Dejtingtråden 34

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det har möjligtvis dykt upp en oväntad plot-twist gällande 30-åringen....

Han skriver fortfarande nästan varje dag, frågar hur det går och meddelar att han saknar mig. Nu har han börjat på upplärningen till sitt nya jobb i England, men han verkar inte trivas jättebra där borta.

Så i helgen skrev han plötsligt att han fått veta att hans firma även hade kontorer i Estland och - Sverige! Samt att vad han förstått var det valfritt vilket kontor han ville jobba ifrån, allt hans jobb är ju online, så tydligen kan han lika gärna sitta i Sverige som i England... Vilket ju skulle göra det ganska mycket enklare för mig att flytta närare honom igen...!

Vi ska pratas mera om det sedan, nu först måste han ta reda på vart i Sverige kontoret ligger, är det t.ex. i Norrland så föredrar jag nog England ändå... Och så behöver vi kanske diskutera åldersfrågan och barnfrågan och sånt lite närare, innan vi båda evt. flyttar utomlands för att fortsätta vårat dejtande... :angel:

Han skriver fortfarande nästan varje dag, frågar hur det går och meddelar att han saknar mig. Nu har han börjat på upplärningen till sitt nya jobb i England, men han verkar inte trivas jättebra där borta.

Så i helgen skrev han plötsligt att han fått veta att hans firma även hade kontorer i Estland och - Sverige! Samt att vad han förstått var det valfritt vilket kontor han ville jobba ifrån, allt hans jobb är ju online, så tydligen kan han lika gärna sitta i Sverige som i England... Vilket ju skulle göra det ganska mycket enklare för mig att flytta närare honom igen...!

Vi ska pratas mera om det sedan, nu först måste han ta reda på vart i Sverige kontoret ligger, är det t.ex. i Norrland så föredrar jag nog England ändå... Och så behöver vi kanske diskutera åldersfrågan och barnfrågan och sånt lite närare, innan vi båda evt. flyttar utomlands för att fortsätta vårat dejtande... :angel:
Spännande! :)

Vilken vändning :) Ser fram emot fortsättningen.

Men, vad spännande 😍

Tog bort mitt meddelande på Messenger, hon verkar inte läst det och i ett lite mer sansat tillstånd så ångrar jag mig.

Tror jag försöker göra allt för att glömma kollegan. Men det går inte. Så jag får väl bara förlika mig i att hjärtat smälter bara av att höra hennes steg i korridoren och samtidigt försöka vara professionell - såklart!

Men visst är det jobbigt, det ska jag inte hymla med 💔

Gör ett nytt försök med dejtingappar. Har svajpat och matchat med ett par intressanta under kvällen, en kille speciellt som verkar ha mycket gemensamma intressen (bland annat hästar – kul!). Bara skrivit ett par timmar än så länge haha, men långa meddelanden och har redan sagt att vi ska ta en ridtur ihop någon dag, så får väl se vilket håll det går åt. Men känns skönt att känna lite hopp för stunden i alla fall :D

Åh spännande! 😍

Hmmm... nu har jag Googlat ihjäl mig och hittar inte någon avdelning av 30-åringens firma i Sverige... Antigen verkar de heta något annat här, eller så kan han ha misförstått - det kanske var "Switzerland" och inte "Sweden"?

Fortsättning följer förhoppningsvis, när han lyckats luska reda på mera info...

Jag måste sluta försöka dejta. Jag vågar inte ens gå på en första dejt utan tänker bara på att det kommer visa sig att han är ett jäkla rövhål så fort man har fastnat. :cautious:

Får lära mig leva ensam och eländig istället. 🙃
Jag tror ändå på att man kommer långt genom att lita på magkänslan!

Jag måste sluta försöka dejta. Jag vågar inte ens gå på en första dejt utan tänker bara på att det kommer visa sig att han är ett jäkla rövhål så fort man har fastnat. :cautious:

Får lära mig leva ensam och eländig istället. 🙃

Tänkte på nåt liknande idag, att jag inte kommer orka gå in i en relation igen, uppbrott är vidriga. Det tog mig 2 år att komma över mitt ex och jag blev alkoholist på kuppen 😅

Tänkte på nåt liknande idag, att jag inte kommer orka gå in i en relation igen, uppbrott är vidriga. Det tog mig 2 år att komma över mitt ex och jag blev alkoholist på kuppen 😅

Uppbrott är verkligen vidriga, men jag har typ glömt bort hur jobbigt det var på något vis. Kommer ihåg hur dåligt jag mådde, men samtidigt så tänker jag "det var ju inte så farligt". O_o Möjligtvis för att mitt liv är 1858235736900% bättre nu än innan uppbrottet.

Men typ. Jag har aldrig ätit så mkt lugnande piller som vid ett par uppbrott. Då har jag inte ens haft långa relationer, eller ens definierade relationer alltid. Jag har nog en diagnos som heter "dumlojal", jag är inte anpassad för verkligheten sett till relationer för jag känner mig alltid sviken och ger ofta mer känslomässigt än motparten när jagväl fastnat för nån. Antingen tycker jag om nån mkt eller så inte alls, oftast det senare tack och lov.

På tal om ämnet… :)

Bifogade filer

• 27F6B4FF-6F8F-41B8-BFE6-0943BAF9B638.webp
    27F6B4FF-6F8F-41B8-BFE6-0943BAF9B638.webp
    24,2 KB · Visningar: 76
Har nu droppat lite hintar om att jag befinner mig lite närmare två ”möjligheter” i helgen och har tid över.

(Ja jag frågar rakt ut om de är tröga, förut gjorde jag inte det men jag tror jag har tappat antingen tålamodet eller har blivit gammal nog att ta tag i saker själv.)

Har nu droppat lite hintar om att jag befinner mig lite närmare två ”möjligheter” i helgen och har tid över.

(Ja jag frågar rakt ut om de är tröga, förut gjorde jag inte det men jag tror jag har tappat antingen tålamodet eller har blivit gammal nog att ta tag i saker själv.)
Det går inte att ta respons på hintar och halkvävda visor - då får man skäll för man tar saker för givet och är en trög jävel som bara tolkar allt som man själv vill osv. Det handlar inte om att ha svårt att förstå, det handlar om att den som säger något allt får tala om vad den vill så man slipper gissa (fel) om vad dessa hintar kan tänkas betyda.
Så säg som det är är nog ett bra sätt att ta tag i saker, hintandet hit och dit som katten runt het gröt gör bara alla inblandade iriterande, särskilt som det nog dessvärre är större chans att gissa fel om vad det kan tänkas betyda än att det till äventyrs skulle råka bli rätt.

Vet inte om jag får fortsätta hänga här för jag dejtar ju verkligen inte - men har iaf lyckats kommunicera med kollegan under veckan utan att tappa fattningen helt! Idag bättre än igår. Kanske vi kan kalla det anti-dejting? 😂

Nej men på riktigt, det funkar. Och det känns skönt 😊

Det går inte att ta respons på hintar och halkvävda visor - då får man skäll för man tar saker för givet och är en trög jävel som bara tolkar allt som man själv vill osv. Det handlar inte om att ha svårt att förstå, det handlar om att den som säger något allt får tala om vad den vill så man slipper gissa (fel) om vad dessa hintar kan tänkas betyda.
Så säg som det är är nog ett bra sätt att ta tag i saker, hintandet hit och dit som katten runt het gröt gör bara alla inblandade iriterande, särskilt som det nog dessvärre är större chans att gissa fel om vad det kan tänkas betyda än att det till äventyrs skulle råka bli rätt.

Mjae alltså nu tolkar du in en massa saker som inte stämmer. Det är redan så att säga överenskommet att dejtande skall ta plats live, det handlar mer om jämkande av fri tid så att säga.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag håller på att "flytta hemifrån" och funderar på hur jag ska tänka med placering av TVn. Dvs vilken höjd man vill ha den. Min nya...
Svar
14
· Visningar
568
Senast: pepp
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 444
Senast: Palermo
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 135
Senast: Mirre
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 909

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Textilåtervinning
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.