Lider med dig!! Jag har haft tandvärk sedan i onsdags och har en stor svullnad i munnen som nu sträcker sig över ansiktet och ner mot halsen, går på maxdos smärtstillande men kan ändå knappt sova eller äta. Alla tandläkare har stängt (i England, för dem som inte vet var jag bor).
Jag ringde akuttandläkaren för länet i lördags och fick dubbeldos penicillin utskrivet och blev tillsagd att ringa 111 för att få en akuttid. Det är bara det att det finns inga akuttider, eller tider öht. Man kan inte gå till tandläkaren, hur illa det än är. De sade till mig att t.o.m. på akuten så görs inget åt tandproblem förutom smärtstillande. Så det är bara att kämpa på och hoppas att penicillinet hjälper.
Det känns faktiskt lite obehagligt, att det inte finns någon hjälp att få hur illa det än är.
Min gulliga tandläkare ringde mig imorse för att kolla läget, och berätta hur frustrerad han är att han inte får lov att jobba. Hans fru har hål i en tand - vilket han kan diagnosticera, men han får inte göra något åt det!