Dejtingtråden 35

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den här diskussionen har gått varvet runt ett antal gånger både i den här tråden och i andra.
.
Jag tänker att svarar man inte på en matchning på flera dagar då var det nog inte så viktigt från början.

Har aldrig hänt mig att nån först inte svarat på flera dagar och sen har vi fått till ett bra flyt i konversation och dejting. Utan i de fallen har vi inte kommit vidare alls.
När jag körde lastbil så hade jag helt enkelt inte huvud att svara i veckan. Var helt tomt i skallen och läste knappt och än mindre svarade innan det vart ledig dag. Än värre var det när jag gick i skolan. Mail lästes måndag morgon kl 7 eller så. Så förutsättningarna är olika, gäller väl att ramla på den som tillräckligt lika i sitt sätt för att det ska fungera att jämka ihop.

En på HP försöker inleda en konversation med "hej söta". Ids nog inte svara. Hans profil är inte intressant alls och det finns ingen profiltext. Hade ni svarat på det där? Och vad tusan ska man i så fall svara?

När jag körde lastbil så hade jag helt enkelt inte huvud att svara i veckan. Var helt tomt i skallen och läste knappt och än mindre svarade innan det vart ledig dag. Än värre var det när jag gick i skolan. Mail lästes måndag morgon kl 7 eller så. Så förutsättningarna är olika, gäller väl att ramla på den som tillräckligt lika i sitt sätt för att det ska fungera att jämka ihop.

Så är det!

Alltså, jag vet inte hur jag ska beröra ämnet utan att det ska bli fel… men jag har tänkt på detta länge och blir uppenbart förvånad av hur många gifta/par/poly jag får upp som förslag på Tinder!

Det är inget för mig, vill man ha det så och alla är överens är det fine by me. Men jag tycker det är så många O_o

Alltså, jag vet inte hur jag ska beröra ämnet utan att det ska bli fel… men jag har tänkt på detta länge och blir uppenbart förvånad av hur många gifta/par/poly jag får upp som förslag på Tinder!

Det är inget för mig, vill man ha det så och alla är överens är det fine by me. Men jag tycker det är så många O_o
Här med!
Jag är helt ointresserad av det, så det är trist.

Jag har fått en match som jag har skrivit med en vecka nu, han verkar supertrevlig vi har skrivit rätt långa meddelanden med för mig "lagom" frekvens. Dvs respekt för att man jobbar eller ibland är trött och somnar. Han bor 10 mil ifrån, men på "rätt" håll för mig så 1 mil från där jag har min stuga och är uppväxt, men han är inflyttad. Nu ska jag iväg med jobbet i veckan så får se om vi kan få till en träff... Han känns intressant och genuin och vi har samma värderingar. Sen är det ju det här med personkemin, avskyr när allt känns rätt i text och sen är personen inte alls som jag förväntat mig. Men det kanske stämmer denna gängen?

Har försökt distrahera mig med och swipea runt på diverse dejtingappar men hittar typ inga som faller mig i smaken och helvete vad dyrt de är numer med gold osv. Så gratis får vackert duga.
Denna ensamheten är inte kul, men har senaste dagarna iaf inte brytit ihop lika mkt som innan.
5 veckor har gått och det hela känns fortfarande surrealistiskt.

Har försökt distrahera mig med och swipea runt på diverse dejtingappar men hittar typ inga som faller mig i smaken och helvete vad dyrt de är numer med gold osv. Så gratis får vackert duga.
Denna ensamheten är inte kul, men har senaste dagarna iaf inte brytit ihop lika mkt som innan.
5 veckor har gått och det hela känns fortfarande surrealistiskt.
Du ska inte låta dig själv läka innan du söker en ny relation?

En på HP försöker inleda en konversation med "hej söta". Ids nog inte svara. Hans profil är inte intressant alls och det finns ingen profiltext. Hade ni svarat på det där? Och vad tusan ska man i så fall svara?
Jag hade kunnat svara även om jag inte var intresserad, mest för att jag var nyfiken på vad personen förväntade sig för svar tillbaka på en sådan öppning. Så jag hade frågat rakt ut: "Jag vet ärligt inte vad jag ska svara på det. Vad förväntar du dig för svar på en sådan öppningsfras? Hur brukar andra tjejer svara på det?" Det låter kanske drygt, men jag har ändå inget att förlora för jag är ju ändå inte intresserad.

Fast det är väl inte så farligt?
Bara svara hej tillbaka. Han kanske visar sig vara riktigt trevlig (eller en Rövhatt man vet inte först man provat 😂)
Får ofta ”hej vackra/fina/söta” som första kontakt

Bättre det än andra öppningsfraser jag fått där ”Middag hos dig?” varit det mest städade 🤣

Bara svara hej tillbaka. Han kanske visar sig vara riktigt trevlig (eller en Rövhatt man vet inte först man provat 😂)

Bättre det än andra öppningsfraser jag fått där ”Middag hos dig?” varit det mest städade 🤣

Det är väl en smaksak men jag brukar inte ha så mycket gemensamt med personer som uttrycker sig så vid en första kontakt.

Nä, det är inte farligt men däremot så tråkigt att klockorna stannar.

Jag vill att där ska finnas åtminstone nånting att spinna vidare på.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min mamma fyller år snart och jag har i n g e n aning om vad jag ska ge henne i present. Hon jobbar heltid, kommer hem och hushållsfixar...
Svar
8
· Visningar
288
Senast: tgd
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 575
Senast: gullviva
·
Hemmet Vi har plattor på tomten som dels sjunkit vid trappen och dels lagts utan markduk under så mängden ogräs mellan plattorna är rätt enorm...
Svar
6
· Visningar
296
Senast: gul_zebra
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 855
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar