Dagens bästa...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gårdagens bästa var definitivt ridturen vi tog i går kväll, perfekt väder, inga mygg, härliga hästar, bra sällskap luktade gott av vår och blommor överallt:love:
Under ridturen stötte vi på en bäver, tranor med unge på en skogsväg, en räv, några rådjur, 2 älgar, en kopparödla, några harar, en häger och 2 vildsvin, rena svenska safariritten;)

Idag när vi skulle hämta hästarna så låg de ner i hagen och vilade, lillhästen hade valt att lägga sig mitt i gödselansamlingen :meh: när jag satte på grimman la la han sig på sidan och spelade död en liten stund :grin:.

Dagens bästa är att jag på fem sekunder lyckades lösa ett problem som en IT-tekniker hållt på med i en timme och slet sitt hår över :rofl: Han tyckte dock inte att det var lika kul.. :laugh:

Mvh Mumfie som egentligen är helt jäkla värdelös på datorer och som för en gång skull fick känna sig duktig :D

Dagens bästa i måndags: komma hem och upptäcka att någon klippt gräsmattan åt mig. En jättesnäll granne!

Gårdagens bästa: grannsämja.
En grannes häst hade hoppat över till min sommarhage. Hästarna var så tillfreds att vi lät det vara så, och så ska vi flytta hästar idag. Resultatet blir att mina hästar får byta till en (ännu) större beteshage tillsammans med den nya kompisen, så min vanliga beteshage blir ledig för några andra av mina hästar.
Med andra ord ett resultat som vi alla blir nöjda med, på grund av en busig halvblodsåring som verkar gilla fjordingar.

Dagens bästa är att min häst fyller 25 år, och det firades med ett pass på banan. Lika mkt energi och arbetsvilja nu som alltid!
Hon har dessutom börjat bli lite rund av gräset, så himla skönt att det är på det hållet än tvärtom för en gammal häst.

Dagens bästa var att en av tiggarna vid ICA Maxi i Falun hjälpte mig bära jordsäckar till bilen :up: Jag behövde inte hjälp men det var väldigt snällt. Och ja, han fick en slant. Jag har problem med mekanismerna bakom tiggeriet och ger normalt inte pengar pga det men jag har inget emot dem som personer.

Gårdagens bästa var att jag hittade min plånbok. Jag tappade bort den för en dryg månad sedan och det har varit lite problematiskt att vara utan körkort...
Har förstås förlustanmält körkortet hos både polis och transportstyrelse; nu är det alltså återfunnet och ska "låsas upp". Polisen är meddelade att det är funnet, transportstyrelsen ville ha ett brev på papper och det ska de förstås få.

Jag hittade plånboken i uppblött skick i kompisens ena hästhage/beteshage. Den måste ha hoppat ur fickan när vi åkte fyrhjuling där...

Bra dag.
Bror kom för en veckas besök och efter att vi fikat lite åkte vi till staden för att hämta ut paket, se oss runt i vad som hänt i bygden sedan han var här senast och sedan slank vi in på restaurangen i tätorten och lunchade. Fina paret G och Y, som är mina gamla elever, har ett härligt ställe med jättegod mat. Åt mig alldeles för mätt.

Nu tar den åldrige brodern en tupplur medan tantsyster ska gå med sin nya stifthammare till uthuset och stifta glas. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 874
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
640
Senast: IngelaH
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 146
Senast: lizzie
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 735
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!