Helt ärligt: att du har ett gäng hälsoproblem, fysiska och/eller psykiska, som ställer till det i livet.
Och @Hedinn Oj, ja det var nog så han tänkte också... Hur bör man uttrycka sig istället tro?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Helt ärligt: att du har ett gäng hälsoproblem, fysiska och/eller psykiska, som ställer till det i livet.
Oj, ja det var nog så han tänkte också... Hur bör man uttrycka sig istället tro?
Jag tycker inte man ska tolka in nåt mer i svaret än vad personen skriver.Helt ärligt: att du har ett gäng hälsoproblem, fysiska och/eller psykiska, som ställer till det i livet.
Jag säger att jag inte vill.
Avskyr när folk börjar fråga om anledningar och inte kan respektera mitt svar.
Och @Hedinn Oj, ja det var nog så han tänkte också... Hur bör man uttrycka sig istället tro?
Jag tycker inte man ska tolka in nåt mer i svaret än vad personen skriver.
Jag gillar inte själv när folk gör det.
Eller så frågar man istället för att sitta och spekulera?Att "ha fullt upp med sig själv" är ju väldigt ospecifikt och lämnar stort utrymme för tolkning. Då får man nog uttrycka sig lite mer precist om man önskar att mottagaren INTE ska göra sin egen tolkning.
Eller så frågar man istället för att sitta och spekulera?
Jag hade också tolkat det som att personen hade just tillräckligt med att ta hand om sig själv och inte mäktade med ett barn också.Hmm....
Hur tolkar ni det om nån (jag i detta fallet alltså) säger att hen inte vill ha barn för hen "har nog med sig själv"? Låter det liksom allvarligt? Hp-kille ett verkar ha tolkat det så, men jag menar det inte så allvarligt... Hur hade ni tänkt?
Om det är känsligt så behöver ju personen inte svara då.Ja, det gör man väl om man då vill veta exakt. Personligen hade jag varit lite tveksam till att följdfråga eftersom formuleringen indikerar att det kan röra sig om eventuellt känsliga saker.
Om det är känsligt så behöver ju personen inte svara då.
Jag tänker också att det är pga diverse problem som personen inte vill ha barn när det uttrycks som "har nog med sig själv". För egen del kör jag bara på "Jag vill aldrig bli förälder" och ska någon envisas med att fråga varför, då får den personen skylla sig själv när jag ger ett rejält svarOch @Hedinn Oj, ja det var nog så han tänkte också... Hur bör man uttrycka sig istället tro?
Så det är bättre att sluta svara och inbilla sig att din tolkning är rätt . Tänk om den är fel? Då kanske du missar en vettig person.Nej givetvis inte Det betyder väl inte att jag måste stolpa på som en okänslig elefant.
Alltså, sista stycket ska jag spara i bakhuvudet till om jag behöver ge mig ut i dejtande igen!Jag tänker också att det är pga diverse problem som personen inte vill ha barn när det uttrycks som "har nog med sig själv". För egen del kör jag bara på "Jag vill aldrig bli förälder" och ska någon envisas med att fråga varför, då får den personen skylla sig själv när jag ger ett rejält svar
(Att jag kör med "vill aldrig bli förälder" verkar göra att de som har barn från tidigare relationer håller sig borta. Annars kommer ett "Du behöver ju inte skaffa barn, bara du trivs med mina som redan finns".)
Eller så frågar man istället för att sitta och spekulera?
Ja, det gör man väl om man då vill veta exakt. Personligen hade jag varit lite tveksam till att följdfråga eftersom formuleringen indikerar att det kan röra sig om eventuellt känsliga saker.
Så det är bättre att sluta svara och inbilla sig att din tolkning är rätt . Tänk om den är fel? Då kanske du missar en vettig person.
Så Inget nytt att rapportera förutom att Ö är blockad.
Nope! Fem meddelanden när man vaknade,Oj, har hon inte velat acceptera ditt avslut?
Nope! Fem meddelanden när man vaknade,
3 sms innan 11.