Sv: Daddy

Positiv förstärkning för att få hunden att hålla sig borta från dödliga ormar som inte syns nästan???

Det skulle jag vilja ha en närmare förklaring på, hur det skulle gå till!

Jag har skrivit det flera gånger att jag inte är någon hundtränare men att jag gärna via PM lämnar ut namn på de som har hjälpt mig med mina hundar så kan de själva berätta hur man kan gå tillväga. Jag är inte tillräckligt duktig för att förklara exakt hur det fungerar och risken är stor för att jag förklarar fel. Men vad jag bla tillämpar är possitiv förstärkning (tror jag det kallas för) och att hundarna faktiskt lyssnar på mig (som jag har lyckats med genom träning).

Mvh

Tora

Du kan förklara andras träningssätt, men inte ditt eget?

Nej så kandet vara men är det rätt metod med ett elhalsband när det finns andra metoder som inte innebär smärta?

Mvh

Tora

Du kommer ju inte med några råd alls hur man skulle göra ändå talar du om för alla att det är fel väg o gå. Men tala om istället då hur man skulle göra utan el på en sån hä sak.

Lika i en annan tråd du bara svammla runt utan nåt kontruktivit alls utan bara att det inte fick innehålla obehag men inga råd eller tips inget bara att du var imot obehag.

Det ger ju knappast nåt starkt intryck att du ens vet vad du skulel göra i en sådan situation.

Om du hade läst mina inlägg så förstår du att jag inte tycker att hunduppfostran genom smärta är korrekt.

Okej så pittbulls och andra misshandlade hundar är det okej att använda el på då alltså?

Mvh

Tora

du vill ju inte ens fatta... du tror du bara är nån som är bättre än alla andra och sen vrider du allt åt alla nadra håll så du ska vara bäst..

du skriver att din vardagslydnad löser allt för dina hundar - ja tacka fan för att det gör de!!! för de är väl inte utsatta för diverse saker sedan tidigare (antar jag efetrsom du är världsbäst) :cool:

och då kan du inte fatta varför ceasar som ska vara så bar måste använda stackel och el - jo kanske för att han har hand om liiiiiiite andra hundar än vad du har..:cool: och de hundarna kan vara allt från åtsidosatta dalmatiner och fått tagit komandot och inte går att få kontakt med till pitar som varit kamphundar och inte haft en trovärdig ledare i hela sitt liv - utan bara fått stryk. vissa av dessa hundar är så jäkla blockerade pga sin tidare uppväxt att det inte gååår att få kontakt och vissa vägra ge sig och inse sin plats i flocken. då räcker inte vardagslydnad alla gånger..

så vad är det som är så svårt att förstå?? läs ceasars bok så kanske du fattar vad alla här snackar om. det handlar inte om att ge elchocker för att få hunden å sitta :smirk: som du verkar fått för dig.

Om du hade läst mina inlägg så förstår du att jag inte tycker att hunduppfostran genom smärta är korrekt.

Okej så pittbulls och andra misshandlade hundar är det okej att använda el på då alltså?

Mvh

Tora

Jag tycker inte smärta är okej, men om det krävs att jag ger hunden ett litet nyp för att bryta fixering och på så sätt få kontakt så ja, då gör jag det. Nästa gång så har hunden förhoppningsvis det där nypet i bakhuvudet då den är på väg till fixering och då kan det räcka med ett nej. På så sätt kan man börja träna bort beteendet. När intränade kommandon inte bryter fixering måste man komma på ett sätt att bryta.
Jag tror ju inte en pitbull skulle bry sig om ett nyp, dom fletsa är rätt smärttåliga..

Du kommer ju inte med några råd alls hur man skulle göra ändå talar du om för alla att det är fel väg o gå. Men tala om istället då hur man skulle göra utan el på en sån hä sak.

Lika i en annan tråd du bara svammla runt utan nåt kontruktivit alls utan bara att det inte fick innehålla obehag men inga råd eller tips inget bara att du var imot obehag.

Det ger ju knappast nåt starkt intryck att du ens vet vad du skulel göra i en sådan situation.

hon vet ju inte hur man gör - det skrev hon ju tidigare. man skulle ringa hennes tränare :rofl::rofl:

hon kan nog inte svara på det så då låssas man att man inte läst det...

Vet du vad? Jag tycker nog att det är ni som inte läser det jag svarar. Vet inte hur många gånger jag har fått upprepa mig i denna tråden.

Men hur ni än försöker att vända och vrida på det så är träning med el förbjudet. Det klassas som djurplågeri. Det finns andra metoder att träna på än med el (jag kan som sagt PM:a namn på de tränare jag varit i kontakt med så kan de förklara det på ett korrekt sätt).

Återigen så finns det ett otroligt bra ordspråk som samanfattar all på ett så otroligt bra sätt "Där kunskapen tar slut så tar våldet vid".

Mvh

Tora

Men förklara då för mig vad det är den får av ett elhalsband. För nog tyckte jag att det kändes som en elshock de gånger jag har provat elhalsband på min arm för min del så var det samma känsla som när jag råkar få en stöt av staketet.

Mvh

Tora
http://sv.wikipedia.org/wiki/Elchock
det där är en elchock.¨

Hunden får en stöt som den upplever obehaglig och hur obehaglig den upplevs beror ju på hundens hårdhet plus strykan på strömen.

Vet du vad? Jag tycker nog att det är ni som inte läser det jag svarar. Vet inte hur många gånger jag har fått upprepa mig i denna tråden.

Men hur ni än försöker att vända och vrida på det så är träning med el förbjudet. Det klassas som djurplågeri. Det finns andra metoder att träna på än med el (jag kan som sagt PM:a namn på de tränare jag varit i kontakt med så kan de förklara det på ett korrekt sätt).

Återigen så finns det ett otroligt bra ordspråk som samanfattar all på ett så otroligt bra sätt "Där kunskapen tar slut så tar våldet vid".

Mvh

Tora

:o det enda du har upprepat i denna tråd är "där kunskapen tar slut tar våldet vid"... :cool::cool::cool:

men ditt träningssätt och hur man lär hundar att undgå ormar när föraren inte är med - det kan du inte förklara fast du ska vara så duktig på det.. det enda du skriver då är att vi ska ringa din tränare :rofl:

Mvh

Tora

Och du håller dig troget till ditt "el är olagligt" och fullkomligt struntar i allt annat vi skriver.
Jag ber till gud att du aldrig får en hund med fixering, för då kommer ditt stanna/nej eka i skogen då den drar efter rådjur så länge hunden lever. För tyvärr är jag väldigt säker på att possitiv förstärkning inte hjälper att bryta beteende.

Du kan förklara andras träningssätt, men inte ditt eget?

Vadå mitt sätt? Jag har inget eget unikt sätt. Jag har bara tränat hos instruktörer som tycker att elhalsband är en felaktig lösning på ett problem där det finns andra metoder att gå till väga.

Mvh

Tora

Vadå mitt sätt? Jag har inget eget unikt sätt. Jag har bara tränat hos instruktörer som tycker att elhalsband är en felaktig lösning på ett problem där det finns andra metoder att gå till väga.

Mvh

Tora

ja men säg då vad det finns för andra metoder för att undvika ormar då föraren inte är närvarande...

Mvh

Tora

Och vi vill ha konkreta exempel från dig på hur man då får en hund att gå omvägar runt dödliga giftormar.. Kan du inte ge det, så varför gafflar du i tråden om andra metoder som är bättre????

Jag tycker att du också är okunstruktiv och bara förespråkar våld och smärta mot hundar som ett sätt att träna.

Jag har i flera av mina inlägg talat om hur jag skulle göra. Vad är det ni är ute efter en hel roman?

Mvh

Tora

Jag tycker att du också är okunstruktiv och bara förespråkar våld och smärta mot hundar som ett sätt att träna.

Jag har i flera av mina inlägg talat om hur jag skulle göra. Vad är det ni är ute efter en hel roman?

Mvh

Tora

öööh?? han har väl beskrivit det träningsättet utförligare än någon annan kan beskriva sitt eget hem för fasen?? om hur, när och varför man använder sig av diverse medel..

ja men säg då vad det finns för andra metoder för att undvika ormar då föraren inte är närvarande...

Jag kan faktiskt inte komma på något med mer effekt än obehag (allt i från en rejäl åthutning till "smärta", inte sagt stryk nu, beroende på hund) Då jag skulle kunna tro att godis/beröm förknippat med orm = med intresse. Om man altså säger nej, hunden låter bli, beröm. Kan nog lätt bli oj, en orm, titta matte (kanske jag får godis nu) Hundar är inte dumma..

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 443
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 456
Senast: Trassel12
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 700
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Jag har en notoriskt människohoppande 15-månaders labrador - och jag känner en viss hopplöshet kring det. Är hon runt andra människor än...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 932
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka