Kör både gårdagens och dagens bästa - om det är ok?
Gårdagens bästa (eller ska jag säga märkligaste?)
En hel skolklass med camping-grejer på tåget. Personerna i fråga såg ut att vara typ jämngamla med mig, men var väl antagligen 3e års gymnasister (dvs. 98or). Könsfördelningen var typ 20/3 till killarna, vilket får mig att tänka att det var en typ teknik eller naturklass. Alla elever satt med sina mobiler, surfplattor och datorer och såg allmänt nedstämda ut. Bara de 3 lärarna såg taggade ut. Elevernas ansiktsuttryck var väl mer "finns det Wi-Fi i skogen också?
".
Några av killarna var förövrigt rätt snygga
Elevernas ansiktsintryck/inställning inför vad som komma skulle i kombination med de snygga killarna gjorde definitivt min i övrigt rätt så gråtrista måndag.
Dagens bästa:
Samma tåg, samma tid, men nu tisdag. Ser 3 st killar sitta "på andra sidan mittgången" från mig sett. Jag har sett dessa som hastigast på tåget tidigare. De har nog gjort detsamma med mig. Har, utan att på något sätt stalka de, räknat ut att de är 98or och vilket gymnasium de går på, då vi hoppar av vid samma station. De är rätt snygga
Men hursom. Satt och höll på med mobilen/lyssnade på musik på tåget, som vanligt. Tittade ibland lite åt deras håll och smålog för mig själv. Så skulle jag kliva av, men råkar snubbla precis vid deras säten, när tåget bromsade in lite hastigare än jag räknade med. Den ena killen tog tag i mig för att jag inte skulle ramla. Tackar så mycket för hjälpen och hastar iväg mot dörrarna ut. Märker att jag även på perrongen och ner vid bussterminalen har dessa hack i häl, vilket jag inte brukar ha. Tillslut kom de ikapp mig. Killen som hjälpte mig på tåget lyfte på min ena hörlur och sa "Men om du vill ha mig/oss, varför springer du då iväg från oss?
", innan de fortsatte till sin busshållplats och jag till min dito. Min första spontana reaktion var typ
och jag undrade i mitt stilla sinne vad tusan människan gaggade om, även om jag tycket det lät lite gulligt. Tills jag satt på bussen till stallet. Inser där och då att jag, när jag snubblade, lyssnade på Robyn - Be mine på mobilen. Och höll mobilen i handen närmast killen.
Är det nu jag på allvar ska börja stalka dessa för att få reda på namnet på honom?