Dejtingtråden 34

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast hinner man det efter att ha skrivit typ tre meddelanden var? Jag blir mer sur av att personen inte svarar än att den hade skrivit att den inte kände nåt typ 🤷‍♀️

Dom flesta blir sura om man skriver att man inte är intresserad, och ja, jag kan ibland få en känsla efter typ 2-4 meddelanden om jag är intresserad eller ej.

Enklare att bara inte svara än att riskera att få surt svar tillbaka eftersom att många blir sura om man inte är intresserad.

Dom flesta blir sura om man skriver att man inte är intresserad, och ja, jag kan ibland få en känsla efter typ 2-4 meddelanden om jag är intresserad eller ej.

Enklare att bara inte svara än att riskera att få surt svar tillbaka eftersom att många blir sura om man inte är intresserad.
Jag brukar avmatcha istället, lättast för att slippa förhoppningar hos den andra då.
Men jag skulle aldrig skriva att jag inte var intresserad, tycker jag känns hårdare än att avmatcha.

Men vad är det här med att bara sluta skriva plötsligt? Några svarade ju inte alls, fine! Men de andra två så skrev vi lite, allt verkade fint, inga konstigheter. Sen bara - tystnad 🤷‍♀️
Nätdejting är inget för känsliga, det kan va en hård värld! Det är bara att skaffa sig ett extra lager skinn på näsan om man vill vara med. I början undrade jag mycket kring varför folk gjorde si eller så men det är inte så givande för det kan ju bero på en massa olika saker. Det är inte ens säkert att det har med en själv att göra.

Man kan också tänka att det inte är personligt för man känner ju faktiskt inte varandra. Det är inte JAG som blir dissad utan bara den pyttelilla del av mig själv som jag valt att visa i min profil.

Tyvärr har jag även gjort så själv ett par gånger men då avmatchat istället för att sluta svara. Men jag har också några gånger skrivit att jag inte är intresserad och då också varför. Ingen har blivit sur.

För mig har det inte handlat om att jag tappat intresset efter ett par meningar utan jag kanske inte skulle ha svept höger av olika anledningar, t ex:

- när jag svepte höger kände jag mig lite extra sugen på att träffa nån/ fanns inte så många att svepa på och jag frångick därför mina preferenser (kan va precis vad som helst, inte nödvändigtvis utseende), sen blev det match och när den andra började skriva så kändes det dumt att inte svara men sen kom jag på att personen faktiskt inte verkade vara min typ från början.

- jag hade matchat med flera ungefär samtidigt och fick igång konversation tidigare med någon annan.

- mitt mood synkade inte med personen; den verkade vara ”seriös” när jag kände mig oseriös eller tvärtom

Jag är lite fascinerad av att vuxna män kan vara så jäkla infantila. Lite snick snack om semester osv, kommer in på att jag blev sjuk men ändå är glad att jag orkade bada. Då går det igång om nakenbad. Tjatas som om de är tonåringar som sneakpeakar på tjejerna i gympans omklädningsrum ungefär. Jag fattar verkligen inte. Tur att jag har kollegan som är lika gullig som vanligt

Jag är lite fascinerad av att vuxna män kan vara så jäkla infantila. Lite snick snack om semester osv, kommer in på att jag blev sjuk men ändå är glad att jag orkade bada. Då går det igång om nakenbad. Tjatas som om de är tonåringar som sneakpeakar på tjejerna i gympans omklädningsrum ungefär. Jag fattar verkligen inte. Tur att jag har kollegan som är lika gullig som vanligt

Ja precis. Jag blir alltid lika besviken när man tror att man råkat på en trevligt civiliserad och modern person... så visar det sig alltid att de är ganska likadana när det kommer till kritan. Och nu när jag flyttar till ett ställe med om möjligt mer insnöade invånare så ja, jag ser ensamheten som definitiv.

Ja en del kan vrida allt till sexuella anspelningar på en femtonårings nivå. Blir lika besviken varje gång 😬

Nätdejting är inget för känsliga, det kan va en hård värld! Det är bara att skaffa sig ett extra lager skinn på näsan om man vill vara med. I början undrade jag mycket kring varför folk gjorde si eller så men det är inte så givande för det kan ju bero på en massa olika saker. Det är inte ens säkert att det har med en själv att göra.

Man kan också tänka att det inte är personligt för man känner ju faktiskt inte varandra. Det är inte JAG som blir dissad utan bara den pyttelilla del av mig själv som jag valt att visa i min profil.

Tyvärr har jag även gjort så själv ett par gånger men då avmatchat istället för att sluta svara. Men jag har också några gånger skrivit att jag inte är intresserad och då också varför. Ingen har blivit sur.

För mig har det inte handlat om att jag tappat intresset efter ett par meningar utan jag kanske inte skulle ha svept höger av olika anledningar, t ex:

- när jag svepte höger kände jag mig lite extra sugen på att träffa nån/ fanns inte så många att svepa på och jag frångick därför mina preferenser (kan va precis vad som helst, inte nödvändigtvis utseende), sen blev det match och när den andra började skriva så kändes det dumt att inte svara men sen kom jag på att personen faktiskt inte verkade vara min typ från början.

- jag hade matchat med flera ungefär samtidigt och fick igång konversation tidigare med någon annan.

- mitt mood synkade inte med personen; den verkade vara ”seriös” när jag kände mig oseriös eller tvärtom

Jag tycker det är ok att sluta skriva men inte ok att ghosta om man träffats ”på riktigt”.

A skrev och frågade om han kanske fick laga middag åt mig nån kväll. Nu tog jag tag i detta och skrev att jag är så himla upp och ner nu, att det kanske var för tidigt att börja dejta.
Har mest känt mig stressad över att han vill ses... så nu hoppar jag av detta tåget.

Han svarade "jahopp" och jag förstår honom, hade också varit less.

Ingen verkade tycka det gjorde så mycket att sluta skriva. Min match svarade några gånger men har inte skrivit mer på ett tag nu, och jag känner inte direkt för att skriva mer heller så 🤷‍♀️

Kollegan är tillbaka på jobbet. Jag är körd. It’s a fact. Hon är så fin så jag orkar inte!

Med det inte sagt att jag tänker göra något åt det, men man kanske bara kan få leva i den känslan lite ett tag?

Svajpar väl vidare under tiden, man vet ju aldrig vad som kan dyka upp…

Jag är fortfarande tokkär. Vi har pratat lite framtid, det känns fint och helt ostressigt för första gången i mitt liv. Längesen jag såg fram emot framtiden och samtidigt var helt tillfreds där jag är nu. Det är en väldigt lugn och trygg kärlek jag känner för och från honom.
Vad härligt 🥰

Har möjligtvis bjudit med en karl på dejt! Kanske lite av misstag (för det är ju jag! man måste kolla att de inte är helknäppa först).

Vi slogs om en teori of knowledge bok på puben (jag förlorade, men va fan visar du den för?). Bästa boken jag sett en karl ta med på puben någonsin så han vinner på det!

Tvingade stackaren att ge mig hans WeChat (nu är vi minst vänner på riktigt!) och nu är han medbjuden på en freeflow brunch på ett väldigt bra hotel efter att han lovade!!!! att han inte är ett arsel och random börjar försöka slåss med folk........det har hänt :angel: (inte mitt fel jag var bara där det är liksom fina luncher så alla som var där var helt chockade)

Han hikar mycket bättre än jag (jag jobbar på det efter mit ankelbrott), läser bättre böcker än jag.

Chefen, en 64 årig karl "well you were ogling him!"

Ogling på engelska är ett sånt hemskt ord! Jag oglade hans bok kanske (har aldrig sett en karl med en bok på en pub, den första jag sett är en bra bok!

Personen är från Dehli! Känner väldigt många personer från Indien så det är ett "ok" ställe.

Han har också precis flyttat till Beijing! Första brunchen här. Det är mer viktigt att han får vänner.

Träffade J på jobbet förra veckan, när allt dragit igång efter semestrarna. Idag ringde han och frågade om jag ville följa med på ett jobb för det passade bra geografiskt och jag var ledig. Det är alltid så trevligt att hänga med honom, det är ju som det är. Fint väder, mkt surrande och alldeles för lite tid för allt som inte hanns med att avhandlas. Vi insåg att vi känt varann i 5 år och även att detta nog var sista gången vi sågs. Jag blir alltid känslosam när jag tänker att nåt jag tyckt om är för sista gången, så jag kunde inte säga hejdå utan bara "vi ses". Jag vet att vi kommer höras av, för vi båda är bra på att prata i tfn, men vi kommer knappast att ses. Det skulle förvåna mig mkt då vi kommer att ha 70-90 mils avstånd. Knappast så man har vägarna förbi lite spontant.
Hur det än är så har han på nåt vis ändå förgyllt min tid här även om det varit på ett udda vis. Jag kommer sakna det. Jag tar med de bra bitarna av honom och hoppas att jag nån gång, om jag nånsin träffar nån får uppleva nån som är så lättsam att hänga med.

Okej. Gjorde just något galet :bag:
Svajpade på Tinder, får upp en person som jag bara inte kan låta försvinna! Gick att hitta på Facebook, skrev ett meddelande O_o

Just nu känner jag mig både pirrig, galen och sjukt pinsam! Men det sägs att man måste våga för att vinna, right? :o

Svajpade på Tinder, får upp en person som jag bara inte kan låta försvinna! Gick att hitta på Facebook, skrev ett meddelande O_o

Just nu känner jag mig både pirrig, galen och sjukt pinsam! Men det sägs att man måste våga för att vinna, right? :o
Jag hade inte alls uppskattat att bli uppsnokad på facebook av någon som hittat mig i en dejtingapp.

Svajpade du alltså ja på personen men fick inte match? Kan ju vara så att den inte hunnit se dig ännu men jag har varit med om exakt det du gjort från en person jag svajpade nej på och det var faktiskt sisådär.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag håller på att "flytta hemifrån" och funderar på hur jag ska tänka med placering av TVn. Dvs vilken höjd man vill ha den. Min nya...
Svar
14
· Visningar
570
Senast: pepp
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 447
Senast: Palermo
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 135
Senast: Mirre
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 914

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka