Sv: Daddy
Så för att bryta en fixering så måste man använda sig utav el, fast det finns andra metoder som inte kräver att man tillfogar hunden smärta?
Mina hundar är inte perfekta men jag arbetar inte bort de problem som jag har genom att använda elhalsband.
Mvh
Tora
Det behöver inte vara något som helst fel på grundlydnaden. Hunden kan ha en fixering, vilket är oerhört svårt att bryta. Då kvittar det va fan man har tränat eller va man gapar. Hunden blir totalt fixerad. Detta är något man får jobba för sig med och har inget med lydnad att göra utan beteende. Man måste få hunden att bryta beteende och inte olydnad.
"Men allvarligt alltså tränar ni ingen vanlig grundlydnad alls med era hundar?"
Snälla.. kliv ner från hästarna nu.. SKÖNT för dig att du verkar ha bättre lydnad på dina hundar än folk som vinner VM i lydnad. O dom verkar ju inte ha några "problem" med något. Att du inte stratar egen tv show?
Så för att bryta en fixering så måste man använda sig utav el, fast det finns andra metoder som inte kräver att man tillfogar hunden smärta?
Mina hundar är inte perfekta men jag arbetar inte bort de problem som jag har genom att använda elhalsband.
Mvh
Tora