Dagens bästa...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens glädjeämne. Lyssnar på P1 här i stugan under min lediga dag.
Hör om Tibeb Girls - en TV-serie i Etiopien med tre unga kvinnliga hjältar. De har superkrafter och serien handlar om tjejers rättigheter, om mens, om utbildning etc.
Till och med i odemokratiska Etiopien - det skänker hopp!

Kör både gårdagens och dagens bästa - om det är ok? :p

Gårdagens bästa (eller ska jag säga märkligaste?)
En hel skolklass med camping-grejer på tåget. Personerna i fråga såg ut att vara typ jämngamla med mig, men var väl antagligen 3e års gymnasister (dvs. 98or). Könsfördelningen var typ 20/3 till killarna, vilket får mig att tänka att det var en typ teknik eller naturklass. Alla elever satt med sina mobiler, surfplattor och datorer och såg allmänt nedstämda ut. Bara de 3 lärarna såg taggade ut. Elevernas ansiktsuttryck var väl mer "finns det Wi-Fi i skogen också? :arghh:". :rofl: Några av killarna var förövrigt rätt snygga :d
Elevernas ansiktsintryck/inställning inför vad som komma skulle i kombination med de snygga killarna gjorde definitivt min i övrigt rätt så gråtrista måndag. :D

Dagens bästa:
Samma tåg, samma tid, men nu tisdag. Ser 3 st killar sitta "på andra sidan mittgången" från mig sett. Jag har sett dessa som hastigast på tåget tidigare. De har nog gjort detsamma med mig. Har, utan att på något sätt stalka de, räknat ut att de är 98or och vilket gymnasium de går på, då vi hoppar av vid samma station. De är rätt snygga :p :d Men hursom. Satt och höll på med mobilen/lyssnade på musik på tåget, som vanligt. Tittade ibland lite åt deras håll och smålog för mig själv. Så skulle jag kliva av, men råkar snubbla precis vid deras säten, när tåget bromsade in lite hastigare än jag räknade med. Den ena killen tog tag i mig för att jag inte skulle ramla. Tackar så mycket för hjälpen och hastar iväg mot dörrarna ut. Märker att jag även på perrongen och ner vid bussterminalen har dessa hack i häl, vilket jag inte brukar ha. Tillslut kom de ikapp mig. Killen som hjälpte mig på tåget lyfte på min ena hörlur och sa "Men om du vill ha mig/oss, varför springer du då iväg från oss? :p ;)", innan de fortsatte till sin busshållplats och jag till min dito. Min första spontana reaktion var typ O_o :confused: :love: och jag undrade i mitt stilla sinne vad tusan människan gaggade om, även om jag tycket det lät lite gulligt. Tills jag satt på bussen till stallet. Inser där och då att jag, när jag snubblade, lyssnade på Robyn - Be mine på mobilen. Och höll mobilen i handen närmast killen. :grin:
Är det nu jag på allvar ska börja stalka dessa för att få reda på namnet på honom? :p :D

Trevlig förmiddag i goda grannars lag på byn kosläpp. Grannar som sålde allt från plantor till ljus och hemkokt tvål, till fikabröd med oskummad komjölk till kaffet.
Köpte ramslöksplantor, en limetvål och armeniskt bröd.

Sedan invigningsfest inne i stan. Hade inte tänkt gå på den stora festen ikväll eftersom jag itne ska jobba där i sommar. Men personalen meddelade att jag redan var inräknad i gästlistan så det var bara att pallra sig dit. Känner mig uppskattad

Trevlig förmiddag i goda grannars lag på byn kosläpp. Grannar som sålde allt från plantor till ljus och hemkokt tvål, till fikabröd med oskummad komjölk till kaffet.
Köpte ramslöksplantor, en limetvål och armeniskt bröd.

