Sv: Daddy
Då får vi enas om att tycka olika.
Då får vi enas om att tycka olika.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag citerar mig själv:
En fjärrstyrd massageapparat och en rulle eltejp att fästa den med funkar säkert lika bra.
Skrämt upp hunden? Hur har de gjort då? Har de piskat hunden med ett ridspö? Eller har de skrämt upp den utan att använda smärta?
Mvh
Tora
Dåså då har du ett hjälpmedel där som inte tillfogar hunden någon smärta. Inte behövs det några elhalsband som gör ont där inte.
Mvh
Tora
Dessutom undrar om hundarna lärt sig att hålla sig inom tomtgränsen, eller om de har lärt sig att stora trafikerade vägar är farliga och ska alltid undvikas oavsett var de finns.
Dåså då har du ett hjälpmedel där som inte tillfogar hunden någon smärta. Inte behövs det några elhalsband som gör ont där inte.
Mvh
Tora
Mvh
Tora
Jag vill att han ska ta en omväg och hålla sig därifrån. Hur lär jag honom det?
Hur lär ni hundarna i stallet att visa respekt för hästarna? De flesta jag hört berätta om det har "skrämt upp" hunden för hästen genom en framkallad situation så att hunden själv inser faran och håller avståndet.
Är det också förkastligt?
För att en skallerorm inte är någon väg?
En väg kan inte plötsligt dyka upp som en rolig leksak på promenaden eller kanske tom på din veranda!!
//
Interessant tråd. Tror att jag skulle dressera mina med el för att få ha dem vid liv. Finns liksom inte i min värld att jag skulle chansa..
"Hoppas han inte springer fram, hoppas hoppas träningen gick bra"
Utan man ska tänka, "han går inte fram, han kastar sig undan!"
Mina hundar har spruningit på eltrådar en massa gånger. Märkligt en sak ändå, antagligen är de riktigt korkade, för det har ju hänt flera gånger, men aldrig på precis samma ställe.
Sen som någon skrev-hunden slog lock för öronen och pep iväg, gick på en tråd och kom snällt tillbaka, matte är ju tryggheten.
Bella fjant har lyssnat exemplariskt på allt jag sagt de gånger hon klantat sig och gått mot en eltråd. (Hon är med i olika stallar varje dag) Varför vet jag inte, då det absolut inte varit med mening att hon fått sig en pärla, men hon har blivit mycket mer observant på allt innan känslorna lagt sig. Rätt roligt, för att hon vet att hon inte får vara i närheten av hagar, men klåfingerheten i henne har straffat henne. ibland flera gånger i veckan. Envisa jycke.
Men det ger ju inte smärta....? Det ger vibrationer, pirrande, så som de s.k. träningsredskap man ser på tv-shop...
Det var så det beskrevs och det är det jag har utgått ifrån.
men att ge hunden elchocker är att gå ett rejält kliv för långt.
varför skulle en stark smärta vid ett enstaka tillfälle göra så att hunden bättre minns vad den ska/inte ska göra?
Nu skriver jag i fetstil så det går in: jag har aldrig pratat om ett elhalsband som ger smärta, jag har pratat om ett elhalsband som ger ett pirr så som det beskrevs i det millan-avsnitt vi pratar om.
Alltså jag vet inte om jag tyckte det var bara pirr det rörde sig om. Men jaja.....
Mvh
Tora
Men det ger ju inte smärta....? Det ger vibrationer, pirrande, så som de s.k. träningsredskap man ser på tv-shop...
Det var så det beskrevs och det är det jag har utgått ifrån.
tror inte det.
Lika lite som bella har lärt sig att eltråd gör ont på olika ställen i sverige, inte bara där hon fått sig en pärla.
Ang handen på spisen, jovist har man gjort det, och det ligger i minner färskt ett bra tag framöver. Tills man blir ouppmärksam och gör om det... Träning behöver även uppdateras.
Och detta är alltså något som du tycker är okej. Att man torterar en hund med elshocker då och då?