Dejtingtråden 25!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad baserar du det på att det är en avtändningsfaktor för henne att fråga nu? Att avvakta kan visserligen leda till att man får bättre koll på om det finns gemensamt intresse alternativt att han frågar först men jag har svårt att tro att man blir dissad bara för att man tar initiativet om någon sorts intresse faktiskt fanns.

Det KAN vara så, jag känner ju inte personen ifråga, men många både tjejer och killar tappar interesset om någon visar tydligt att de är interesserade. Lite som att om någon superlikar en på Tinder så blir man skeptisk/mindre benägen att swipa höger.

Oj...

Jag brukar ju säga att jag inte behöver prata med nån så länge innan jag träffar den, men detta va kanske lite väl snabbt marscherat av badoo-killen tycker jag 😋.

Bifogade filer

• 20191008_140230.webp
    20191008_140230.webp
    35,3 KB · Visningar: 347
Det KAN vara så, jag känner ju inte personen ifråga, men många både tjejer och killar tappar interesset om någon visar tydligt att de är interesserade. Lite som att om någon superlikar en på Tinder så blir man skeptisk/mindre benägen att swipa höger.
Och många tappar intresset om det ska hålla på och gillas och kommenteras som för att fiska efter att han ska skriva. Att öppna en konversation ser inte jag som risk för att vara för på och jag är i alla skeden för att man ska leda sitt egna liv och vara rak i kommunikation.

Vad baserar du det på att det är en avtändningsfaktor för henne att fråga nu? Att avvakta kan visserligen leda till att man får bättre koll på om det finns gemensamt intresse alternativt att han frågar först men jag har svårt att tro att man blir dissad bara för att man tar initiativet om någon sorts intresse faktiskt fanns.
Jamen här håller jag med. Jag orkar själv inte hålla på med något diskret flirtande och jag uppskattar män som talar klarspråk - antingen han vill eller inte. Jag pallar inte med människor som ska försöka spela något spel och låta mig ta första steget.

Jamen här håller jag med. Jag orkar själv inte hålla på med något diskret flirtande och jag uppskattar män som talar klarspråk - antingen han vill eller inte. Jag pallar inte med människor som ska försöka spela något spel och låta mig ta första steget.
Eller hur. Sen är det ju skillnad på att ta kontakt och visa intresse, eller att ta kontakt och fria, typ.

Jag tog det som en komplimang när en polare med värme och uppriktighet sa att han verkligen vill lära känna mig mer och kanske ses men blev avskräckt när en annan ur det blå erbjöd mig och hundarna att flytta in hos honom i NY för att jag är hans drömtjej...

Hoppsan, här tog dejtandet ett skutt frammåt. Morgondagens dejt blir hos honom ist för som innan, hos mig. Och han föreslog att vi skulle svänga ihop lite mat tillsammans. Jäjj, inte bara kaffe och "annat" :) Nu har det varit annan ton i chatten. Känns bra igen:love:

@Elektronen jag skulle nog avvakta liiite om jag vore du, evt börja med att lika och evt kommentera hans inlägg på fb, och ge det säg två veckor eller så där du ser om han skulle dyka upp på dansen igen. Sedan om ni pratar IRL så kan du fråga om han vill gå ut och dansa på stan kanske, eller ta ett fik eller whatever.

Att verka "för på" är tyvärr en reell avtändnigsfaktor, även om det inte borde vara så.
Vill man spela spel och satsa på att plocka pluspoäng genom att få den andre på så att säga fall - ja.

Vill man skita i löjligt och fånigt hintande utan mest tala om att man har sett denne och tycker denne är intressant så ska man göra som man känner för och ta kontakt om det känns bra. Själva personen kan man ju inget säga om förens man träffats ordentligt.

@Elektronen jag skulle nog avvakta liiite om jag vore du, evt börja med att lika och evt kommentera hans inlägg på fb, och ge det säg två veckor eller så där du ser om han skulle dyka upp på dansen igen. Sedan om ni pratar IRL så kan du fråga om han vill gå ut och dansa på stan kanske, eller ta ett fik eller whatever.

Att verka "för på" är tyvärr en reell avtändnigsfaktor, även om det inte borde vara så.
Nu är det väl ingen som direkt lägger upp saker på fb längre så det känns lite svårt. Han sa själv att han inte går och dansar så ofta. Annars hade det ju varit smidigt såklart.

Nej jag vill ju inte verka för på, men att fråga en gång tycker jag egentligen inte är för på. Det har varit killar som jag lärt känna på dansen som frågat mig 10 ggr om jag vill ses och jag har kommit med olika ursäkter, då är man för på enligt mig och fattar inte att den andra inte är intresserad.

Eller hur. Sen är det ju skillnad på att ta kontakt och visa intresse, eller att ta kontakt och fria, typ.

Jag tog det som en komplimang när en polare med värme och uppriktighet sa att han verkligen vill lära känna mig mer och kanske ses men blev avskräckt när en annan ur det blå erbjöd mig och hundarna att flytta in hos honom i NY för att jag är hans drömtjej...

Han vet hur många hundar du har? Ska de valla turister?

Vill man spela spel och satsa på att plocka pluspoäng genom att få den andre på så att säga fall - ja.

Vill man skita i löjligt och fånigt hintande utan mest tala om att man har sett denne och tycker denne är intressant så ska man göra som man känner för och ta kontakt om det känns bra. Själva personen kan man ju inget säga om förens man träffats ordentligt.
Jag är ju själv dålig på spel och trött på killar som lite vagt hör av sig och sen visar det sig att de är intresserade av en dejt. Jag föredrar ju att veta vad någons intentioner är, är det jag gillar med dejtingsidor.

Jag förstår din poäng och så kan det väl vara om den ena inte är intresserad alls och jag kan många gånger känna att om det är någon kille jag är intresserad av (vilket händer väldigt sällan) så är han inte intresserad av mig. Men jag avskyr också att bli "jagad" av killar, så kan nog faktiskt föredra att vara i den positionen att jag är den som visar intresse. Sen ger jag dock upp lätt och går vidare om jag inte får något gensvar.

Nu är det väl ingen som direkt lägger upp saker på fb längre så det känns lite svårt. Han sa själv att han inte går och dansar så ofta. Annars hade det ju varit smidigt såklart.

Nej jag vill ju inte verka för på, men att fråga en gång tycker jag egentligen inte är för på. Det har varit killar som jag lärt känna på dansen som frågat mig 10 ggr om jag vill ses och jag har kommit med olika ursäkter, då är man för på enligt mig och fattar inte att den andra inte är intresserad.

För mig hade det varit mer naturligt att fråga i detta läget än längre fram. Och så slipper man inte veta 😁

Haha! Ja, iofs en jag träffade i våras skrev nog inte mer än sådär med, fast då hade han en lite mer utförlig presentation tror jag...
Ja den som jag dejtade hade en presentation som sa ganska mycket om honom (det hade jag med). Han bodde inte allt för långt bort och frågade direkt om vi skulle ses och gå på hundpromenad någon dag. Jag tänkte att hundarna ändå behöver motion, och hade jag råkat möta någon ute som ville följa med en bit så hade jag inte sagt nej om hen verkat som en trevlig person. Så tja, vi tog en hundpromenad och det blev riktigt lyckat :D

Oj...

Jag brukar ju säga att jag inte behöver prata med nån så länge innan jag träffar den, men detta va kanske lite väl snabbt marscherat av badoo-killen tycker jag 😋.
Oj, det där hade jag tyckt var för tidigt. Jag vill åtminstone få en hyfsad bild av personen innan jag går med på att ses. Var det här det första ni skrev?

Oj, det där hade jag tyckt var för tidigt. Jag vill åtminstone få en hyfsad bild av personen innan jag går med på att ses. Var det här det första ni skrev?

Ja precis jag med. Jag känner att jag har ingen uppfattning alls om honom som person just nu. Ja det där är allt vi skrivit och hans presentationstext är typ en mening 😂.

Ja precis jag med. Jag känner att jag har ingen uppfattning alls om honom som person just nu. Ja det där är allt vi skrivit och hans presentationstext är typ en mening 😂.
Gissar att det på Badoo är så att man kan skriva till vem som helst också? När jag och dejten skrev till varandra så visste vi ju redan att visst intresse fanns, eftersom det var på tinder :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 616
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster...
2
Svar
29
· Visningar
2 802
Senast: Twihard
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 620
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10