Dejtingtråden 34

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har ju varit ute och rest. Hur fan städar man tinder efter det? Installerar om? Över 800 likes är ju asjobbigt stt svepa bort
Jag går inte igenom de ohemula mängderna med likes alls.
De inom angiven avståndsgräns dyker ändå upp i flödet förr eller senare.

Lika mycket nay som män i militärkläder av tvivelaktig kvalitet med nyllet krigsmålat och det enda man ser är ögonvitorna eller nästan värre - snuttegullfilter så de har bambiögon och kattöron 😬

Gissar att de tänker att det signalerar nån typ av attraktiv manlighet i ena fallet och vem vet vad de tror är attraktivt med såna filter..
Nu ska vi ta och vara lite snälla här va. Vi spenderar en hel uppväxt med att inte förstå ett dugg av vad ni vi vill ha och behöver. Givetvis blir uttrycket på tinder en helgardering från högt till lågt 😅

Skämt åsido, jag tycker det är grymt svårt att välja bilder. Någonstans är det i sin grund en rätt ytlig app. Men väljer man en tillrättalagd bild så ser man "poseig" ut.

Jag försöker tänka att jag vill att bilderna ska visa mig på ngt vis. Men samtidigt tycker jag ALLT jag väljer känns så tillrättalagt.

Tar jag en bild när jag snickrar eller skruvar bil så tänker folk "jaha, här försöker han förmedla att han är händig. Jäkla nolla"

Tar jag en bild när jag lagar mat så tänker folk "oj oj oj så huslig du försöker utge dig för att vara då. Jag vet mycket väl att det blir jag som dammsuger ändå. Jäkla nolla"

Osv osv 😅

Give us a break! Vi är inte bra på detta bara 😅

Nu ska vi ta och vara lite snälla här va. Vi spenderar en hel uppväxt med att inte förstå ett dugg av vad ni vi vill ha och behöver. Givetvis blir uttrycket på tinder en helgardering från högt till lågt 😅

Skämt åsido, jag tycker det är grymt svårt att välja bilder. Någonstans är det i sin grund en rätt ytlig app. Men väljer man en tillrättalagd bild så ser man "poseig" ut.

Jag försöker tänka att jag vill att bilderna ska visa mig på ngt vis. Men samtidigt tycker jag ALLT jag väljer känns så tillrättalagt.

Tar jag en bild när jag snickrar eller skruvar bil så tänker folk "jaha, här försöker han förmedla att han är händig. Jäkla nolla"

Tar jag en bild när jag lagar mat så tänker folk "oj oj oj så huslig du försöker utge dig för att vara då. Jag vet mycket väl att det blir jag som dammsuger ändå. Jäkla nolla"

Osv osv 😅

Give us a break! Vi är inte bra på detta bara 😅
Tror du att det är annorlunda för andra människor? Det där gäller väl alla. Man ifrågasätter och vrider och vänder och kan inte vara som alla vill. Oavsett kön eller läggning.

Bästa är att vara helt ärlig och inte försköna sig själv öht. Är man galen i fiskar eller hästar eller vad det nu är så skriv det. Är man mer av en stadsmänniska men väljer ändå att skriva något att man gillar att promenera i skogen blir det ju lite fel bild man får och det märks ju sen irl om inte annat så bättre vara helt transparent från början

Tror du att det är annorlunda för andra människor? Det där gäller väl alla. Man ifrågasätter och vrider och vänder och kan inte vara som alla vill. Oavsett
Bästa är att vara helt ärlig och inte försköna sig själv öht. Är man galen i fiskar eller hästar eller vad det nu är så skriv det. Är man mer av en stadsmänniska men väljer ändå att skriva något att man gillar att promenera i skogen blir det ju lite fel bild man får och det märks ju sen irl om inte annat så bättre vara helt transparent från början
Precis! Folk verkar mest ha nån panik över att få så mång likes som möjligt när det som är intressant faktiskt är kvalitativa likes

Jag tyckte mest ditt inlägg var lite oskönt på temat "Stackars karlar som inte får några likes för att de inte förstår sig på kvinnor. ", men det är möjligt att jag missförstod.
Det var på temat; de vill ha många likes och lägger upp en bild med nallebjörnfilter och en bild med krigsmålning på samma profil i hopp om att glädja alla (som i själva verket ser rakt genom ansträngningar).

Det var på temat; de vill ha många likes och lägger upp en bild med nallebjörnfilter och en bild med krigsmålning på samma profil i hopp om att glädja alla (som i själva verket ser rakt genom ansträngningar).
Jag tror inte att det är särskilt vanligt att båda två förekommer i samma profil, det var inte det störiga. :)

Edit: å andra sidan har jag egentligen inte starka åsikter, jag dejtar inte... men himlar ibland med ögonen.

Jag tror inte att det är särskilt vanligt att båda två förekommer i samma profil, det var inte det störiga. :)
Ah, nu är ju nallebjörnar och krigsmålning lite ytterligheter. Men ändå belyser det lite vad iaf jag brottas med. Hur väljer man naturliga bilder som förmedlar vem man är, när allt känns så ytligt på just den appen. Jag tycker det är svårt att ge en bra och rättvis bild av sig själv. Från 250 tecken text och några bilder.. Men det är inte synd om mig för att det är svårt 😅

Jag har suttit och kollat på tjejkompisar när de swipeat och det är definitivt inte karlarna det är synd om, för övrigt.

När vi ändå är inne på tinderpresentationer. Killar som håller o fiskar har jag förstått är en grej (ja ja, det finns motsvarande saker för er tjejer..)

Men.. yay or nay? Och, varför har det blivit en grej? 🤔
Jag har inte sett så många såna men det enda jag kan komma på är väl att de gillar att fiska? Alternativt att en del ska vara lite roliga och kör en fiskbild för att skämta om stereotypen.

Har inget att säga om såna bilder i sig, fiske är väl ett intresse så gott som något!

Hur väljer man naturliga bilder som förmedlar vem man är, när allt känns så ytligt på just den appen. Jag tycker det är svårt att ge en bra och rättvis bild av sig själv. Från 250 tecken text och några bilder.
Man ska nog inte göra en för stor grej av det, utan lägga upp nya bilder som visar hur man ser ut och lite vad man gillar. Med betoning på nyare bilder. 20 år gamla bilder passar inte in, inte heller bilder när man var barn.

Gillar man fiske ska man givetvis skriva och visa det. Men fiskar man en gång vartannat år känns det inte som att man behöver en fiskebild på Tinder.

Fiskebilder och gymbilder är en garanti för vänsterswipe i min värld 😁 Bara tanken på att dejta någon som tar kort på sig själv på gymmet gör mig halvt kräkfärdig.
Väldigt vanligt med tjejer som har bilder från gymmet också. Vet inte vad jag tänker om det riktigt när jag ser det på tinder.

Jag vet vad jag tänker när jag ser folk som tar selfies gymmet dock. 🤷‍♂️😅

Väldigt vanligt med tjejer som har bilder från gymmet också. Vet inte vad jag tänker om det riktigt när jag ser det på tinder.

Jag vet vad jag tänker när jag ser folk som tar selfies gymmet dock. 🤷‍♂️😅
Jag antar att dom letar efter någon som är intresserad av liknande saker. Att ta en bild på gymmet visar ändå att man gymmar och kanske har det som ett stort intresse och att man är stolt över kroppen man bygger.

Inte så svårt att lista ut.

Jag antar att dom letar efter någon som är intresserad av liknande saker. Att ta en bild på gymmet visar ändå att man gymmar och kanske har det som ett stort intresse och att man är stolt över kroppen man bygger.

Inte så svårt att lista ut.
Nej. Det är inte svårt att lista ut. Jag skrev att jag vet inte vad jag tänker om det. Alltså om jag personligen gillar det eller ej.

Det var väldigt vad alla är på hugget här med vassa kommentarer. 😊

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag håller på att "flytta hemifrån" och funderar på hur jag ska tänka med placering av TVn. Dvs vilken höjd man vill ha den. Min nya...
Svar
14
· Visningar
575
Senast: pepp
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 457
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 461
Senast: Mineur
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 147
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar