Dejtingtråden 34

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vinterdvala it is! Helt omöjligt att få till några dejter nu, ingen som vill gå på dejt eller så ställer de in i sista stund🙄

Hade inte detta problemet i somras då var det snarare att jag inte hann med alla dejter..

Är det såhär mycket svårare att dejta på höst och vinter? Vill folk i te dejta då? Jag är snarare tvärt om det är ju då jag vill ha en partner på sommar och vår är det kul att vara singel...

Hörrni, jag har funderat på en sak.... angående det här med att 30-åringen ska flytta till Sverige. Kan man bara göra det hur som helst?? Jag misstänker att han kanske inte helt har koll....

Han kommer ju från ett land utanför EU/Europa. Flyttade till Norge ifm studier, så på någon form av midlertidig uppehållstillstånd för studenter då. Nu har han ju fått jobb i England, i en firma som dessutom har kontorer i Gbg. Men varesig England eller Norge är ju med i EU, så jag ser för mig att han kommer behöva söka någon form av ny uppehållstillstånd för att kunna bo och arbeta i Sverige? (Kanske borde göra en ny tråd ang. detta, men orkar inte - det rör ju min dejt, så testar här först)

Hörrni, jag har funderat på en sak.... angående det här med att 30-åringen ska flytta till Sverige. Kan man bara göra det hur som helst?? Jag misstänker att han kanske inte helt har koll....

Han kommer ju från ett land utanför EU/Europa. Flyttade till Norge ifm studier, så på någon form av midlertidig uppehållstillstånd för studenter då. Nu har han ju fått jobb i England, i en firma som dessutom har kontorer i Gbg. Men varesig England eller Norge är ju med i EU, så jag ser för mig att han kommer behöva söka någon form av ny uppehållstillstånd för att kunna bo och arbeta i Sverige? (Kanske borde göra en ny tråd ang. detta, men orkar inte - det rör ju min dejt, så testar här först)
Norge tillhör norden vilket nog underlättar, du borde kunna läsa här tror jag: https://www.norden.org/sv/info-norden/flytta-till-sverige

Vinterdvala it is! Helt omöjligt att få till några dejter nu, ingen som vill gå på dejt eller så ställer de in i sista stund🙄

Hade inte detta problemet i somras då var det snarare att jag inte hann med alla dejter..

Är det såhär mycket svårare att dejta på höst och vinter? Vill folk i te dejta då? Jag är snarare tvärt om det är ju då jag vill ha en partner på sommar och vår är det kul att vara singel...
Tänker att många har sina rutiner sitt lunk just nu. På våren är det mer nystart och mer go i folk rent allmänt.
Lite som att gå i dvala nästan 😂

Har man jobb är det inga problem. Han kommer få arbetsvisa som han måste förnya lite då och då. Invandra med ett jobb är inte svårt även om du kommer från ett land utanflr EU. Lite mer pappersarbete bara.

Nu har jag varit på 4 dejter. Brukar ju få en massa matchningar när man är ny så tänkte det var bäst att köra på :D
Nr 1 träffade jag 2 gånger men insåg att hans värderingar inte matchade mina
Nr 2 trevlig men kände jag ingen kemi med alls.
Nr 3 var supertrevlig, en promenad med fika tog 3 timmar och vi har har kontakt flera gånger om dagen sen dess och spelar wordfeud, kommer dock ta ett tag innan vi kan ses igen pga barn och älgjakt. Han är skild sen 1,5 år och har precis börjat dejta. Vilket kanske oroar mig men vi får se.
Nr 4 också trevlig men ingen kemi.
Hade en femte också på g men kände att det blev lite mycket så har pausat där och är inte inne och swipear då jag inte orkar hålla så många konversationer igång.

Exet som jag inte pratat med sen det tog slut hade ringt mig igår... Jag har stör ej på kvällen så han kom inte genom det. När jag funderat på om jag skulle fråga honom var för han helt plötsligt ringer ser jag att han unfriendat mig och blockerat mig på messenger. Varför gör man så? Jag okar inte bry mig, det var han som dumpade mig och jag har inte försökt kontakta honom alls. Så jag låter det vara, han visar bara konstigare sidor och jag får vara nöjd med att det är över och se vad nr 3 eller någon annan har att erbjuda.

