Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Norge tillhör norden vilket nog underlättar, du borde kunna läsa här tror jag: https://www.norden.org/sv/info-norden/flytta-till-sverigeHörrni, jag har funderat på en sak.... angående det här med att 30-åringen ska flytta till Sverige. Kan man bara göra det hur som helst?? Jag misstänker att han kanske inte helt har koll....
Han kommer ju från ett land utanför EU/Europa. Flyttade till Norge ifm studier, så på någon form av midlertidig uppehållstillstånd för studenter då. Nu har han ju fått jobb i England, i en firma som dessutom har kontorer i Gbg. Men varesig England eller Norge är ju med i EU, så jag ser för mig att han kommer behöva söka någon form av ny uppehållstillstånd för att kunna bo och arbeta i Sverige? (Kanske borde göra en ny tråd ang. detta, men orkar inte - det rör ju min dejt, så testar här först)
Tänker att många har sina rutiner sitt lunk just nu. På våren är det mer nystart och mer go i folk rent allmänt.Vinterdvala it is! Helt omöjligt att få till några dejter nu, ingen som vill gå på dejt eller så ställer de in i sista stund
Hade inte detta problemet i somras då var det snarare att jag inte hann med alla dejter..
Är det såhär mycket svårare att dejta på höst och vinter? Vill folk i te dejta då? Jag är snarare tvärt om det är ju då jag vill ha en partner på sommar och vår är det kul att vara singel...
Har man jobb är det inga problem. Han kommer få arbetsvisa som han måste förnya lite då och då. Invandra med ett jobb är inte svårt även om du kommer från ett land utanflr EU. Lite mer pappersarbete bara.Hörrni, jag har funderat på en sak.... angående det här med att 30-åringen ska flytta till Sverige. Kan man bara göra det hur som helst?? Jag misstänker att han kanske inte helt har koll....
Han kommer ju från ett land utanför EU/Europa. Flyttade till Norge ifm studier, så på någon form av midlertidig uppehållstillstånd för studenter då. Nu har han ju fått jobb i England, i en firma som dessutom har kontorer i Gbg. Men varesig England eller Norge är ju med i EU, så jag ser för mig att han kommer behöva söka någon form av ny uppehållstillstånd för att kunna bo och arbeta i Sverige? (Kanske borde göra en ny tråd ang. detta, men orkar inte - det rör ju min dejt, så testar här först)
Norge tillhör norden vilket nog underlättar, du borde kunna läsa här tror jag: https://www.norden.org/sv/info-norden/flytta-till-sverige
Har man jobb är det inga problem. Han kommer få arbetsvisa som han måste förnya lite då och då. Invandra med ett jobb är inte svårt även om du kommer från ett land utanflr EU. Lite mer pappersarbete bara.
Med lite flyt kanske det blir ännu ett försök med en ny person till helgen. Innan vinterdvalan typ.
Jag saknar exet som fan. Hur håller jag mig stark och inte hör av mig? För allt jag vill är att höra av mig och berätta hur mycket jag saknar honom. Men han saknar ju uppenbarligen inte mig, då hade han ju hört av sig.
Jag saknar exet som fan. Hur håller jag mig stark och inte hör av mig? För allt jag vill är att höra av mig och berätta hur mycket jag saknar honom. Men han saknar ju uppenbarligen inte mig, då hade han ju hört av sig.
Hur går det då? Finns det någon chans för er eller har ni lagt det på is? Har du flyttat ännu (för visst skulle du flytta långt?)?En månad sedan jag träffade min själsfrände. Det känns både som att det var igår och som om det vore tio år sedan. Jag vet inte vad som är värst. Jag saknar honom så jag kan inte ens beskriva hur mkt, och jag längtar efter honom lika mkt
Hur går det då? Finns det någon chans för er eller har ni lagt det på is? Har du flyttat ännu (för visst skulle du flytta långt?)?
Ja, han gav det som anledning när han gjorde slut. Men nu har jag hört på omväg att det är hans egna issues som spökat, men det är ju inte verifierat från honom.Fast det är ju inte säkert... du har ju inte hört av dig trotts att du saknar honom....
Är det han som inte hade tillräckligt med känslor? Du kanske behöver höra av dig om inte annat så för att få det "ut av systemet"...?
Okej, förstår!Jag har flyttat och det är väl sådär. Har inte velat skriva så mkt om detaljerna i ett öppet forum bara