Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har skrivit det flera gånger att jag inte är någon hundtränare men att jag gärna via PM lämnar ut namn på de som har hjälpt mig med mina hundar så kan de själva berätta hur man kan gå tillväga. Jag är inte tillräckligt duktig för att förklara exakt hur det fungerar och risken är stor för att jag förklarar fel. Men vad jag bla tillämpar är possitiv förstärkning (tror jag det kallas för) och att hundarna faktiskt lyssnar på mig (som jag har lyckats med genom träning).
Mvh
Tora
Nej så kandet vara men är det rätt metod med ett elhalsband när det finns andra metoder som inte innebär smärta?
Mvh
Tora
Om du hade läst mina inlägg så förstår du att jag inte tycker att hunduppfostran genom smärta är korrekt.
Okej så pittbulls och andra misshandlade hundar är det okej att använda el på då alltså?
Mvh
Tora
Om du hade läst mina inlägg så förstår du att jag inte tycker att hunduppfostran genom smärta är korrekt.
Okej så pittbulls och andra misshandlade hundar är det okej att använda el på då alltså?
Mvh
Tora
Du kommer ju inte med några råd alls hur man skulle göra ändå talar du om för alla att det är fel väg o gå. Men tala om istället då hur man skulle göra utan el på en sån hä sak.
Lika i en annan tråd du bara svammla runt utan nåt kontruktivit alls utan bara att det inte fick innehålla obehag men inga råd eller tips inget bara att du var imot obehag.
Det ger ju knappast nåt starkt intryck att du ens vet vad du skulel göra i en sådan situation.
hon kan nog inte svara på det så då låssas man att man inte läst det...
vilken bar idé!! då kansken hon läser!!
http://sv.wikipedia.org/wiki/ElchockMen förklara då för mig vad det är den får av ett elhalsband. För nog tyckte jag att det kändes som en elshock de gånger jag har provat elhalsband på min arm för min del så var det samma känsla som när jag råkar få en stöt av staketet.
Mvh
Tora
Vet du vad? Jag tycker nog att det är ni som inte läser det jag svarar. Vet inte hur många gånger jag har fått upprepa mig i denna tråden.
Men hur ni än försöker att vända och vrida på det så är träning med el förbjudet. Det klassas som djurplågeri. Det finns andra metoder att träna på än med el (jag kan som sagt PM:a namn på de tränare jag varit i kontakt med så kan de förklara det på ett korrekt sätt).
Återigen så finns det ett otroligt bra ordspråk som samanfattar all på ett så otroligt bra sätt "Där kunskapen tar slut så tar våldet vid".
Mvh
Tora
hon vet ju inte hur man gör - det skrev hon ju tidigare. man skulle ringa hennes tränare
Vet du vad? Jag tycker nog att det är ni som inte läser det jag svarar. Vet inte hur många gånger jag har fått upprepa mig i denna tråden.
Men hur ni än försöker att vända och vrida på det så är träning med el förbjudet. Det klassas som djurplågeri. Det finns andra metoder att träna på än med el (jag kan som sagt PM:a namn på de tränare jag varit i kontakt med så kan de förklara det på ett korrekt sätt).
Återigen så finns det ett otroligt bra ordspråk som samanfattar all på ett så otroligt bra sätt "Där kunskapen tar slut så tar våldet vid".
Mvh
Tora
HJÄÄÄÄLP EN SKALLERORM PÅ MIN GÅRD KOM HIT O HJÄLP MIG!!!!!
eller vad??
Du kan förklara andras träningssätt, men inte ditt eget?
Vadå mitt sätt? Jag har inget eget unikt sätt. Jag har bara tränat hos instruktörer som tycker att elhalsband är en felaktig lösning på ett problem där det finns andra metoder att gå till väga.
Mvh
Tora
Vadå mitt sätt? Jag har inget eget unikt sätt. Jag har bara tränat hos instruktörer som tycker att elhalsband är en felaktig lösning på ett problem där det finns andra metoder att gå till väga.
Mvh
Tora
Du kommer ju inte med några råd alls hur man skulle göra ändå talar du om för alla att det är fel väg o gå. Men tala om istället då hur man skulle göra utan el på en sån hä sak.
Lika i en annan tråd du bara svammla runt utan nåt kontruktivit alls utan bara att det inte fick innehålla obehag men inga råd eller tips inget bara att du var imot obehag.
Det ger ju knappast nåt starkt intryck att du ens vet vad du skulel göra i en sådan situation.
Jag tycker att du också är okunstruktiv och bara förespråkar våld och smärta mot hundar som ett sätt att träna.
Jag har i flera av mina inlägg talat om hur jag skulle göra. Vad är det ni är ute efter en hel roman?
Mvh
Tora
ja men säg då vad det finns för andra metoder för att undvika ormar då föraren inte är närvarande...