AB kändes inte helt rätt hellerHelt OT, men jag protesterar mot otyget att använda Arbetsförmedlingens bokstavsförkortning som om det vore nån kvällstidning.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
AB kändes inte helt rätt hellerHelt OT, men jag protesterar mot otyget att använda Arbetsförmedlingens bokstavsförkortning som om det vore nån kvällstidning.
Afton-bladet = AB/Ab.AB kändes inte helt rätt heller
Nu har UK äntligen fått ordning på det här med stödutbetalningarna till företag så att de i sin tur ska kunna betala ut de där 80% som lovat! Inom sex dagar ska de första företagen som sökt få sina pengar.
Det blir säkert lite pressat att få allt klart innan löningen nu i april men det lugnade nog många själar att få höra att det verkligen händer.
Helt OT, men jag protesterar mot otyget att använda Arbetsförmedlingens bokstavsförkortning som om det vore nån kvällstidning.
Ja? Det var det jag hänvisade till med en liten vinking Och samtidigt till aktiebolag.Afton-bladet = AB/Ab.
Fast man förkortar ju inte till Af. Möjligen Aft?Ja? Det var det jag hänvisade till med en liten vinking Och samtidigt till aktiebolag.
AMS är Arbetsmarknadsstyrelsen. Det är många år sedan AMS+Länsarbetsnämnderna med alla lokalkontor ersattes av en rikstäckande myndighet med namnet Arbetsförmedlingen. Förkortningen AMS har aldrig använts på den nya myndigheten.Arbetsförmedlingen i förkortning är AMS för min del
AMS är Arbetsmarknadsstyrelsen. Det är många år sedan AMS+Länsarbetsnämnderna med alla lokalkontor ersattes av en rikstäckande myndighet med namnet Arbetsförmedlingen. Förkortningen AMS har aldrig använts på den nya myndigheten.
Visserligen kan man skriva ams.se men man hamnar på arbetsformedlingen.seAms.se = Arbetsförmedlingens hemsida
Med vänlig hälsning, hon som arbetar med rekrytering .
Ja, tyvärr var af.se redan upptaget av IT-bolaget Ångpanneföreningen - så arbetsförmedlingen fick använda nåt annat. Om de ville synas på Internet.Ams.se = Arbetsförmedlingens hemsida
Den länkar bara vidare till arbetsformedlingen.se när jag försöker?Ams.se = Arbetsförmedlingens hemsida
Den länkar bara vidare till arbetsformedlingen.se när jag försöker?
Äldre adress? Ex. författningssamlingen har bytt namn från AMSFS till AFFS.
Tur att jag inte är manFast man förkortar ju inte till Af. Möjligen Aft?
Oerhört udda resonemang från en arbetsgivare . Har arbetsplatsen alltså inte tagit fram och tydliggjort en policy gällande Covid-19 för att skydda sina anställda och arbetsplatsen/företagets verksamhet ?
Varför sitter de en kvinna längst frampå presskonferensen idag med ett munskydd som för det första inte täcker näsan och som hon för det andra drar ner så det bara täcker hakan när hon ska ställa frågor. Denna drar hon sen upp när hon pratat klart och den täcker inte näsan då heller.
Jag tyckte att de frågor pressen ställde idag var ovanligt korkade... och den obligatoriska frågan från utländsk press om varför Sverige har valt den strategin vi valt... *suck*
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xPk2pG/planerar-studentfirande-trots-forbudet-vi-ska-gora-kaos
https://www.expressen.se/kvallsposten/sofia-18-efter-beslutet-om-studenten-ingen-lyssnar/
Man undrar hur vissa tänker. Är inställt studentfirande det som varit drivande under sista året på gymnasiet så låter det lite underligt. Och det är väl ganska naturligt att det är myndigheterna som bestämmer om allmänna riktlinjer. Och att studenter, liksom alla andra medborgare, inte behöver tillfrågas och blir behandlade som små barn i just covid.
@Sandros så väldigt udda och avvikande av din AG . Det måste vara rätt unikt .
Jag hade utifrån det extrema ifrågasatt den policyn. Det bryter ju mot allt i princip - inkl då basala direktiv att ha långt ifrån om man sitter tillsammans inomhus osv.
Det blir likaså väldigt märkligt att era externa kunder heller inte verkar ha direktiv eller policy som är i enighet med Folkhälsomyndigheten utan reser och sätter sig i konferens på andra ställen trångt osv ?
Är det ett mindre företag du är anställd hos ? Eller ett större? Vilka är kunderna/konferensgästerna som inte heller verkar ha direktiv från sin AG ?