Dejtingtråden 25!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Falska förhoppningar? För att man träffas en gång? :) Det är ju det första dejten är till för tänker jag. Bara kolla av vem den andra är och hur det känns, utan krav.
Nä jag veeeeeet egentligen. Och eftersom han verkar chill ökar ju chanserna att han är chill på riktigt också.

Tog iaf bort den andra. Han blev sur och otrevlig när jag sa att en viss typ av skämt inte landade så bra hos mig. Snygghet väger inte upp tråk, sur och otrevlig. Meeeeen det var väl lika bra.

Alltså åh, har en gammal matchning som jag skrivit med till och från LÄNGE och det känns rätt bra, otvunget och flyter lätt. Men känns mer som en riktigt go kompis. Matchade med en ny, jättesnygg men så fantastiskt astråkig att skriva med? Känner bara SNARK. Kommer aldrig lyckas dejta någon med såhär höga krav på "hela paketet". Folk ÄR ju inte hela paketet men man duger ju ändå. Får se när jag hittar någon lämplig strategi att ta mig över den här tröskeln med.
Snark-snyggingen kanske bara är obekväm med att skriva och är helt annorlunda irl :)

Liten uppdatering härifrån då. Jag och Musikern har väl chattat lika mycket i dag som på hela förra veckan totalt. Så det är helt klart ett uppsving. Dock inte riktigt lika gulligt chattande men han har uttryckt på lite olika sätt att han ser fram emot att ses. Förstod först ikväll att de där bacillerna som jag delade med mig av tog riktigt hårt på honom så det är kanske inte så konstigt att han var lite off?

Senast ändrad av en moderator:
70 dagar kvar tills S kommer hit :) Vi har båda extremt mycket plugg just nu och känner oss slutkörda, men vi hinner få in några videosamtal i veckan ändå. Jag har börjat pyssla med hans julklapp, gjort klart första sidan och känner att den verkligen symboliserar hur allt började. Tänk att vi känt varandra i nästan 1,5 år nu, tiden går så fort.

Han är väl lite nervös över att komma hit och det förstår jag, han kommer ju bo med min familj. Han har träffat dem lite fort en gång men inte mer, och dem sa nästan inget till varandra pga. Engelskan. Så det blir spännande. Men det blir bara en dryg vecka som vi bor alla tillsammans, resten av tiden blir vi ensamma. Har tänkt att vi ska gå på skansens julmarknad, baka pepparkakor och gå vintriga promenader hand i hand :love: Så jag lovar att det inte blir någon snö, bara för det :laugh:

70 dagar kvar tills S kommer hit :) Vi har båda extremt mycket plugg just nu och känner oss slutkörda, men vi hinner få in några videosamtal i veckan ändå. Jag har börjat pyssla med hans julklapp, gjort klart första sidan och känner att den verkligen symboliserar hur allt började. Tänk att vi känt varandra i nästan 1,5 år nu, tiden går så fort.

Han är väl lite nervös över att komma hit och det förstår jag, han kommer ju bo med min familj. Han har träffat dem lite fort en gång men inte mer, och dem sa nästan inget till varandra pga. Engelskan. Så det blir spännande. Men det blir bara en dryg vecka som vi bor alla tillsammans, resten av tiden blir vi ensamma. Har tänkt att vi ska gå på skansens julmarknad, baka pepparkakor och gå vintriga promenader hand i hand :love: Så jag lovar att det inte blir någon snö, bara för det :laugh:
Hur kan ni gå vintriga promenader utan snö?! :eek:

Jag har tagit det lugnt på dejtingfronten ett tag. Ska visserligen på en dejt idag.

Men har ju tidigare skrivit att det hänt att killar jag dansat med blivit intresserade av mig, vilket inte varit besvarat.
Men nu är det jag som är den som är intresserad av någon jag dansat med :o.
Nackdelen med att dansa en sensuell dans är väl att attraktion kan uppstå med vissa, även om det händer väldigt sällan för mig. Men igår hände det med en kille (kan kalla honom ingenjören) jag inte dansat med innan, att säga att man kan bli attraherad av hur någon rör sig och får en att känna är egentligen för flummigt för mig, men det var väl så det var.

Efter vi dansat pratade vi ett tag, tills en av de killar jag tror är intresserad av mig kom och avbröt och ville dansa :cool: . Resten av kvällen jag var där står "ingenjören" och pratar med andra och dansar.
Men efter att jag kom hem fick jag lov att kolla upp honom på fb och skickade en vänförfrågan, vilket han iaf accepterade.

Jag skulle ju vilja träffa han igen, han brukade tydligen inte vara och dansa så ofta, så chansen att jag springer på honom där är inte jättestor.
Jag är inte bra på sånt här, aldrig dejtat någon som jag träffat på i verkliga livet först. Hur tar man kontakt utan att vara lika på och dryg som jag tycker att många killar varit mot mig ???!

Jag har tagit det lugnt på dejtingfronten ett tag. Ska visserligen på en dejt idag.

Men har ju tidigare skrivit att det hänt att killar jag dansat med blivit intresserade av mig, vilket inte varit besvarat.
Men nu är det jag som är den som är intresserad av någon jag dansat med :o.
Nackdelen med att dansa en sensuell dans är väl att attraktion kan uppstå med vissa, även om det händer väldigt sällan för mig. Men igår hände det med en kille (kan kalla honom ingenjören) jag inte dansat med innan, att säga att man kan bli attraherad av hur någon rör sig och får en att känna är egentligen för flummigt för mig, men det var väl så det var.

Efter vi dansat pratade vi ett tag, tills en av de killar jag tror är intresserad av mig kom och avbröt och ville dansa :cool: . Resten av kvällen jag var där står "ingenjören" och pratar med andra och dansar.
Men efter att jag kom hem fick jag lov att kolla upp honom på fb och skickade en vänförfrågan, vilket han iaf accepterade.

Jag skulle ju vilja träffa han igen, han brukade tydligen inte vara och dansa så ofta, så chansen att jag springer på honom där är inte jättestor.
Jag är inte bra på sånt här, aldrig dejtat någon som jag träffat på i verkliga livet först. Hur tar man kontakt utan att vara lika på och dryg som jag tycker att många killar varit mot mig ???!
Fråga bara. Säg att du fann honom intressant och fråga om han vill ses på fika eller nått :)

Fråga bara. Säg att du fann honom intressant och fråga om han vill ses på fika eller nått :)
skulle ha funkat på mig

Ja det var min första tanke att skriva något liknande :). Men då det i princip aldrig händer mig att jag blir intresserad av någon jag träffar i verkligheten känner jag mig inte så bevandrad där. Har flera vänner som träffat sina respektive i verkligheten först och för dem verkar det ju "bara hänt" att de blivit ett par.
Enligt en vän var det för på att fråga rent ut om att ses, men samtidigt ´tycker jag det skulle vara konstigt att chatta som man t.ex gör på Tinder.
Är ju rädslan för att bli dissad som hindrar mig :o alla (2) gånger jag varit med om det innan har killarna inte varit intresserade.

Ja det var min första tanke att skriva något liknande :). Men då det i princip aldrig händer mig att jag blir intresserad av någon jag träffar i verkligheten känner jag mig inte så bevandrad där. Har flera vänner som träffat sina respektive i verkligheten först och för dem verkar det ju "bara hänt" att de blivit ett par.
Enligt en vän var det för på att fråga rent ut om att ses, men samtidigt ´tycker jag det skulle vara konstigt att chatta som man t.ex gör på Tinder.
Är ju rädslan för att bli dissad som hindrar mig :o
Har aldrig dissat en tjej som har inlett ett samtal med mig på krogen eller restaurang. sen att det inte alltid händer något är en annan sak.

Har aldrig dissat en tjej som har inlett ett samtal med mig på krogen eller restaurang. sen att det inte alltid händer något är en annan sak.
Nej att det inte händer något eller är besvarat kan ju såklart hända.
Jag tycker väl mest att det är jobbigt när det är någon från ett sammanhang (dansen) där jag vill kunna gå till även sen utan att jag tycker det blir pinsamt. Även om han nu inte verkar vara där så ofta. Ses man på korgen eller så är det ju enklare att våga chansa för man kommer antagligen inte springa in i varandra så mycket.

@Elektronen jag skulle nog avvakta liiite om jag vore du, evt börja med att lika och evt kommentera hans inlägg på fb, och ge det säg två veckor eller så där du ser om han skulle dyka upp på dansen igen. Sedan om ni pratar IRL så kan du fråga om han vill gå ut och dansa på stan kanske, eller ta ett fik eller whatever.

Att verka "för på" är tyvärr en reell avtändnigsfaktor, även om det inte borde vara så.

@Elektronen jag skulle nog avvakta liiite om jag vore du, evt börja med att lika och evt kommentera hans inlägg på fb, och ge det säg två veckor eller så där du ser om han skulle dyka upp på dansen igen. Sedan om ni pratar IRL så kan du fråga om han vill gå ut och dansa på stan kanske, eller ta ett fik eller whatever.

Att verka "för på" är tyvärr en reell avtändnigsfaktor, även om det inte borde vara så.
Vad baserar du det på att det är en avtändningsfaktor för henne att fråga nu? Att avvakta kan visserligen leda till att man får bättre koll på om det finns gemensamt intresse alternativt att han frågar först men jag har svårt att tro att man blir dissad bara för att man tar initiativet om någon sorts intresse faktiskt fanns.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 616
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster...
2
Svar
29
· Visningar
2 806
Senast: Twihard
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 620
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010