Sedan invigningsfest inne i stan. Hade inte tänkt gå på den stora festen ikväll eftersom jag itne ska jobba där i sommar. Men personalen meddelade att jag redan var inräknad i gästlistan så det var bara att pallra sig dit. Känner mig uppskattad
Härlig känsla.:heart

Denna vyn :heart
Herr Häst har stått skadad nu under våren. Idag var första gången på 1 mån och 3 v jag fick sitta på honom igen :bump: :heart
18619973_1183344538455543_3745368017996823007_n.jpg

Hemma från stora festen. Fått oväntade komplimanger från två håll. en konstnär som berömmer min klädsel och säger att det är så snyggt komponerat med smycken och klänning

Förra kulturchefen kommer fram och säger leende att varje gång han ser mig ser jag yngre ut. Han är något tiotal äldre än jag och vi har känt varann länge och samarbetat.

Glad över komplimangerna, eftersom jag känt mig ovanligt sunkig ett tag. Är inte van att få komplimanger om utseendet heller.

Hemma från stora festen. Fått oväntade komplimanger från två håll. en konstnär som berömmer min klädsel och säger att det är så snyggt komponerat med smycken och klänning

Förra kulturchefen kommer fram och säger leende att varje gång han ser mig ser jag yngre ut. Han är något tiotal äldre än jag och vi har känt varann länge och samarbetat.

Glad över komplimangerna, eftersom jag känt mig ovanligt sunkig ett tag. Är inte van att få komplimanger om utseendet heller.

Ta åt dig, vi vet ju att du är fantastisk både på ut- och insidan! :heart

Ta åt dig, vi vet ju att du är fantastisk både på ut- och insidan! :heart
:heart
Ja jag suger åt mig och försöker bevara de gångerna.

Fast det är märkligt. Eftersom jag mobbats för mitt utseende. Fått skäll för mitt utseende och dessutom levt 20 år med en person som ganska klart uttalade att speciellt snygg var jag inte. Blir lika förstummad varje gång någon säger något positivt om mitt utseende. Jag har liksom en identitet som anskrämlig.

I måndags kom det info från företaget som förvaltar huset. En firma ska byta ut silar, duschslangar osv, mellan kl 8 och 17 på måndag. Kul att sitta o vänta. Det fanns ett telnr för tidsbokning så nu har jag ringt och bokat en ungefärlig tid. Slipper alltså vänta hela dagen, i stället blir det två timmar max.
Heja mig!

Dagens bästa:
Fruktansvärd dag egentligen. 30.C i skuggan - säkert 55.C i solen. Försökte rida markarbete i denna hetta men trodde seriöst jag skulle svimma. (Även om H.H var glad!) Sen fullt upp inför stallflytt- Ingen mat på 9 h och inget vatten på 5 dito för min del. Dåligt humör osv. osv.
Så kom jag hem och inser att jag inte fått tag på allt jag behöver till stallflytten. Saltsten saknades.
Kan ha gormat detta i ansiktet på pappa - och grannarna kan ha hört det, ja. :angel:

Så när jag skulle kolla brevlådan efter lokaltidningen nyss, stod där ett saltpaket där :love:
Även om det inte var bordssalt jag skulle ha, gjorde det verkligen min dag! :o
(Ja, jag gick och lämnade tillbaka det direkt).

Dagens bästa måste vara maken min. :love:

I förmiddags tappade jag hänget på mitt älskade halsband när jag var och handlade (kedjan gick sönder). Letade så mycket det gick med en glad men busig tvååring i släptåg men fick lämna mitt namn och nummer i affären och hålla tummarna. Hörde inget under dagen och har varit rätt deppig då hänget har stort sentimentalt värde.

Maken slutade jobba vid halv sex nu ikväll. Vid halv sju ringer han mig och berättar han varit på affären i fråga och letat (i säkert 45 minuter) överallt där han kunde komma åt. Att han inte hittade hänget är av underordnad betydelse, att han ens åkte dit och letade efter att ha spenderat tolv timmar i en 35 grader varm industrilokal är värt så jävla mycket. :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 874
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
640
Senast: IngelaH
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 147
Senast: lizzie
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 735
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar