Dejtingtråden 25!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min dejt har ändrat färg på messenger chatten å tummen upp till ett hjärta. Känns seriöst, aldrig varit med om att nån har ändrat färg på messenger tidigare.
Så gjorde mitt ex, ändrade färgen på vår chatt till rosa, och likesen till hästar. Sen fick det vara kvar så, så vi skickar fortfarande hästar till varann när vi gillar nån bild på barnet eller så. :)

Haft en underbar helg med V, sådär drömmigt perfekt 😍

Så imponerad hur bra hanterade pay and crossen. Det var trångt på parkeringen, hästar överallt, oroliga unghästar och väldigt taggade rutinerade fälttävlanshästar som var mer i luften än på marken.
Så Molnet och V som stod helt lugt mitt i röran. Så fint när han klappade Molnet på halsen och motstod lusten att släppa honom och fly in i bilen.
Jag avskyr själv när det blir sådär rörigt så jag kan tänka mig hur det känns för någon som inte är van och tycker hästar är otäcka.
Kompisen fick en rejäl spark av sin häst och sen försökte den skicka av henne när vi gick till framridningen 😅
Molnet skrittade lugnt på lång tygel och tittade på den som den var dum i huvudet, vilket slöseri med energi. Han är den som tänder till när man tar tygeln och börjar galoppera 😁

Fortsatte vårt Disneymaraton, firade Vs födelsedag med presenter och kladdkaka med glass 😍
Längtar redan till nästa helg även om vi som vanligt kommer ses alla kvällar jag är hemma.

Matchade med en ny person på tinder i helgen och har chattat lite fram och tillbaka :) Vi har pratat om att ses på en fika efter jobbet nån kväll, så nu väntar jag på att se om hen kan samma kväll som jag :angel:
Verkar inte bli nån dejt ändå? Skickade förslag på dagar igår kväll, och sen dess är det stendött. Gissar att han blev avskräckt av att behöva anpassa tiden för att jag skulle släppa in hästarna :rofl: Men isf var han inte mycket att ha!

Alltså åh, har en gammal matchning som jag skrivit med till och från LÄNGE och det känns rätt bra, otvunget och flyter lätt. Men känns mer som en riktigt go kompis. Matchade med en ny, jättesnygg men så fantastiskt astråkig att skriva med? Känner bara SNARK. Kommer aldrig lyckas dejta någon med såhär höga krav på "hela paketet". Folk ÄR ju inte hela paketet men man duger ju ändå. Får se när jag hittar någon lämplig strategi att ta mig över den här tröskeln med.

Haft en underbar helg med V, sådär drömmigt perfekt 😍

Så imponerad hur bra hanterade pay and crossen. Det var trångt på parkeringen, hästar överallt, oroliga unghästar och väldigt taggade rutinerade fälttävlanshästar som var mer i luften än på marken.
Så Molnet och V som stod helt lugt mitt i röran. Så fint när han klappade Molnet på halsen och motstod lusten att släppa honom och fly in i bilen.
Jag avskyr själv när det blir sådär rörigt så jag kan tänka mig hur det känns för någon som inte är van och tycker hästar är otäcka.
Kompisen fick en rejäl spark av sin häst och sen försökte den skicka av henne när vi gick till framridningen 😅
Molnet skrittade lugnt på lång tygel och tittade på den som den var dum i huvudet, vilket slöseri med energi. Han är den som tänder till när man tar tygeln och börjar galoppera 😁

Fortsatte vårt Disneymaraton, firade Vs födelsedag med presenter och kladdkaka med glass 😍
Längtar redan till nästa helg även om vi som vanligt kommer ses alla kvällar jag är hemma.
Alltså :love::love::love:

Alltså åh, har en gammal matchning som jag skrivit med till och från LÄNGE och det känns rätt bra, otvunget och flyter lätt. Men känns mer som en riktigt go kompis. Matchade med en ny, jättesnygg men så fantastiskt astråkig att skriva med? Känner bara SNARK. Kommer aldrig lyckas dejta någon med såhär höga krav på "hela paketet". Folk ÄR ju inte hela paketet men man duger ju ändå. Får se när jag hittar någon lämplig strategi att ta mig över den här tröskeln med.
Mitt kap är inte någon Strindberg direkt, 😉 jag hade nog inte valt att gå på dejt med honom utifrån skriftlig kommunikation. Men IRL är han både verbal, smart och djup. Det ÄR skitsvårt tycker jag att lära känna en total främling genom enbart skriftlig kontakt.

Oj. Pendlaren visade sig vara mycket för bdsm... och jag är bdsm-oskuld. 😶 hmm.
Jag tänker att alla nog är "oskulder" på ett eller annat sätt när det gäller BDSM, man kan ha provat något men långt ifrån allt liksom. Dessutom kan man ju gilla någon av bokstäverna men inte de andra. Kom mest ihåg, precis som när det gäller allt annat sex, att lyssna på dig själv och inte prova något du inte vill! :)

Har du träffat den som är lätt att skriva med? Eftersom kommunikationen fungerar bra i skrift så kanske det blir jättebra om/när ni ses? Och den andra kanske också gör sig bättre irl?

Nu är det såklart viss skillnad på vänner och partnermaterial, men ser jag på hur jag och mina bästa vänner kommunicerar i skrift så alltså, flera av dem hade jag absolut inte varit intresserade av att träffa irl om vi först fått kontakt på nätet. Som tur var så träffade jag dem på annat sätt först, så jag vet att bakom det där tråkiga sättet att skriva på så gömmer det sig helt fantastiska människor. (Dessutom är flera av mina vänner skitsnygga, men det syns inte heller på bilder speciellt ofta)

Har du träffat den som är lätt att skriva med? Eftersom kommunikationen fungerar bra i skrift så kanske det blir jättebra om/när ni ses? Och den andra kanske också gör sig bättre irl?

Nu är det såklart viss skillnad på vänner och partnermaterial, men ser jag på hur jag och mina bästa vänner kommunicerar i skrift så alltså, flera av dem hade jag absolut inte varit intresserade av att träffa irl om vi först fått kontakt på nätet. Som tur var så träffade jag dem på annat sätt först, så jag vet att bakom det där tråkiga sättet att skriva på så gömmer det sig helt fantastiska människor. (Dessutom är flera av mina vänner skitsnygga, men det syns inte heller på bilder speciellt ofta)
Nej, har inte träffat någon av de här två. Drar mig för att träffa den första för att jag inte vill ge falska förhoppningar typ. Vet ju egentligen att folk alltid blir snyggare när man lär känna dem, har aldrig haft en kompis jag inte tycker är någon form av snygg, eftersom jag känt till insidan av alla. Så jag förstår hur du menar!

Nej, har inte träffat någon av de här två. Drar mig för att träffa den första för att jag inte vill ge falska förhoppningar typ. Vet ju egentligen att folk alltid blir snyggare när man lär känna dem, har aldrig haft en kompis jag inte tycker är någon form av snygg, eftersom jag känt till insidan av alla. Så jag förstår hur du menar!
Fast falska förhoppningar behöver det ju inte bli, bara att berätta redan innan hur du tänker osv så att han inte förväntar sig för mycket. Sedan om han är ok med det så kan ni ju ses och kolla lite hur det blir :)

Falska förhoppningar? För att man träffas en gång? :) Det är ju det första dejten är till för tänker jag. Bara kolla av vem den andra är och hur det känns, utan krav.

Jag bara tänker på @Bison, Bästis och vår gemensamma norska vän och kan inte sluta skratta 😂😂😂

Jag har faktiskt inte "bestämt" mig för hur jag skulle vilja att ev partner var i skrift. Jag försöker tänka att det inte är viktigt för mig
Eftersom jag aldrig träffar människor utanför jobbet normalt sett så hade jag ju haft 100 % mer irltid med en partner och då kanske det skriftliga inte vore så viktigt. Men samtidigt så verkligen älskar jag de skriftliga konversationerna med mina vänner och har avskytt alla dåliga skriftliga konversationer även med partners hittills.

Jag tänker att alla nog är "oskulder" på ett eller annat sätt när det gäller BDSM, man kan ha provat något men långt ifrån allt liksom. Dessutom kan man ju gilla någon av bokstäverna men inte de andra. Kom mest ihåg, precis som när det gäller allt annat sex, att lyssna på dig själv och inte prova något du inte vill! :)

Tack för ditt svar :). Ska tänka så :).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 616
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster...
2
Svar
29
· Visningar
2 808
Senast: Twihard
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 620
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka