Dejtingtråden 35

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men det finns ju också ett mellanting mellan att förvänta sig att bli besviken och att tro att alla ska vara den stora kärleken. Jag tror du vinner på att vara lite mer neutralt inställd, istället för att förvänta dig att bli besviken. Som @lil-sis skriver så blir det ju gärna en självuppfyllande profetia om du letar fel.

Med det sagt så tycker jag självklart inte att du ska nöja dig med något mindre än den person som är perfekt för dig. Men det vore synd om du missar henne för att du letar fel istället för att lära känna henne (nu är det jag som drar det till ytterligheter, det hoppas jag du förstår).
Jag letar inte fel, men är förberedd på att det troligtvis av X anledning inte kommer fungera. Så blir jag positivt överraskad om det inte är så. Jag har nog den kortaste kravlistan i världen (1 krav bara; jag ska bli kär), så det enda "felet" som jag kan hitta är att känslorna inte infinner sig. Det är ju knappast något jag kan leta efter.

Jag letar inte fel, men är förberedd på att det troligtvis av X anledning inte kommer fungera. Så blir jag positivt överraskad om det inte är så. Jag har nog den kortaste kravlistan i världen (1 krav bara; jag ska bli kär), så det enda "felet" som jag kan hitta är att känslorna inte infinner sig. Det är ju knappast något jag kan leta efter.
Nej självklart inte, jag tolkade ditt första inlägg som att du letar efter något som kommer störa dig, och är inställd på att du kommer hitta det förr eller senare. Men att vara förberedd är ju något annat än att förvänta sig det, tycker jag. Med andra ord övertolkade jag nog vad du skrev :)

Appropå bilder så är kvällens klädkod som följer:

3A50FF5F-8CF4-49B0-9834-CCF9FE2DF5FA.webp

Var till min uhm "dejt" igår eftermiddag. (Jag får börja kalla honom S.)

Åkte hem idag igen. Ska dit imorgon också då han skulle jobba hela dagen+kväll idag. Så då kunde jag pyssla lite här hemma.😅
Det är ju bara en sådär 13 mil enkel(!) resa.
"Tur" jag gillar att spendera tid i bilen och har ledigt den här veckan. Trevlig start på nya året. :angel:

Tid har jag gått om iaf. Då han själv är för bekväm och lat att åka hem till mig, så fick jag pengar för bensinen.
Skulle sett snyggt ut om jag fick kontanter i handen precis när jag skulle åka och grannarna såg. Undra vad dom skulle tänka då .:o :rofl:

Hoppar in och tipsar om Flashback Forever, avsnitt 120 ca 37-38 minuter in när de pratar om en tråd där en stackars Flashbackare frågar hur man ska göra på krogen för att få ligga? Påminner om en del diskussioner vi haft här genom åren och ärligt talat, satan vad jag skrattade på morgonpromenaden idag 😅

Varit singel i över 4,5 år nu. Tiden går snabbt...

Fick för mig häromveckan att skaffa Tinder igen, inte haft det sedan april förra året tror jag det var. Testat Raya däremellan, men den är ju inte så mycket att hänga i julgranen. Får ju bara upp folk från andra länder.

Men har kommit in i en liten nedstämd period när det kommer till dejtandet. Varit såå glad hela 2022 över singellivet, inte velat träffa någon alls eller hålla på att ligga med folk. Bara levt och njutit av mig själv, helt otroligt bra. Sedan kom höstterminen, universitetet började äntligen vara på plats och i oktober/november träffade jag en person som jag blivit lite förtjust i. Vi är vänner, känner inte varandra superbra men har gjort något grupparbete ihop, hängt lite i skolan och har en gruppchatt med våra vänner där vi skriver rätt ofta. Jag som sällan blir intresserad av folk föll pladask för honom. Han är rolig, skrattar mycket, ser bra ut och är en allmänt intressant person. Det som gör mig lite nere är att han såklart har tjej. Känns som att man absolut aldrig kommer träffa någon man tycker är rimlig som är singel. Detta är en av få gånger under dessa 4,5 år som singel som jag träffar någon som fångar mitt intresse, och ja. Där är det kört. Bara att köra vidare med tinder och kanske träffa folk mer förutsättningslöst.

Det positiva med Tinder är att jag tycker att utbudet är både större och betydligt bättre än när jag hade Tinder sist. Förut kunde jag svepa på Tinder i 10-15 min, sen var det slut på folk i mitt område och då bor jag ändå rätt centralt i Stockholm. Helt värdelöst var det. Nu kan jag svepa i timmar och det tar aldrig slut på folk, verkar vara oändligt utbud :o

Varit singel i över 4,5 år nu. Tiden går snabbt...

Fick för mig häromveckan att skaffa Tinder igen, inte haft det sedan april förra året tror jag det var. Testat Raya däremellan, men den är ju inte så mycket att hänga i julgranen. Får ju bara upp folk från andra länder.

Men har kommit in i en liten nedstämd period när det kommer till dejtandet. Varit såå glad hela 2022 över singellivet, inte velat träffa någon alls eller hålla på att ligga med folk. Bara levt och njutit av mig själv, helt otroligt bra. Sedan kom höstterminen, universitetet började äntligen vara på plats och i oktober/november träffade jag en person som jag blivit lite förtjust i. Vi är vänner, känner inte varandra superbra men har gjort något grupparbete ihop, hängt lite i skolan och har en gruppchatt med våra vänner där vi skriver rätt ofta. Jag som sällan blir intresserad av folk föll pladask för honom. Han är rolig, skrattar mycket, ser bra ut och är en allmänt intressant person. Det som gör mig lite nere är att han såklart har tjej. Känns som att man absolut aldrig kommer träffa någon man tycker är rimlig som är singel. Detta är en av få gånger under dessa 4,5 år som singel som jag träffar någon som fångar mitt intresse, och ja. Där är det kört. Bara att köra vidare med tinder och kanske träffa folk mer förutsättningslöst.

Det positiva med Tinder är att jag tycker att utbudet är både större och betydligt bättre än när jag hade Tinder sist. Förut kunde jag svepa på Tinder i 10-15 min, sen var det slut på folk i mitt område och då bor jag ändå rätt centralt i Stockholm. Helt värdelöst var det. Nu kan jag svepa i timmar och det tar aldrig slut på folk, verkar vara oändligt utbud :o
Tinder är en så själsdödande app, förut kunde jag svepa i dagar utan få en match och det sänker en rejält.
Men det är bättre att träffa folk på det gamla sättet

Tinder är en så själsdödande app, förut kunde jag svepa i dagar utan få en match och det sänker en rejält.
Jag håller med dig! Men hur ska man träffa dem då? Någon som man faller för, som är singel och i mitt fall också gay? Känns som enda sättet är att offra sig på dessa apor (hahahaha, underbar autokorrekt 😂, appar menar jag såklart!)

Jag håller med dig! Men hur ska man träffa dem då? Någon som man faller för, som är singel och i mitt fall också gay? Känns som enda sättet är att offra sig på dessa apor (hahahaha, underbar autokorrekt 😂, appar menar jag såklart!)
Jag vet inte, springa på den på stan eller något. jag vet inte, den senaste jag träffade var inget vidare som det verkade. men men, jag skulle fan behöva hjälp med profilen om jag skaffar tinder igen.

Jag har insett att jag bara kan träffa folk jag är intresserad av på jobbet. 🙄 Jag måste uppenbarligen umgås kravlöst med personen under väldigt lång tid för att det ska hända nått. Tyvärr innebär det att jag måste byta jobb om det ska hända någonting snart.. 😒😂

Hahahah 😅😅

Som sagt trodde jag att jag var på god väg genom att träffa någon via universitetet. Känns så mycket skönare att träffa någon ute i vida världen, istllet för en app. Men ja, fördelen med via app är att man vet att de oftast är singlar.

Med betoning på oftast. Mvh hon som hade ett litet hångel på en jobbfest med en man matchat med på tinder. Jättetrevligt tills folk berättade att han nyss skaffat tjej🙃

Hahahah 😅😅

Som sagt trodde jag att jag var på god väg genom att träffa någon via universitetet. Känns så mycket skönare att träffa någon ute i vida världen, istllet för en app. Men ja, fördelen med via app är att man vet att de oftast är singlar.

Med betoning på oftast. Mvh hon som hade ett litet hångel på en jobbfest med en man matchat med på tinder. Jättetrevligt tills folk berättade att han nyss skaffat tjej🙃
Vilken tråkig upplevelse 😔

Jag har alltid använt mig av dejtingsajter/appar, har inte så mycket erfarenhet av att träffa någon i ”verkliga livet”. Var förvisso kär i en klasskompis i gymnasiet (som var homofob…) men det är först nu som jag fallit pladask för en människa i min närhet. Det måste vara fantastiskt att träffas så när båda känner likadant 😍

Vilken tråkig upplevelse 😔

Jag har alltid använt mig av dejtingsajter/appar, har inte så mycket erfarenhet av att träffa någon i ”verkliga livet”. Var förvisso kär i en klasskompis i gymnasiet (som var homofob…) men det är först nu som jag fallit pladask för en människa i min närhet. Det måste vara fantastiskt att träffas så när båda känner likadant 😍
Jag var inte så brydd för egen del. Vi hade flörtat lite under kvällen, knappt pratat på jobbet innan och sen var det att en tjej såg att han var på mig som gjorde att hon kom fram och berättade. Då hade hon ingen aning om att vi dessutom hade haft en liten kyss. Jag sa som det var, hon blev otroligt irriterad på sin kollega och jag blev en dejt fattigare, men av helt rätt anledning, men däremot en vän rikare. Jag är supertacksam för henne och jag hade ju absolut inga känslor för killen alls. Det var mest lite spännande och kul, tills jag fick veta allt så att säga. Mest synd är det väl om tjejen han nu är tillsammans med. Vet ju inte om hon vet om vad som hände.

Har aldrig träffat en person utan att använt ha tinder. 😄 Tycker det är värdelöst, mycket enklare att träffa folk på en dejt direkt när man vet om personen ens är någorlunda intresserad från början.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min mamma fyller år snart och jag har i n g e n aning om vad jag ska ge henne i present. Hon jobbar heltid, kommer hem och hushållsfixar...
Svar
8
· Visningar
292
Senast: tgd
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 575
Senast: gullviva
·
Hemmet Vi har plattor på tomten som dels sjunkit vid trappen och dels lagts utan markduk under så mängden ogräs mellan plattorna är rätt enorm...
Svar
6
· Visningar
296
Senast: gul_zebra
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 855
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar