Varit singel i över 4,5 år nu. Tiden går snabbt...
Fick för mig häromveckan att skaffa Tinder igen, inte haft det sedan april förra året tror jag det var. Testat Raya däremellan, men den är ju inte så mycket att hänga i julgranen. Får ju bara upp folk från andra länder.
Men har kommit in i en liten nedstämd period när det kommer till dejtandet. Varit såå glad hela 2022 över singellivet, inte velat träffa någon alls eller hålla på att ligga med folk. Bara levt och njutit av mig själv, helt otroligt bra. Sedan kom höstterminen, universitetet började äntligen vara på plats och i oktober/november träffade jag en person som jag blivit lite förtjust i. Vi är vänner, känner inte varandra superbra men har gjort något grupparbete ihop, hängt lite i skolan och har en gruppchatt med våra vänner där vi skriver rätt ofta. Jag som sällan blir intresserad av folk föll pladask för honom. Han är rolig, skrattar mycket, ser bra ut och är en allmänt intressant person. Det som gör mig lite nere är att han såklart har tjej. Känns som att man absolut aldrig kommer träffa någon man tycker är rimlig som är singel. Detta är en av få gånger under dessa 4,5 år som singel som jag träffar någon som fångar mitt intresse, och ja. Där är det kört. Bara att köra vidare med tinder och kanske träffa folk mer förutsättningslöst.
Det positiva med Tinder är att jag tycker att utbudet är både större och betydligt bättre än när jag hade Tinder sist. Förut kunde jag svepa på Tinder i 10-15 min, sen var det slut på folk i mitt område och då bor jag ändå rätt centralt i Stockholm. Helt värdelöst var det. Nu kan jag svepa i timmar och det tar aldrig slut på folk, verkar vara oändligt utbud