Norge tillhör norden vilket nog underlättar, du borde kunna läsa här tror jag: https://www.norden.org/sv/info-norden/flytta-till-sverige

Jo, jag vet, men hans tillfälliga studentvisa för Norge borde väl inte vara gilltigt för att jobba i Sverige ändå...?

Har man jobb är det inga problem. Han kommer få arbetsvisa som han måste förnya lite då och då. Invandra med ett jobb är inte svårt även om du kommer från ett land utanflr EU. Lite mer pappersarbete bara.

Tack, då hoppas vi det är så! Känner dock att det kan vara bra att jag valde att avvakta lite innan jag bookar in resa dit, i fall det tar längre tid än vad han trott...

Med lite flyt kanske det blir ännu ett försök med en ny person till helgen. Innan vinterdvalan typ.

Det blev det!

Men jag trodde inte det, så fredagsklänningen var kvar på jobbet och jag kom direkt från hembesök som inkluderade hundpussar och ponnyhår/dreggel. Så inte så mycket yta 😂

Bättre än förra veckans ”kandidat”.
Bättre flyt, väldigt bra matchning gällande ”hur vill jag ha mitt liv”.

Jag ska inte uttala mig om det blir repris eller inte, min magkänsla har ju varit lite off. Men jag utesluter det inte även om det av praktiska skäl oavsett lär dröja åtminstone två veckor.

Fin avslutning på arbetsveckan hur som helst ☺️

Började tänka på att jag nog aldrig blivit kär i en ”riktig” person förut O_o Eller jo, en gång i gymnasiet. Men hur gammal var man då, 16?

Missförstå mig rätt, men jag har bara nätdejtat tidigare.

Bara en liten reflektion. Inte så konstigt kanske att jag har svårt att hantera mina känslor…

Heh, jag blev erbjuden att komma hem till en snubbe jag känner ytligt och "hjälpa honom skruva ihop IKEA-möbler". Ikväll eller när jag vill. Synnerligen uppenbart att han var ute efter något annat än hjälp med möbler, och när jag snokade lite visade det sig att han nyss separerat. Han la iallafall upp det någorlunda elegant, och lite casual kul är inte fel alls. Får anta erbjudandet nångång :D

Jag saknar exet som fan. Hur håller jag mig stark och inte hör av mig? För allt jag vill är att höra av mig och berätta hur mycket jag saknar honom. Men han saknar ju uppenbarligen inte mig, då hade han ju hört av sig.

Fast det är ju inte säkert... du har ju inte hört av dig trotts att du saknar honom....

Är det han som inte hade tillräckligt med känslor? Du kanske behöver höra av dig om inte annat så för att få det "ut av systemet"...?

Jag saknar exet som fan. Hur håller jag mig stark och inte hör av mig? För allt jag vill är att höra av mig och berätta hur mycket jag saknar honom. Men han saknar ju uppenbarligen inte mig, då hade han ju hört av sig.

Ptja... man skriver av sig, skriver, skriver, ältar, pratar med vänner, är ledsen, förbannad.... och så en vacker dag har man fått det ur sitt system. Det är mitt tips. Jag har jättemånga ej skickade texter till såna jag sörjt. I efterhand är jag väldigt glad att de är just ej skickade....

En månad sedan jag träffade min själsfrände. Det känns både som att det var igår och som om det vore tio år sedan. Jag vet inte vad som är värst. Jag saknar honom så jag kan inte ens beskriva hur mkt, och jag längtar efter honom lika mkt 💔
Hur går det då? Finns det någon chans för er eller har ni lagt det på is? Har du flyttat ännu (för visst skulle du flytta långt?)?

Fast det är ju inte säkert... du har ju inte hört av dig trotts att du saknar honom....

Är det han som inte hade tillräckligt med känslor? Du kanske behöver höra av dig om inte annat så för att få det "ut av systemet"...?
Ja, han gav det som anledning när han gjorde slut. Men nu har jag hört på omväg att det är hans egna issues som spökat, men det är ju inte verifierat från honom.

Screenshot_2022-10-19-20-54-07-098_com.tinder.webp

Intressant taktik. Förstår inte riktigt tanken, någon som kan förklara?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag håller på att "flytta hemifrån" och funderar på hur jag ska tänka med placering av TVn. Dvs vilken höjd man vill ha den. Min nya...
Svar
14
· Visningar
561
Senast: pepp
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 426
Senast: Palermo
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 130
Senast: Mirre
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 837

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka