Fråga facket, verkar vara en onödig riskJag har föreslagit det men inte fått något gehör. Folk som tycker det är krångligt med tekniken kanske och inte ser några problem med att ses "så länge alla är friska" kanske? Jag vet inte.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fråga facket, verkar vara en onödig riskJag har föreslagit det men inte fått något gehör. Folk som tycker det är krångligt med tekniken kanske och inte ser några problem med att ses "så länge alla är friska" kanske? Jag vet inte.
Jag blir tokig. Jag har suttit i själv-karantän nu i nästan två månader, nej jag har inte corona däremot verkar jag ha fått någon slags allergi. Nu kan jag inte gå till tandis Ja absolut någonannanism själviskt, men frustrerande. Har tempat mig så ingen feber, hosta, etc öht någonsin. Stressad till max och trött men det har inte med corona så mycket som flytt och plugg och examensarbete (iofs corona eftersom jag inte kan träffa någon personligen).
När jag läser det här, så blir jag på allvar oroad för hur icke fullständigt genomtänkta varianter av "lockdown" kan tänkas slå.Lider med dig!! Jag har haft tandvärk sedan i onsdags och har en stor svullnad i munnen som nu sträcker sig över ansiktet och ner mot halsen, går på maxdos smärtstillande men kan ändå knappt sova eller äta. Alla tandläkare har stängt (i England, för dem som inte vet var jag bor).
Jag ringde akuttandläkaren för länet i lördags och fick dubbeldos penicillin utskrivet och blev tillsagd att ringa 111 för att få en akuttid. Det är bara det att det finns inga akuttider, eller tider öht. Man kan inte gå till tandläkaren, hur illa det än är. De sade till mig att t.o.m. på akuten så görs inget åt tandproblem förutom smärtstillande. Så det är bara att kämpa på och hoppas att penicillinet hjälper.
Det känns faktiskt lite obehagligt, att det inte finns någon hjälp att få hur illa det än är.
Min gulliga tandläkare ringde mig imorse för att kolla läget, och berätta hur frustrerad han är att han inte får lov att jobba. Hans fru har hål i en tand - vilket han kan diagnosticera, men han får inte göra något åt det!
När jag läser det här, så blir jag på allvar oroad för hur icke fullständigt genomtänkta varianter av "lockdown" kan tänkas slå.
Alltså en tandinfektion, kan orsaka långsiktiga och allvarliga skador, t..o.m. i värsta fall blodförgiftning. Det kan också orsaka att man får mycket stora skador på käkbenet, och det blir svårt att få till reparationer som fungerar.
Sådant här konstigt, kan kosta mer på sikt, än vad det löser.
Det är ju skillnad på att lösa akuta och allvarliga tandproblem, och att ägna sig åt tandreglering, eller "årlig koll".
Det blir lite som att strunta i att sy ett större sår, eller att fixa ett brutet ben, bara för att man inte tänkt igenom "lockdown" och långsiktig folkhälsa.
Lider med dig!! Jag har haft tandvärk sedan i onsdags och har en stor svullnad i munnen som nu sträcker sig över ansiktet och ner mot halsen, går på maxdos smärtstillande men kan ändå knappt sova eller äta. Alla tandläkare har stängt (i England, för dem som inte vet var jag bor).
Jag ringde akuttandläkaren för länet i lördags och fick dubbeldos penicillin utskrivet och blev tillsagd att ringa 111 för att få en akuttid. Det är bara det att det finns inga akuttider, eller tider öht. Man kan inte gå till tandläkaren, hur illa det än är. De sade till mig att t.o.m. på akuten så görs inget åt tandproblem förutom smärtstillande. Så det är bara att kämpa på och hoppas att penicillinet hjälper.
Det känns faktiskt lite obehagligt, att det inte finns någon hjälp att få hur illa det än är.
Min gulliga tandläkare ringde mig imorse för att kolla läget, och berätta hur frustrerad han är att han inte får lov att jobba. Hans fru har hål i en tand - vilket han kan diagnosticera, men han får inte göra något åt det!
Jo, det håller jag med om att pga. hur man initialt formulerade sig skulle det vara rimligt att sätta schablonen=max.Fast grejen med 700 (540) är ju just det att regeringen gick ut med att karensavdraget skulle SLOPAS. D v s tas bort. Med lite betänketid förklarades det senare att arbetsgivare inte skulle ändra sig eller bli mer ekonomiskt lidande (eftersom de redan blivit av med arbetskraften) och att den sjuka därför skulle få ersättning för karensavdraget från Försäkringskassan.
Ingenstans i detta sas det att det skulle bli en sån stor skillnad på avdraget och vad man faktiskt får. Då anser i a f jag att SLOPAS inte är rätt verb.
HV? Vad är en HV?Jösses min HV är i Spanien med familj?!!?!
HV? Vad är en HV?
Lider med dig!! Jag har haft tandvärk sedan i onsdags och har en stor svullnad i munnen som nu sträcker sig över ansiktet och ner mot halsen, går på maxdos smärtstillande men kan ändå knappt sova eller äta. Alla tandläkare har stängt (i England, för dem som inte vet var jag bor).
Nejdå, man hör av sig och får remiss till akuttandläkare.
Ska man gå runt med det om penicillinet inte hjälper tills det blir allvarligt eller vänta tills coronan har gått över?
Du har mina sympatier!
Släpet är fortfarande kvar efter helgen."Bara" 40 döda rapporterade idag. Det verkar lugna ner sig. Ingen i Skåne. Kan det vara på väg att lugna sig? Kan jag få gå på konserten i augusti.
@Sunshine , har du gjort detta?Nejdå, man hör av sig och får remiss till akuttandläkare.
Jag tror att @Sunshine måste slutföra sin penicillinkur först. Som jag förstår det prövar man med rådgivning och behandling hemma så långt det är möjligt, men fungerar inte det måste man få remiss från läkare för att få en akuttid/träffa en tandläkare. Man kan alltså inte ordna det på egen hand.@Sunshine , har du gjort detta?
Jag har beställt en vara på nätet 1a april och de hade inte ens skickat varan när jag kollade nyss, och jag funderar på om det beror på covid-19 och ingen finns på plats för att skicka iväg varorna..
Typiskt nog så brukar jag alltid välja faktura om möjligt, och just den här gången så fanns bara valet att betala först ...