Covid-19 Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har UK äntligen fått ordning på det här med stödutbetalningarna till företag så att de i sin tur ska kunna betala ut de där 80% som lovat! Inom sex dagar ska de första företagen som sökt få sina pengar.
Det blir säkert lite pressat att få allt klart innan löningen nu i april men det lugnade nog många själar att få höra att det verkligen händer.
 
1587413853466.webp
 
Det är inte bara ”nog inte sant alls” utan blir helt tokigt utifrån hur det beskrevs. Det @MJLee isåfall menar är det jag frågade om - dvs inte att folk med Diabetes 1 ”inte Smittas” utan det som menas är att de inte är en riskgrupp. Jättestor skillnad, därav reflektionerna jag gjort med tillhörande frågor hur det egentligen menades.
Ja, typ helt rätt. Det ser du att jag menar i tidigare inlägg. Nog inte sant alls var dumt att skriva, sarkasm funkar dåligt i skrift 🙄
 
Igår träffade jag och bedömde mitt första Covid 19 fall jag sett av sjukdomen. Innan har jag bara läst och hade en annan uppfattning.
Fyfan vad sjuk personen var. Det var vedervärdigt att se hur tagen och dålig personen var.
Jag blev helt chockad och hade både kunnat börjat stortjuta och fallit ihop på huk av yrsel om jag inte tog i precis allt jag kunde av att skärpa mig. Att stå i rymddräkt och så tydligt ta avstånd från en människa som behöver så mycket stöd tröst och värme är vedervärdigt.
Dessutom en person jag verkligen tycker om.
Tack gode gud att det slumpade sig som så att samtidigt jobbade maken också där just då. En ofattbar slump.
I rymdräkt såklart han också. Han fick hjälpa mig att ta av allt i de åtta steg det ska göras så jag fick samla mig lite. Sedan kunde jag vara professionell igen.
Idag är jag ledig och totalt tömd på glädje och kraft. Måste samla mig för att klara tre pass till den här veckan. Vilket jävla äckligt skit vi drabbats av.
 
Ja, och blev tillsagd att det fanns inget att göra förutom smärtstillande och penicillin. Det står på BBC idag att det är ett problem i England, pga bristande skyddsutrustning. Meningen är att man ska få akutvård om man har te.x. Svullnad i munnen, det finns dedikerade center för detta, men verkligheten är att det inte går.

Så gräsligt att det inte fungerar som det ska. Risken är ju stor att ditt problem Blir ett extremfall om nu inte penicillinkuren tar. Håller tummarna för det - tandvärk är fruktansvärt att leva med.
 
Idiot var nästan en komplimang i sammanhanget, den här passar bättre
. Han tycks inte ha fattat ett dugg. Om det inte vore synd om patienterna borde han få jobba på IVA någon vecka som botgöring och för att få lite perspektiv.
Jag var elakare än så i min kommentar till den som berättade det hela.
Och ja den där visan är en rätt bra illustration till idioten möjligen något i vänligaste laget
 
I Storbritannien ifrågasätter den här doktorn deras Lockdown, och jämför med Sverige i ett stycke. https://www.spiked-online.com/2020/04/17/theres-no-direct-evidence-that-the-lockdowns-are-working/ Från annat håll i UK läser jag "The curve is flattening; we can start lifting restrictions now" = "The parachute has slowed or rate of decent; we can take it off now"
Fast det där sista ... Det får mig att haja till. Lite dåligt exempel, låter som att man ska ta av sig fallskärmen medan man fortfarande faller? :rofl:

Eller var det som var poängen? :o
 
Fast det där sista ... Det får mig att haja till. Lite dåligt exempel, låter som att man ska ta av sig fallskärmen medan man fortfarande faller? :rofl:

Eller var det som var poängen? :o
Poängen är att man tycks ha olika åsikter i UK. Som på andra ställen i världen.
Sista citatet var från nån som uppenbarligen tyckte att Lockdown skulle fortsätta.
 
Känns oschysst med denna artikel bakom betalväggen: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jdE55z/det-ar-de-tydligaste-tecknen-pa-corona
Fast det är FHM så deras resultat borde väl vara officella? :confused:
Nu får du backa lite, vad är källan på att det inte är officiellt? Du kanske skulle kollat upp först innan du insinuerar någon för att mörka, undersökningen finns publicerad på FHMs sidor.

https://www.folkhalsomyndigheten.se...v-forekomsten-av-covid-19-i-region-stockholm/

Nu har jag bara läst rubriken men...
Tegnel har dessutom redovisat undersökningen muntligt, jag tror det var förra veckan under en av presskonferenserna. Det lätt på honom som det var indikationer och inget annat då underlaget var för litet men de höll fortfarande på att bearbeta data. Jag har inte läst undersökningen själv än.
 
Nu får du backa lite, vad är källan på att det inte är officiellt? Du kanske skulle kollat upp först innan du insinuerar någon för att mörka, undersökningen finns publicerad på FHMs sidor.

https://www.folkhalsomyndigheten.se...v-forekomsten-av-covid-19-i-region-stockholm/

Nu har jag bara läst rubriken men...
Tegnel har dessutom redovisat undersökningen muntligt, jag tror det var förra veckan under en av presskonferenserna. Det lätt på honom som det var indikationer och inget annat då underlaget var för litet men de höll fortfarande på att bearbeta data. Jag har inte läst undersökningen själv än.

jag tror @Asko syftade till att man lika gärna kan läsa det på FHM istället för att betala Aftonbladet för att läsa siffror/tecken/whatever som är publicerade av FHM.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag ska utredas för Polyneuropati och känner mig orolig. Det började efter covid-19, med domningar och muskelsvaghet, brännande smärta i...
Svar
6
· Visningar
572
Senast: Choco
·
Kropp & Själ Jag har inte tagit testet ännu, men ni som har haft covid hur länge tog det tills smaksinnet kom tillbaka?
Svar
11
· Visningar
382
Senast: EmmaBovary
·
Samhälle Jag har precis sett Uppdrag Gransknings reportage Var finns Therese? och jag känner att jag behöver ventilera lite. Vill inte att det...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 351
Senast: vilde
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 677
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp