Sv: Daddy

Och du håller dig troget till ditt "el är olagligt" och fullkomligt struntar i allt annat vi skriver.
Jag ber till gud att du aldrig får en hund med fixering, för då kommer ditt stanna/nej eka i skogen då den drar efter rådjur så länge hunden lever. För tyvärr är jag väldigt säker på att possitiv förstärkning inte hjälper att bryta beteende.

exakt!!!

Har man hundar med låga drifter så slipper man såna saker som jakt o kamplåser,fixerar sig men är det mycket i en hund av de olika drift fälten så är det lätt att det slår över i fixering.

är nästan omöjligt o bryta fixering och aggression med postiv förstärkning. Cilla vet också om det men verkar förträngt det att hon själv inte lyckades vända sin hund utan fick ta till obehag för o få hunden på andra tankar.
Så vad skiljer detta mot en skallerom jo att det är inte den som möter er som råkar illa ut utan sin egen hund får ett bett i snoken o får en plågsam färd till himmelriket.

Så jag gör då ingen skillnad om det är sig själv dom skadar eller andra man tar bort med bom krasch stopp det där gör du aldrig mer principen.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Elchock
det där är en elchock.¨

Hunden får en stöt som den upplever obehaglig och hur obehaglig den upplevs beror ju på hundens hårdhet plus strykan på strömen.

Ett elhalsband tillfogar hunden smärta genom att använda sig utav ström. Jag ber ytterst ödemjukast om ursäkt för att jag kallade det för elshock. För mig när jag får en stöt av el så känns det som en shock. Av den anledningen elshock. Men jag rättar mig. Hunden får en smärtsam stöt av halsbandet den har runt halsen. Så är det bra så?

Mvh

Tora

Jag kan faktiskt inte komma på något med mer effekt än obehag (allt i från en rejäl åthutning till "smärta", inte sagt stryk nu, beroende på hund) Då jag skulle kunna tro att godis/beröm förknippat med orm = med intresse. Om man altså säger nej, hunden låter bli, beröm. Kan nog lätt bli oj, en orm, titta matte (kanske jag får godis nu) Hundar är inte dumma..

ja precis!! och sen att man ger obehag utan social inverkan. dör det är ju inte föraren den ska förknippa med obehaget..

Jag tycker att du också är okunstruktiv och bara förespråkar våld och smärta mot hundar som ett sätt att träna.

Jag har i flera av mina inlägg talat om hur jag skulle göra. Vad är det ni är ute efter en hel roman?

Mvh

Tora

Hur många trådar ger jag inte kontruktiva svar på hur man ska göra.Hur många frågor tror du inte jag ger till folk via privat meddelanden som inte innehåller nåt våld alls.

men dom kanske du missat de trådarna?

Ett elhalsband tillfogar hunden smärta genom att använda sig utav ström. Jag ber ytterst ödemjukast om ursäkt för att jag kallade det för elshock. För mig när jag får en stöt av el så känns det som en shock. Av den anledningen elshock. Men jag rättar mig. Hunden får en smärtsam stöt av halsbandet den har runt halsen. Så är det bra så?

Mvh

Tora

Dutti sejen *kastar en levergodis o klappar på kinden*

du vill ju inte ens fatta... du tror du bara är nån som är bättre än alla andra och sen vrider du allt åt alla nadra håll så du ska vara bäst..

du skriver att din vardagslydnad löser allt för dina hundar - ja tacka fan för att det gör de!!! för de är väl inte utsatta för diverse saker sedan tidigare (antar jag efetrsom du är världsbäst) :cool:

och då kan du inte fatta varför ceasar som ska vara så bar måste använda stackel och el - jo kanske för att han har hand om liiiiiiite andra hundar än vad du har..:cool: och de hundarna kan vara allt från åtsidosatta dalmatiner och fått tagit komandot och inte går att få kontakt med till pitar som varit kamphundar och inte haft en trovärdig ledare i hela sitt liv - utan bara fått stryk. vissa av dessa hundar är så jäkla blockerade pga sin tidare uppväxt att det inte gååår att få kontakt och vissa vägra ge sig och inse sin plats i flocken. då räcker inte vardagslydnad alla gånger..

så vad är det som är så svårt att förstå?? läs ceasars bok så kanske du fattar vad alla här snackar om. det handlar inte om att ge elchocker för att få hunden å sitta :smirk: som du verkar fått för dig.

Vad är det som är så svårt att förstå? Jag tycker inte det är korrekt att använda smärta för att dressera en hund oavsett vilken ras det är och speciellt inte om hunden har blivit misshandlad innan.

Är det verkligen så fel att tycka att smärta och hundträning inte hör ihop?

Mvh

Tora

Vad är det som är så svårt att förstå? Jag tycker inte det är korrekt att använda smärta för att dressera en hund oavsett vilken ras det är och speciellt inte om hunden har blivit misshandlad innan.

Mvh

Tora

Ja men alla hundar har inte blivit misshandlade utan en liten skara hundar kanske har blivit det.

Mvh

Tora

men vem fan har sagt att det skall handla om smärta?? smärta för mig är när man slår eller gör illa - ström i den befattningen är obehag. just för att bryta en blockering eller fixering.

Och du håller dig troget till ditt "el är olagligt" och fullkomligt struntar i allt annat vi skriver.
Jag ber till gud att du aldrig får en hund med fixering, för då kommer ditt stanna/nej eka i skogen då den drar efter rådjur så länge hunden lever. För tyvärr är jag väldigt säker på att possitiv förstärkning inte hjälper att bryta beteende.

Jag skall tala om för dig att jag har jobbat mycket med min hunds fixering så jag vet vilket enormt jobb det är bakom. Men under all denna tiden så (även om det ibland har varit lockande) så har jag använt mig av redskap som elhalsband. För jag tycker det är fel träna en hund med hjälp av smärta.

Mvh

Tora

Jag skall tala om för dig att jag har jobbat mycket med min hunds fixering så jag vet vilket enormt jobb det är bakom. Men under all denna tiden så (även om det ibland har varit lockande) så har jag använt mig av redskap som elhalsband. För jag tycker det är fel träna en hund med hjälp av smärta.

Mvh

Tora

oooh?? dubbelmoral?? :p

Mvh

Tora

Okej, hur bröt du denna hunds fixering?

så om du får in en aggressiv hund som du ska "ställa iordning" så ska du berömma den hela tiden den inte gör utfall mot dig - och när anfaller så ska du bara vänta ut den hängandes i armen?? för man kan ju inte ge hunden ett obehag? tror du den lyssnar på ett nej då?? :crazy:

exakt!!!

Har man hundar med låga drifter så slipper man såna saker som jakt o kamplåser,fixerar sig men är det mycket i en hund av de olika drift fälten så är det lätt att det slår över i fixering.

är nästan omöjligt o bryta fixering och aggression med postiv förstärkning. Cilla vet också om det men verkar förträngt det att hon själv inte lyckades vända sin hund utan fick ta till obehag för o få hunden på andra tankar.
Så vad skiljer detta mot en skallerom jo att det är inte den som möter er som råkar illa ut utan sin egen hund får ett bett i snoken o får en plågsam färd till himmelriket.

Så jag gör då ingen skillnad om det är sig själv dom skadar eller andra man tar bort med bom krasch stopp det där gör du aldrig mer principen.

Hellre en gång, på gränsen till för hårt, än att det går för långt med beteendet.

För jag tycker det är fel träna en hund med hjälp av smärta.MvhTora
Det tycker nog alla, men ÄR det smärta?När jag fick TNSbehandling i mitt dåliga knä, var det en konstig känsla, obehaglig, men inte alls som en elstöt av ett stängsel eller så. Till slut hade vi den där mojängen på max. Man får värre "smäll" av statisk elektricitet ibland, inte alltid, men det kan hända.MEN om jag hade känt samma känsla när jag tog i kakburken kanske jag skulle ha låtit bli. Eller funderat en gång extra i alla fall.... Min hund blir elektrisk är man bortsr honom, det tycker han är obehagligt i alla fall....

ja men skriv då hur du skulle göra!!! så slipper du en roman :cool:

Men jag har skrivit hur jag går tillväga. Det är inte så enkelt som att gör så så blir det så. Det är ett jobb som har tagit lång tid och involverat flera personer. Jag skulle behöva en hel bok på mig för att beskriva hur jag tränade och vad jag tränade osv. Det finns en hel bok som i grund och botten bara handlar om inkallning. Det går inte att sammanfatta en komplicerad träning på bara några rader. Det blir fel och missvisande. Se själva vad det blev när jag försöket.

Men det är också därför jag tror att elhalsband är så populärt som det verkar vara här. Det är bara att sätta det runt halsen och trycka lite på knappen så vipps är hunden botad. Enkelt, kort och snabbt. Men det rimmar illa med min djurhållningsfilosofi. Nämligen att träning och smärta hör ihop.

Som jag skrivit i en tidigare tråd så ja visst kan det säkert fungera med el om man tycker det är okej att använda smärta när man tränar sin hund. Men jag tycker inte det.

Mvh

Tora

Här är lite bilder på Daddy
Klicka sen på länk längst ner så kommer det flera bilder på Daddy( [See My DogsterPlus Photo Book] )

Klockren
456424_1170043185.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Mvh

Tora

:rofl::rofl::rofl:

Men jag har skrivit hur jag går tillväga. Det är inte så enkelt som att gör så så blir det så. Det är ett jobb som har tagit lång tid och involverat flera personer. Jag skulle behöva en hel bok på mig för att beskriva hur jag tränade och vad jag tränade osv. Det finns en hel bok som i grund och botten bara handlar om inkallning. Det går inte att sammanfatta en komplicerad träning på bara några rader. Det blir fel och missvisande. Se själva vad det blev när jag försöket.

Men det är också därför jag tror att elhalsband är så populärt som det verkar vara här. Det är bara att sätta det runt halsen och trycka lite på knappen så vipps är hunden botad. Enkelt, kort och snabbt. Men det rimmar illa med min djurhållningsfilosofi. Nämligen att träning och smärta hör ihop.

Som jag skrivit i en tidigare tråd så ja visst kan det säkert fungera med el om man tycker det är okej att använda smärta när man tränar sin hund. Men jag tycker inte det.

Mvh

Tora

det är väl ungefär lika vanligt bland oss som skallerormar i skogen i sverige.. nu tar du i.

får jag fråga hur många hundar du tränat för att låta bli orm??

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 442
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 456
Senast: Trassel12
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 678
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Jag har en notoriskt människohoppande 15-månaders labrador - och jag känner en viss hopplöshet kring det. Är hon runt andra människor än...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 932
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka