Dejtingtråden 35

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, det är det, fina du. Och så oväntat. Inte mycket "lagom" i mig nu inte. Sorg, glädje, 30 år försenad tonårsrevolt. Phu. Lite lätt utmattade, men det är bara att hänga med :D:love:

Ja, men absolut! Bara njut 🥰

Känslor är intressanta, gör visst precis som de vill! Man får försöka se det så och lära sig något av det. Man kan tro att man känner sig själv efter 36 år (för min del då) men det går att bli överraskad hela tiden 😅

Jag har inte läst hela tråden (den är ju gigantiskt lång :p), men för er som har varit på en del dejter - hur bestämmer ni er för om det ska bli fler dejter med samma person? När säger ni "nej, jag är inte intresserad"?

Jag var under tonåren och universitetstiden aldrig särskilt intresserad av romantiska förhållanden (eller rent sexuella) och har alltid trivts med att vara själv. Men någon gång per år under de senaste åren har jag laddat hem en dejtingapp för att se om det går att hitta någon som jag faktiskt kan bli kär i, ha ett romantiskt intresse av eller hitta någon som jag faktiskt känner att jag vill leva mitt liv med.

Men säg att ni varit på dejt med en person (t.ex. promenad med samtal), och att ni inte känner något speciellt alls från den dejten trots att dejten "på papperet" låter rätt och är trevlig - fortsätter ni att träffa personen någon/flera gånger till för att se om det uppstår några känslor?

Jj
Jag har inte läst hela tråden (den är ju gigantiskt lång :p), men för er som har varit på en del dejter - hur bestämmer ni er för om det ska bli fler dejter med samma person? När säger ni "nej, jag är inte intresserad"?

Jag var under tonåren och universitetstiden aldrig särskilt intresserad av romantiska förhållanden (eller rent sexuella) och har alltid trivts med att vara själv. Men någon gång per år under de senaste åren har jag laddat hem en dejtingapp för att se om det går att hitta någon som jag faktiskt kan bli kär i, ha ett romantiskt intresse av eller hitta någon som jag faktiskt känner att jag vill leva mitt liv med.

Men säg att ni varit på dejt med en person (t.ex. promenad med samtal), och att ni inte känner något speciellt alls från den dejten trots att dejten "på papperet" låter rätt och är trevlig - fortsätter ni att träffa personen någon/flera gånger till för att se om det uppstår några känslor?
Det beror på hur det känns. Jag behöver inte känna attraktion direkt och sånt, men jag vill däremot att vi ska ha roligt tillsammans. Känns det inte roligt ovh givandd på första dejten, utan snarare ansträngt och spänt, då vill jag inte ses igen.
Går mycket efter magkänslan.

Jag insåg att det var meningslöst att gå på en andra dejt om jag inte kände mig attraherad av personen och verkligen var intresserad inom typ 1 timma :laugh:.

Så nej, slutade snabbt med det!

Jaha, det här med konversationernas innehåll … Jag hade ju två oerhört trevliga och roliga typer som jag skrev med, men naturligtvis gick de ganska snart över gränsen för vad som känns ok att skriva till någon man inte känner. Snubben vars ålder var så hemlig, råkade jag hitta info om som jag inte var bekväm med så där blir det definitivt inget.

Funderar på om det är bättre att köra stilen ”Hej, hur är det” - ”Bra. Själv?” eller ”Hej, haft en bra helg?” ”Jo tack. Själv?” istället. Eller varför inte ett ”Gillar du att få ***** avs**en!?” för ett eventuellt bättre resultat? 🤣

Slipper man slösa sin tid och energi och ändå finner intresse för att gå på dejt med någon som man konverserar så oerhört spännande med, måste det ju fan vara menat att man ska tillbringa resten av livet ihop!? 😍

Jag får inte till några dejter alls. Det är liksom knappt någon som väcker mitt intresse, varken på HP eller Tinder. Känner att jag nästan somnar när jag sitter och kollar. Så jävla trist.
Precis samma sak här. Jag blir nästan lite bitter när jag tänker på det.

Varför kommer inte bara prinsen hit, knackar på min dörr och ger mig en himmelsk kyss när jag öppnar? Vore så mycket smidigare. 😂

Jag försöker känna om detta är en person jag hade velat ha i min vänskapskrets först. Alla öppnar sig ju inte direkt och inte jag heller. Finns det någon form av kemi, tycker jag personen verkar intressant och vill veta mer om henom? Isåfall går jag vidare om det är ömsesidigt, annars tackar jag för mig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min mamma fyller år snart och jag har i n g e n aning om vad jag ska ge henne i present. Hon jobbar heltid, kommer hem och hushållsfixar...
Svar
8
· Visningar
289
Senast: tgd
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 575
Senast: gullviva
·
Hemmet Vi har plattor på tomten som dels sjunkit vid trappen och dels lagts utan markduk under så mängden ogräs mellan plattorna är rätt enorm...
Svar
6
· Visningar
296
Senast: gul_zebra
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 855
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023