Dejtingtråden 34

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Ramona Jag förstår verkligen hur du känner. Jag har ju försökt träffa någon hur länge som helst. Har ju bara haft ett förhållande (för drygt 10 år sen), och det var inte en bra relation. Hr träffat massa trevliga människor och varit på dejter hit och dit, men aldrig har det klaffat att jag och den andre fått känslor för varandra samtidigt.

(Nu får jag ju dock uppleva det med kollegan, vilket är rätt häftigt, men jag kommer ju inte dela resten av livet med hen, vilket ju är något jag hoppas på att få från någon i förlängningen ❤️)

Jag brukar tänka att det är ok att vara ledsen och inte ha lust att kämpa mer ett tag, och i ditt fall förstår jag verkligen att du blev sjukt besviken. Jag funkar dock så att suget att fortsätta försöka brukar komma efter ett tag igen, och då öppnar jag tinder igen. Vet att det inte är någon idé att ”leta” när jag inte har lust, och då gör jag inte det helt enkelt.

Känner inte riktigt att jag får fram det jag menar, så hoppa bara över detta om du inte tycker det låter vettigt 😅🙈

Det är inget fel på dig. :heart
Men angående ditt sista stycke - en person som är intresserad under så pass lång tid av någon som inte visar intresse tillbaka dras sannolikt till otillgänglighet. När du sedan inte är otillgänglig längre så blir han ointresserad, det har inget med dig att göra.
Jag tror ärligt talat att han fortfarande är fast i sitt ex han separerade med för 10 år sen. Hon har gått vidare, skaffat sig ny man ett barn, men han menar att de fortfarande är bästa vänner. Jag tror inte att hon släpper honom helt fri utan gillar att äta kakan och ha den kvar med deras gemensamma barn lite som gisslan. Han ser det bara som att de är bästa vänner som han berättar allt för. Han pratar väldigt mycket om henne nämligen och alla hans syskon (som jag ju känner sen tidigare) hatar henne med passion.

Han hade sagt till sin syster, som är en av mina bästa vänner, att attraktionen finns kvar men att han inte får några djupare känslor.

Jag tror ärligt talat att han fortfarande är fast i sitt ex han separerade med för 10 år sen. Hon har gått vidare, skaffat sig ny man ett barn, men han menar att de fortfarande är bästa vänner. Jag tror inte att hon släpper honom helt fri utan gillar att äta kakan och ha den kvar med deras gemensamma barn lite som gisslan. Han ser det bara som att de är bästa vänner som han berättar allt för. Han pratar väldigt mycket om henne nämligen och alla hans syskon (som jag ju känner sen tidigare) hatar henne med passion.

Han hade sagt till sin syster, som är en av mina bästa vänner, att attraktionen finns kvar men att han inte får några djupare känslor.

Ja, då framstår han ju som ännu mer otillgänglig. Hoppas du repar dig snabbt!

Jag erkänner att jag är typ världens svagaste människa - varför kan jag inte bara släppa och gå vidare utan att analysera och älta? Idag skickade jag en snap och undrade lite vad som hände och när det hände. Hur försvann bara attraktionen sådär?! :confused: Jag fattar liksom inte. Han svar var bara att han inte vet. Vad jag vet är ju att han inte vill vara tillsammans med mig, och jag vill ju inte vara tillsammans med någon som inte vill vara tillsammans med mig. Men sååå svårt att släppa och tänka positiva tankar. Jag vill nästan grotta ner mig och vältra mig i min misär. :eek::angel:

Jag erkänner att jag är typ världens svagaste människa - varför kan jag inte bara släppa och gå vidare utan att analysera och älta? Idag skickade jag en snap och undrade lite vad som hände och när det hände. Hur försvann bara attraktionen sådär?! :confused: Jag fattar liksom inte. Han svar var bara att han inte vet. Vad jag vet är ju att han inte vill vara tillsammans med mig, och jag vill ju inte vara tillsammans med någon som inte vill vara tillsammans med mig. Men sååå svårt att släppa och tänka positiva tankar. Jag vill nästan grotta ner mig och vältra mig i min misär. :eek::angel:
Ibland tycker jag det är bra att tillåta sig att vältra sig lite. Jag brukar ta en helg eller annan begränsad tid, avboka allt, och vältra mig ett tag. Det känns ofta lite bättre efteråt.

Gör det en stund vetja. Det är inte helt fel att faktiskt bejaka vad man känner, istället för att försöka påtvinga sig nåt positivt tänkande som inte är genuint. Det låter mer sunt att bryta ihop och komma igen.
Känns lite väl osunt på något vis. Tack och lov jobbade jag igår natt och nu i natt igen, så jag har ju sovit på dagen idag och igår. Det känns bra att sova bort skiten, även om jag gråter stundtals. Idag hade jag dock sån ångest att jag tog hunden på en lång promenad hemma i skogen. Jag brukar aldrig lyssna på musik när hon är lös, men jag behövde döva mina tankar så jag körde Angie K på högsta volym. Men det gick ju bra ändå. :p

(Det är min egen skog och en superlydig hund ifall någon undrar hur jag vågar ha hunden lös.)

Men det har gått en dag! Klart att du är ledsen? Om du inte var ledsen utan redan hade släppt och gått vidare så hade det ju inneburit att det ni hade inte betydde något för dig.

Känns som ett helt orimligt krav på dig själv att du ska tänka positiva tankar efter en dag.

Det bästa brukar vara att helt enkelt acceptera att man är jävligt ledsen och att allt känns skit, att vara snäll mot sig själv och försöka göra saker man mår bra av sen efter ett tag när man känner att man orkar.

Men det har gått en dag! Klart att du är ledsen? Om du inte var ledsen utan redan hade släppt och gått vidare så hade det ju inneburit att det ni hade inte betydde något för dig.
Jag önskar att jag var mer sval och obrydd faktiskt. Andra människor verkar kunna hantera att bli ratade betydligt mycket bättre än mig, tex en av mina bästa vänner är mer "Jaha, skönt att du blev av med honom för du förtjänar att träffa någon som älskar dig!" och hon är precis likadan med sig själv. Jag tar det mycket mer personligt och ältar vad jag gjort för fel, även om "alla" säger att problemet inte ligger hos mig.

Jag önskar att jag var mer sval och obrydd faktiskt. Andra människor verkar kunna hantera att bli ratade betydligt mycket bättre än mig, tex en av mina bästa vänner är mer "Jaha, skönt att du blev av med honom för du förtjänar att träffa någon som älskar dig!" och hon är precis likadan med sig själv. Jag tar det mycket mer personligt och ältar vad jag gjort för fel, även om "alla" säger att problemet inte ligger hos mig.

Det är ganska lätt att slänga ur sig sånt där när det gäller någon annan men jag tror verkligen att det tillhör ovanligheterna att vara helt obrydd när någon man är kär i gör slut. Det låter nästan unikt.

Och jag kan inte låta bli att undra om man då verkligen var kär? Om man inte är förkrossad över att ha mist något som betydde väldigt mycket för en?

Jag kan också älta, tycker det låter helt normalt. Jag har dock landat i att tar det slut så är det väldigt sorgligt, men jag har gjort mitt bästa för att vara en bra partner och jag kan inte ändra mig för någon annan. Duger jag inte som jag är så får det va.

Man skulle vara programmeringsbar! :D Är i samma läge. Läste igenom din tråd. Exakt samma upplevelse. Det är ingen stor tröst, men man är iaf inte ensam :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag håller på att "flytta hemifrån" och funderar på hur jag ska tänka med placering av TVn. Dvs vilken höjd man vill ha den. Min nya...
Svar
14
· Visningar
575
Senast: pepp
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 457
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 461
Senast: Mineur
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 147
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar