Dejtingtråden 34

Status
Stängd för vidare inlägg.
Visa bifogad fil 103357

Intressant taktik. Förstår inte riktigt tanken, någon som kan förklara?
Tycker det är trevligt att han är så tydlig med vilket arsle han är, schysst ändå, för någon på den nivån.

Skulle tippa att han håller på med det som kallas "negging", något som så kallade pick-up artists lär ut, som går ut på att ju mer elak du är mot kvinnan ju mer vill hon ha dig.

Visa bifogad fil 103357

Intressant taktik. Förstår inte riktigt tanken, någon som kan förklara?
Fattar ingenting. Men antingen så:
1. Han fixar inte att bli omatchad så sveper vänster på alla utifall att - vilket i sig gör att det är helt onödigt personen ens befinner sig på plattformen för meningen är väl att träffa någon och inte bara ha en profil i största allmänhet?

2. Han försöker vara rolig (ehh??)

3. Finns inget positivt att säga så personen avfärdar alla försök till framtida kontakt i förebyggande syfte.

Tycker det är trevligt att han är så tydlig med vilket arsle han är, schysst ändå, för någon på den nivån.

Skulle tippa att han håller på med det som kallas "negging", något som så kallade pick-up artists lär ut, som går ut på att ju mer elak du är mot kvinnan ju mer vill hon ha dig.
Negging redan innan man haft en första kontakt? Hmm ja möjligen. Frågan om det funkar öht. Barchef är väl ett plus möjligen iaf om man vill ha drinkar i överflöd 😅

Edit: skulle tippa på att personen har finska rötter intressen bastu och gin och tonic skulle även förklara den högst enformiga presentation 😂

Humor, folks! Jag gillade den, skulle absolut kunna tänka mig att ge honom en högerswipe pga texten. :D

Matchar mitt student-motto från gymnasiet: "I'm not arrogant, I'm just a whole lot better than you" (quote Hyacinth Bucket aka Bouquet) - kanske borde testa hur det funkar på Tinder....? :angel:
Oj jaha. Jag har iofs torr humor men skulle definitivt inte svepa höger på någon som är tydlig med att hen inte är intresserad.

Undrar om folk läser ens profiltext överhuvudtaget. Jag har skrivit att jag inte svarar på frågan "hej, hur är läget" eller motsvarande. Ändå får jag ständiga frågor om hur jag mår. Ska väl de skita i.

Undrar om folk läser ens profiltext överhuvudtaget. Jag har skrivit att jag inte svarar på frågan "hej, hur är läget" eller motsvarande. Ändå får jag ständiga frågor om hur jag mår. Ska väl de skita i.
Fast blir inte det knepigt, om man inte söker efter någon oempatisk person vill säga? Visst kan det ju vara för privat vid en första kontakt, men vill man verkligen ha någon som skiter i hur man mår?

Hu vilket träsk det är det där. Så himla hopplöst stundtals :heart

Fattar ingenting. Men antingen så:
1. Han fixar inte att bli omatchad så sveper vänster på alla utifall att - vilket i sig gör att det är helt onödigt personen ens befinner sig på plattformen för meningen är väl att träffa någon och inte bara ha en profil i största allmänhet?

2. Han försöker vara rolig (ehh??)

3. Finns inget positivt att säga så personen avfärdar alla försök till framtida kontakt i förebyggande syfte.
Jag tror på alternativ nummer två. Känns som att många killar har lite den typen av humor? Iaf dom som är mellan 15-30.

Fast blir inte det knepigt, om man inte söker efter någon oempatisk person vill säga? Visst kan det ju vara för privat vid en första kontakt, men vill man verkligen ha någon som skiter i hur man mår?

Hu vilket träsk det är det där. Så himla hopplöst stundtals :heart
Tycker att folk ska respektera min önskan att jag inte vill berätta hur jag mår det första jag gör. Jag ser inte en fråga om hur jag mår som empatiskt, utan bara en standardfras som folk brukar häva ur sig för att få igång ett samtal. Så man kan vara empatisk utan att behöva ställa frågor om hur man mår det första man gör. Folk som inte respekterar mig är ju ändå inget för mig.

Är nog rätt svår som vill att folk ska respektera mig.

Senast ändrad:
Fast hur kan du veta det, hen kanske inte skrivit ut absolut allting om sig i sin profil? Man får ju t.ex. bara lägga in et visst antal interessen, men kan ju ha flera än vad som synes....
Tja, det får plats rätt mycket i en presentationstext och om odling/trädgård inte kommer upp där (utan 9 andra intressen) så finns nog inget intresse.

Och vad gäller politik så har jag skrivit att röstar man SD, M eller KD så är man inte intressant för mig. Ändå har jag fått svar från en som röstar höger.

Senast ändrad:
I onsdags var det 3 år sedan första gången jag träffade DB. Så jag har reflekterat lite kring det de sista dagerna, och det är rätt interessant att se hur våran relation har utvecklats. Även om det inte direkt hänt så mycket rent praktiskt/fysiskt - jag påpekade det för honom att han efter 3 år fortfarande inte ens har sin tandborste i min lägenhet - så har det varit lite av en emotionell resa, åtminstonde för min del.

I normala fall så är jag inte någon särskilt känslosam person, men med honom har jag gått från att vara himlastormande kär, till djupt förtvivlad och olycklig. Och tillbaka. Det var kärlek - eller åtminstonde attraktion - vid första ögonkasten, och det har hållit i sig till så vida att jag är minst lika attraherad av honom den dag i dag.

Det som dock är ändrat nu det sista året, sedan jag gjorde slut "på riktigt", och vi långsamt hittade tillbaka till varandra, är att det inte längre är dessa himlastormande svängningar, utan jag känner mig lugnare och tryggare i relationen. Detta trots att jag fortfarande inte vet om det någonsin kommer bli "oss" i en traditionell, tvåsam relation. Men jag har väl insett att det ÄR "oss" NU - bara på lite annorlunda villkor.

Vi tycker om varandra såpass mycket, att nästan oavsett vad någon av oss hittar på så VILL vi fortsätta träffas så mycket som det går. Så på något vis - kanske särskilt pga jag inte vet eksakt vad jag vill med mitt liv - lyckas jag leva i nuet och njuta av det vi har tillsammans, även om jag inte vet hur vägen evt ser ut vidare.

Jag är inte längre lika rädd att det ska ta slut - jag vet att om det händer så kommer jag överleva. Men det känns inte sannolikt att han skulle vilja göra slut, han är kvar fortfarande trots alla konflikter som vi haft. Och det känns som vi förstår varandra bättre kanske tack vara att vi gått igenom dessa konflikter, så har vi lyckats anpassa oss och vet numera vad vi kan förvänta av varandra.

Någon dag, kanske snart, behöver jag nog ta ett beslut om framtiden, och hurvida våran relation är "tillräckligt" för mig, eller om jag måste gå vidare - kanske utan honom. Men inte i dag.

(Förlåt för långt och dagboks-aktigt inlägg, men jag kände att jag ville dela mina reflektioner med er andra i dejtingtråden, som faktiskt varit med på resan helt från början :heart)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag håller på att "flytta hemifrån" och funderar på hur jag ska tänka med placering av TVn. Dvs vilken höjd man vill ha den. Min nya...
Svar
14
· Visningar
561
Senast: pepp
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 426
Senast: Palermo
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 130
Senast: Mirre
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 837

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka