mig så jag blir alldeles rörd bara jag tänker på det. Jag börjar nu förstå hur saker och ting faktiskt ska kännas, och vi har mer eller mindre sagt att det är vi nu. :nailbiting:

Känns både jätteläskigt och jättebra, men det finns aldrig några garantier och jag intalar mig själv att jag visst vågar ta risken. Det kan typ inte bli sämre än senast. 😅
Det är sådan skön känsla ❤️. Tog mig nog säkert ett år efter att jag blev ihop med min partner att släppa klumpen i magen. Det var en enorm lättnad när det äntligen släppte.

Hoppar in och uppdaterar lite, nu har vi båda semester och han har inte barnen, han var hos mig i måndags sen jobbade jag i tisdags och körde hem till honom på kvällen blev bjuden på mat och vi hade det bra, tog med jobbdatorn så blev att jag stannade hos honom hela dagen, han gick runt och fixade och jag jobbade, supermysigt. Sen firade vi lite semester med vin, mat och mys. Och jag körde hem först nu för ska till stugan och tävla med hunden imorgon och hunden behöver lite vila så hon orkar koncentrera sig :) Så kommer han upp till mig där på lördag när jag tävlat klart. Sen har han barnen och jag har släkten på besök nästa vecka så tror den veckan kommer gå snabbt innan vi kan ses igen :)

Suck.

jag vill gå långsamt fram. Vad är det de inte förstår? T ligger på. Ja jag vet att du är kär, ja jag vet att du vill jag ska träffa dina barn men jag vill inte än. Jag har fullt upp med att brottas med mina känslor om jag verkligen gillar honom eller om det bara är bekvämt. Igår pratade vi länge och jag förklarade återigen att jag vill, ta det lugnt. Han säger han förstår men samtidigt gör han det inte.

Bajs.

Jag har bott i mitt nya hus en månad. Låt mig fortsätta landa.

Stå på dig! Jag kan inte se varför han inte förstår - du har liksom förlorat din sambo för mindre än ett år sedan, du har flyttat till ett nytt hus för bara några månader sedan, jag gissar att du behöver tid att landa och få hitta ditt eget liv och dig själv innan du kastar dig in i något nytt? Om han fortsätter att agera som om han inte fattar det så hade jag nog överväg att avsluta, faktiskt.

T har kommit hem till mig nu 2 ggr då han är barnledig och har semester.

Har just nu jätteproblem med en vän som beter sig redigt illa efter ett svårt uppbrott så alla ni där ute hittar ni en 45 -årig man som är ute på tinder blond, dra öronen åt er. Alltså han är ingen elak person men så jäkla jobbig och sitter i svåra skulder och hans betende nu är under all kritik. Skickar gärna hans info på pm.

T har inte varit på någonting om att definiera oss. Han skickar uppdateringar och bilder under dagen utan krav på att jag måste svara. Sist han kom hem så hade han handlat med mat och lagade middag för jag hade inte ätit.

Mina känslor går då åt alla håll just nu. Det är skönt att ha honom att prata med samtidigt som jag får upp massor med minnen av sambon från facebook just nu från sista sommaren ihop. Vi gjorde så mycket och min semester närmar sig med stormsteg och det är tufft.

Min ork att göra något är borta och min sk kompis tar just nu så mycket energi. Jag är konstant trött.

Har just nu jätteproblem med en vän som beter sig redigt illa efter ett svårt uppbrott så alla ni där ute hittar ni en 45 -årig man som är ute på tinder blond, dra öronen åt er. Alltså han är ingen elak person men så jäkla jobbig och sitter i svåra skulder och hans betende nu är under all kritik. Skickar gärna hans info på pm.

T har inte varit på någonting om att definiera oss. Han skickar uppdateringar och bilder under dagen utan krav på att jag måste svara. Sist han kom hem så hade han handlat med mat och lagade middag för jag hade inte ätit.

Mina känslor går då åt alla håll just nu. Det är skönt att ha honom att prata med samtidigt som jag får upp massor med minnen av sambon från facebook just nu från sista sommaren ihop. Vi gjorde så mycket och min semester närmar sig med stormsteg och det är tufft.

Min ork att göra något är borta och min sk kompis tar just nu så mycket energi. Jag är konstant trött.
Kom ihåg att ta hand om DIG! :heart

Förstår att det är jobbigt att se en vän krascha och bete sig illa, men tänk på att han faktiskt inte är ditt ansvar.

Angående minnen av sambon kontra ny relation - tillåt dig själv att minnas dig och sambon tillsammans, gråta, glädjas över minnena, whatever.... Utan att behöva ta hänsyn till din nya eventuella relation. Och omvänt - tillåt dig själv att trivas med att prata med och umgås med den nye utan krav och utan dåligt samvete gentemot sambon och era minnen. Jag tror att båda måste få existera parallellt.

En tanke bara men kanske läge att ta paus från Facebook och eventuellt andra sociala medier nu en tid?

Ang Facebook. Jag har för mig att man under inställningar kan ändra så man inte får notis för Minnen. De finns fortfarande där om man själv aktivt klickar in på den fliken, men kommer inte upp automatiskt. Jag tog bort notisen när min häst dött och jag fick en livskris. Det blev för jobbigt att få upp minnena under en ganska lång period, det gjorde bara ont. För mig hjälpte det att göra så tills jag kände mig redo. Din sorg är ju en annan men tänkte bara tipsa ifall det kan vara till hjälp för dig.

Ang Facebook. Jag har för mig att man under inställningar kan ändra så man inte får notis för Minnen. De finns fortfarande där om man själv aktivt klickar in på den fliken, men kommer inte upp automatiskt. Jag tog bort notisen när min häst dött och jag fick en livskris. Det blev för jobbigt att få upp minnena under en ganska lång period, det gjorde bara ont. För mig hjälpte det att göra så tills jag kände mig redo. Din sorg är ju en annan men tänkte bara tipsa ifall det kan vara till hjälp för dig.
Man kan också välja att filtrera bort minnen där en specifik person är taggad, ifall det skulle råka vara till hjälp för någon.

Kom ihåg att ta hand om DIG! :heart

Förstår att det är jobbigt att se en vän krascha och bete sig illa, men tänk på att han faktiskt inte är ditt ansvar.

Angående minnen av sambon kontra ny relation - tillåt dig själv att minnas dig och sambon tillsammans, gråta, glädjas över minnena, whatever.... Utan att behöva ta hänsyn till din nya eventuella relation. Och omvänt - tillåt dig själv att trivas med att prata med och umgås med den nye utan krav och utan dåligt samvete gentemot sambon och era minnen. Jag tror att båda måste få existera parallellt.
T pratar gärna om min sambo utan att känna sig det minsta hotad och det känns faktiskt helt ok. Känns rätt tryggt att han lyssnar.

Har tre killar jag pratar med som är intressanta.
Två ja lärt känna lite mer som bor lantligt o gillar hundar 🙂
Sen har de barn. De ser inte jag som ett problem men en av dem har 3st.
Han har jag dock suttit o skrivit med o asgarvat så vill lära känna honom ändå.

En har frågat om att ses o då märkte jag hur hjärnspökena kom direkt. Jag har gått upp i vikt o är inte bekväm.
Borde kanske inte alls dejta när jag känner så?
Jag har börjat dra ner på allt gotte och rör mig mer så de är work in progress

Har tre killar jag pratar med som är intressanta.
Två ja lärt känna lite mer som bor lantligt o gillar hundar 🙂
Sen har de barn. De ser inte jag som ett problem men en av dem har 3st.
Han har jag dock suttit o skrivit med o asgarvat så vill lära känna honom ändå.

En har frågat om att ses o då märkte jag hur hjärnspökena kom direkt. Jag har gått upp i vikt o är inte bekväm.
Borde kanske inte alls dejta när jag känner så?
Jag har börjat dra ner på allt gotte och rör mig mer så de är work in progress
Dejta!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 579
Senast: gullviva
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 031
Senast: Squie
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 273

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka