Dejtingtråden 35

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känns mest realistiskt, tänker jag. Dålig förutsättning för vad tänker du?

En vän sa en gång till mig att en dag kommer man vakna på morgonen, och den dagen kommer man träffa sin kärlek. Men det vet man inte när man vaknar, man tror att det är en vanlig dag.

Jag var också väldigt krass på slutet när jag dejtade. Visste varje gång jag gick på dejt att det inte skulle bli vi. Tji fick jag. Men det tog nästan ett år från den där vanliga dagen när jag vaknade på morgonen, tog en dusch, blåste håret och gick på frukostdejt med den där killen som visserligen var väldigt stilig men verkade vara precis som alla andra snubbar. Det visade sig vara långt ifrån sanningen men hur ska man veta på en dejt, eller ens femton. Livet är nyckfullt och jag är töntigt filosofisk så nu ska jag gå och lägga mig.

H skrev och skickade en bild från sin stuga idag, på katten förvisso - men ändå 😁

Kollegan skickade också ett sms och skrev så fint 😭 Det ska jag läsa när jag känner mig deppig ❤️

På måndag är kollegan tillbaka igen. Och någon dag samma vecka har jag och H löst planerat vår biodejt. Har ni tips på bra biofilm som går nu?

H skrev och skickade en bild från sin stuga idag, på katten förvisso - men ändå 😁

Kollegan skickade också ett sms och skrev så fint 😭 Det ska jag läsa när jag känner mig deppig ❤️

På måndag är kollegan tillbaka igen. Och någon dag samma vecka har jag och H löst planerat vår biodejt. Har ni tips på bra biofilm som går nu?
Vilken genre? Jag har gått på dejt och kollat på Rambo - last blood en gång. Sådär som dejtfilm, men vi är ju ihop ff :D

Det går att hitta en fantastisk person på Tinder (eller valfri datingapp). Jag gjorde ju det!
Tror det är viktigt bara att vara supertydlig och ÄRLIG med vem man är och vem man letar efter.
Jag hade ju nästan gett upp. Mina tidigare förhållanden har ju inte varit ens i närheten av så här bra. Och jag kände att jag vill inte leva resten av mitt liv själv men att tydligen hade jag för höga krav. Han finns nog inte ens tänkte jag (eller hon fick förfrågningar från kvinnor också lite oklart varför).

Poängen varför jag ville skriva nu är för att till er som är mitt uppe i dessa tankar och känslor. Det kan finnas någon för er också!
Men bort med alla filter allt som får en själv se bättre ut än vad man är utan bara vara den man är och våga vara öppna.

Lite svammel så här på en onsdagskväll :D

Det går att hitta en fantastisk person på Tinder (eller valfri datingapp). Jag gjorde ju det!
Tror det är viktigt bara att vara supertydlig och ÄRLIG med vem man är och vem man letar efter.
Jag hade ju nästan gett upp. Mina tidigare förhållanden har ju inte varit ens i närheten av så här bra. Och jag kände att jag vill inte leva resten av mitt liv själv men att tydligen hade jag för höga krav. Han finns nog inte ens tänkte jag (eller hon fick förfrågningar från kvinnor också lite oklart varför).

Poängen varför jag ville skriva nu är för att till er som är mitt uppe i dessa tankar och känslor. Det kan finnas någon för er också!
Men bort med alla filter allt som får en själv se bättre ut än vad man är utan bara vara den man är och våga vara öppna.

Lite svammel så här på en onsdagskväll :D
Behövde jag höra nu.

Jag tyckte Triangle of sadness var förra årets bästa film, väckte mycket bra tankar och frågeställningar (kul om man vill ha något att prata och diskutera om efteråt) men också otroligt mycket skratt. Folk gapskrattade alltså rakt ut i biosalongen.
Inte alls en ”svår” film på något sätt, perfekt för en dejt skulle jag säga men risken finns att både du och hon har sett den redan eftersom den gått ett tag 😁

Hade min första film-dejt med maken till Avatar, måste säga att det föll ut väldigt väl! :D

Nu går uppföljaren på bio så jag kan inte annat än rekommendera den! (Har dock inte sett den själv då den är tre timmar lång och jag inte klarar att sitta still mer än en halvtimme i taget :p)

Jag har dejtat en del nu och blir lätt kär i den jag dejtar typ efter några träffar och vill då helst ses hela tiden eller iaf ett par gånger i veckan.

Tyvärr verkar inte de jag dejtar alls vilja samma, de kan gå dagar utan att höras och ses gärna en dag i veckan eller varannan vecka.

Är jag knäpp och borde sansa mig? Eller träffar jag helt enkelt fel personer? Hur ofta vill ni ses när ni dejtar?

Jag har dejtat en del nu och blir lätt kär i den jag dejtar typ efter några träffar och vill då helst ses hela tiden eller iaf ett par gånger i veckan.

Tyvärr verkar inte de jag dejtar alls vilja samma, de kan gå dagar utan att höras och ses gärna en dag i veckan eller varannan vecka.

Är jag knäpp och borde sansa mig? Eller träffar jag helt enkelt fel personer? Hur ofta vill ni ses när ni dejtar?
Du träffar säkert fel personer! Jag är lite den som inte har så bråttom, jag behöver känna efter, tänka och brukar inte vilja ses hela tiden. Men så har jag inte heller träffat DEN personen än, så det har säkert med det att göra.

Ditt inlägg fick mig verkligen att tänka på en vän till mig. Hon ville verkligen, verkligen ha ett förhållande, drömde om att träffa någon men var väldigt uppgiven. Hon blir lätt intresserad/kär, men det var aldrig besvarat. Sedan bestämde hon sig för att gå på ett gäng dejter i somras, och vips med en hon trodde bara skulle bli en engångsgrej blev hon störtförälskad och de har nu flyttat ihop och hon ska sälja sin lägenhet. Det kanske uppfattas som snabbt för vissa, men för henne känns det rätt och för honom likaså. De passar varandra toppenbra, jag är superglad för hennes skull. :)

Nytt år och nya tag. Har gjort mig av med precis allt dödkött (alla karlar …) i mitt liv och är nu sjukt redo för dejting igen! :D

Jag har ännu högre krav den här gången och tänker inte nöja mig med någon mindre än Brad f**kin’ Pitt! Däremot har man ju behov att tillfredsställa och fler kategorier att beta av inom dejtingvärlden, så någon eller några spontandejter ska det nog komma att bli. Sedan går det ju inte att komma ifrån att det finns många underhållande profiler på Tinder … :angel:

Ser att jag har en del spännande läsning att ta igen. 🤩

Vilken genre? Jag har gått på dejt och kollat på Rambo - last blood en gång. Sådär som dejtfilm, men vi är ju ihop ff :D
Alltså jag vet inte, går aldrig på bio 😂
Jag tror jag gillar det mesta. Eller nej, kanske inte för mycket våld och skjutvapen. Eller skräck.

Jag tyckte Triangle of sadness var förra årets bästa film, väckte mycket bra tankar och frågeställningar (kul om man vill ha något att prata och diskutera om efteråt) men också otroligt mycket skratt. Folk gapskrattade alltså rakt ut i biosalongen.
Inte alls en ”svår” film på något sätt, perfekt för en dejt skulle jag säga men risken finns att både du och hon har sett den redan eftersom den gått ett tag 😁
Den ska jag kolla upp. Som ovan går jag aldrig på bio, inte hon heller som det verkar 😁 Den senaste jag såg var Paw patrol…

Hade min första film-dejt med maken till Avatar, måste säga att det föll ut väldigt väl! :D

Nu går uppföljaren på bio så jag kan inte annat än rekommendera den! (Har dock inte sett den själv då den är tre timmar lång och jag inte klarar att sitta still mer än en halvtimme i taget :p)
Skulle kunna tänka mig att se den, men känner samma som du - den är FÖR lång :nailbiting:

När jag och sambon träffades tyckte jag det var galet jobbigt att "bara" ses de flesta helger men han, som hade mer erfarenhet av förhållanden osv, ansåg att han inte ville gå för fort fram. Nu efteråt inser jag att jag håller med- känns absolut mer rimligt att avsätta alltmer tid ju mer man lär känna varandra och den andre blir allt viktigare i livet. Bara en liten synvinkel från min sida 🥰.

Nya avatar är dock väldigt bra! Kändes inte som 3 timmar. Väldigt fint gjort (och jag grät flera gånger 🙈) och känslomässig tyckte jag. Men bäst är ju om ni kan checka av om ni gillar samma genre och välja nått :) jobbigt om den ena vill se kärleksdrama och den andre slagsmål 😂
Ja, absolut! Tänkte bara höra mig för eftersom jag är helt lost själv :D Vi ska boka något vi kommer överens om!

Jag har sett den förra Avatar men har väl inte direkt längtat efter nästa, men har heller inget emot att de den. Är säkert häftiga effekter och så!

Den verkar inte gå här längre…

Jag vill se Ufo Sweden 😁

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min mamma fyller år snart och jag har i n g e n aning om vad jag ska ge henne i present. Hon jobbar heltid, kommer hem och hushållsfixar...
Svar
8
· Visningar
294
Senast: tgd
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 579
Senast: gullviva
·
Hemmet Vi har plattor på tomten som dels sjunkit vid trappen och dels lagts utan markduk under så mängden ogräs mellan plattorna är rätt enorm...
Svar
6
· Visningar
296
Senast: gul_zebra
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 855
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar