Nej gud nej, detta var bara någon random matchning.Är det han med Instagramkontona?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej gud nej, detta var bara någon random matchning.Är det han med Instagramkontona?
Jag tänker att det är någon som erbjuder sig att donera sperma Men troligtvis genom att spruta direkt där det ska hamna sen, istället för lite diskret i en burk
Det känns som en dålig förutsättning rent generellt om du har tanken "vet ju att människan säkert kommer visa sig vara ointressant av någon anledning" nog för att många gör en "besviken" men att förutsäga det redan direkt?Hinge gav mer framgång. Matchat med en jag inte vill sjabbla bort i första taget. Men om jag inte skriver något alls kommer vi ju ingenstans heller. Tror en del av mig gärna vilar lite i idén om en person, vet ju att människan säkert kommer visa sig vara ointressant av någon anledning, så vill som hålla kvar vid student när hon inte är det? Äsch, så fjantig jag är, haha!
Känns mest realistiskt, tänker jag. Dålig förutsättning för vad tänker du?Det känns som en dålig förutsättning rent generellt om du har tanken "vet ju att människan säkert kommer visa sig vara ointressant av någon anledning" nog för att många gör en "besviken" men att förutsäga det redan direkt?
Känns mest realistiskt, tänker jag. Dålig förutsättning för vad tänker du?
Som @lil-sis är inne på, går man in med en negativa förväntningar så hittar man ju minsta lilla småsak att "dumpa" för.Känns mest realistiskt, tänker jag. Dålig förutsättning för vad tänker du?
Precis. Jag har en kollega som gör precis så, han går och väntar på att det ska dyka upp något hos personen som han inte gillar. Han har hittills aldrig haft ett förhållande som varat längre än några månader... Trots att han är en trevlig, socialt kompetent, "normsnygg" person som verkligen inte har svårt att hitta tjejer.Om du förväntar dig att bli besviken är väl risken rätt stor att det blir så oavsett hur fantastisk människan är? Det finns ju alltid något att störa sig på.
Om du förväntar dig att bli besviken är väl risken rätt stor att det blir så oavsett hur fantastisk människan är? Det finns ju alltid något att störa sig på.
Som @lil-sis är inne på, går man in med en negativa förväntningar så hittar man ju minsta lilla småsak att "dumpa" för.
Realistiskt skulle vara att tänka att alla människor kan ha sina fel och brister men att dom kan visa sig vara härliga människor för det.
Varför försöka dejta om man ändå tänker från start att det inte kommer bli nått
Tror ni tänker att jag förväntar mig en perfekt person. Så är det icke. Förväntar mig däremot rätt person för mig, och det tänker jag inte kompromissa med. Jag är hellre singel än tillsammans med någon jag inte har känslor för.
Ja precis, jag ska hem till mina föräldrar på middag, men sen har jag inga planer för kvällen, så hade passat perfekt
Men var har jag sagt att jag inte är öppen? Sanningen är fortfarande att jag inte under hela mitt liv funnit en person att älska genom en dejtingapp. Att då inte konstant förutsätta att varje högersvep är min stora kärlek låter som realism, tycker jag, inte brist på öppenhet. Hade jag inte varit öppen för motsatsen hade jag ju inte varit på appen alls.Nej det är det nog ingen som tror.
Men att vara skeptisk redan från start känns som en krånglig väg att gå. Och om jag hade suttit mitt emot någon som är tveksam innan vi ens hade spenderat en kvart med varandra hade jag inte velat träffa den personen igen. Och det hade blivit ett kort första (enda) möte.
Jag tycker att man kan vara kräsen och öppen på samma gång.
Men var har jag sagt att jag inte är öppen? Sanningen är fortfarande att jag inte under hela mitt liv funnit en person att älska genom en dejtingapp. Att då inte konstant förutsätta att varje högersvep är min stora kärlek låter som realism, tycker jag, inte brist på öppenhet. Hade jag inte varit öppen för motsatsen hade jag ju inte varit på appen alls.
Hinge gav mer framgång. Matchat med en jag inte vill sjabbla bort i första taget. Men om jag inte skriver något alls kommer vi ju ingenstans heller. Tror en del av mig gärna vilar lite i idén om en person, vet ju att människan säkert kommer visa sig vara ointressant av någon anledning, så vill som hålla kvar vid student när hon inte är det? Äsch, så fjantig jag är, haha!
Men det finns ju också ett mellanting mellan att förvänta sig att bli besviken och att tro att alla ska vara den stora kärleken. Jag tror du vinner på att vara lite mer neutralt inställd, istället för att förvänta dig att bli besviken. Som @lil-sis skriver så blir det ju gärna en självuppfyllande profetia om du letar fel.Men var har jag sagt att jag inte är öppen? Sanningen är fortfarande att jag inte under hela mitt liv funnit en person att älska genom en dejtingapp. Att då inte konstant förutsätta att varje högersvep är min stora kärlek låter som realism, tycker jag, inte brist på öppenhet. Hade jag inte varit öppen för motsatsen hade jag ju inte varit på appen alls.