Tranan
Trådstartare
Det var inte så mycket av den varan,Har de amerikanska matvaror och godis? Typ Hamburger helper osv? I så fall får jag nog ta med mig maken dit...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var inte så mycket av den varan,Har de amerikanska matvaror och godis? Typ Hamburger helper osv? I så fall får jag nog ta med mig maken dit...
Jag menar att jag tycker det är viktigt att konsumenter kan bilda sig en uppfattning om priser PÅ FÖRHAND, t.ex genom att kolla priser på hemsidan.De säljer ju inte via nätet här?
Hur funkade Lidls kassa? Jag förstår inte.Hade aldrig hört talas om, men nu kollat på hemsidan - och där snubblat in på deras 262-sidiga massiva reklam-pdf.
Det känns som om man tagit nåt väldigt amerikanskt, och utan att ändra på nånding trycker in i en svensk kontext. Sån't brukar aldrig gå bra. Tänker t.ex på Lidl, som försökte lära svenskar det utländska kassakonceptet med att efter kassan finns det inget utrymme för de varorna som just passerat streckkodsscanningen. Det gick ju sådär, och idag har Lidl svensk standard vid kassadisken.
Även deras 'Hearing Aid Department' kommer nog att inte hålla så jättebra. Sånt får svensken på annat sätt, inbillar jag mig.
Nåväl, på sidorna såg jag ytterst lite som intresserade mig, och absolut ingenting som skulle få mig att betala 500:- för att få köpa det. Däremot kände jag blodsockerhaveri genom att bara titta på en del sidor.
En sak var dock minnesvärd. Jag fann denna annons (på sidan 187, om nån vill källkolla), som fick mig att dra på munnen:
Visa bifogad fil 103972
Vidare noterade jag att det kommer säljas pizza med "Autentisk Italiensk Smak" (okänd sida).
Det fans ingen yta för dig att packa varorna i, utan ösa ner allt i vangen igen och sen packa vid fönstret typ.Hur funkade Lidls kassa? Jag förstår inte.
Felet var att i utlandet stod det betalda ungdomar som packade påsen åt dig medan du betalade dina varor.Det fans ingen yta för dig att packa varorna i, utan ösa ner allt i vangen igen och sen packa vid fönstret typ.
Fy sånt hade gett mig ångest! Att vara i vägen för någon annat! brrrFelet var att i utlandet stod det betalda ungdomar som packade påsen åt dig medan du betalade dina varor.
På svenska Lidl hade man missat den detaljen, och all throughput som vi vant oss vid i snabbköp havererade då man var tvungen att betala, hantera sina varor och bära bort dem i en och samma rörelse, för att inte störa flowet i kön.
Att vara till besvär för annan människa är något som är jobbigt för den timide svensken, så jag gissar att en två-tre sådana upplevelser lever kvar som en idag odefinierad ångest hos de som idag säger sig aldrig någonsin handla på Lidl igen.
Har tittat igenom de 262 sidorna...
Jag blir faktiskt rätt illamående. Det fanns inte något som jag skulle vilja köpa där.
Det här är ett företag som tar multinationell utsugning av producenter genom utslagning av alla former av småskalighet till nya höjder.
De berömmer sig också om att vara "uppfinnare" av EMV.
De säljer amerikanskt importerat mjöl! I ett land som är självförsörjande på spannmål och exportör...
Och en massa av matindustrins sämsta former av produkter, ur ett miljöperspektiv (massa ej MSC märkt fisk t.ex.)
En massa animaliska produkter från europeiska länder med mycket hög antibiotikaanvändning.
Där finns en massa knasiga s.k. "antibakteriella" produkter.
Dunkuddar och täcken, utan tecken på hur dunet kommer till.
Alla som vill bevara svensk produktion av mat, bör vara mycket försiktiga med de val man gör.
Det känns som om man tagit nåt väldigt amerikanskt, och utan att ändra på nånding trycker in i en svensk kontext. Sån't brukar aldrig gå bra. Tänker t.ex på Lidl, som försökte lära svenskar det utländska kassakonceptet med att efter kassan finns det inget utrymme för de varorna som just passerat streckkodsscanningen. Det gick ju sådär, och idag har Lidl svensk standard vid kassadisken.
Även deras 'Hearing Aid Department' kommer nog att inte hålla så jättebra. Sånt får svensken på annat sätt, inbillar jag mig.
Så trodde jag att det var på Lidl överallt! I min stad i här i UK är det i alla fall fortfarande så på samtliga Lidl, men inte finns det någon som erbjuder hjälp med packningen inte! Det har jag bara sett vid något enstaka tillfälle kring jul, då välgörenhetsorganisationer ibland gör det för att samla in pengar.Felet var att i utlandet stod det betalda ungdomar som packade påsen åt dig medan du betalade dina varor.
På svenska Lidl hade man missat den detaljen, och all throughput som vi vant oss vid i snabbköp havererade då man var tvungen att betala, hantera sina varor och bära bort dem i en och samma rörelse, för att inte störa flowet i kön.
Att vara till besvär för annan människa är något som är jobbigt för den timide svensken, så jag gissar att en två-tre sådana upplevelser lever kvar som en idag odefinierad ångest hos de som idag säger sig aldrig någonsin handla på Lidl igen.
Ja det är standard i fler kedjor än Lidl i vissa länder. Jättedåligt, helt ärligt Så himla onödig utmaning.Så trodde jag att det var på Lidl överallt! I min stad i här i UK är det i alla fall fortfarande så på samtliga Lidl, men inte finns det någon som erbjuder hjälp med packningen inte! Det har jag bara sett vid något enstaka tillfälle kring jul, då välgörenhetsorganisationer ibland gör det för att samla in pengar.
Och ja, det är skitstressigt att handla på Lidl! Därför låter jag bli
Jag menar att jag tycker det är viktigt att konsumenter kan bilda sig en uppfattning om priser PÅ FÖRHAND, t.ex genom att kolla priser på hemsidan.
Vill man göra en månadsbudget är det svårt om man inte kan kolla priser på förhand.
Skillnaden är att du kan gå in på ICA och kolla in utbudet, men på denna nya affär måste du betala för att kunna se prisbilden och vilka varor som finns.Okej. Och konsumentverket kräver att alla butiker i Sverige har hela sitt sortiment på hemsidan med priser och allt?
Hur funkar det med Ica, Coop och andra ställen där priserna skiljer mellan butikerna?
Tittar på mitt Coop, de har inte hela sitt sortiment på nätet. Man kan ju handla online på coop.se, men det säger ju inget om priser eller tillgången i butikerna?
Skillnaden är att du kan gå in på ICA och kolla in utbudet, men på denna nya affär måste du betala för att kunna se prisbilden och vilka varor som finns.
Men nu handlade det ju om att konsumentverket tydligen kräver att alla artiklar och priser ska finnas på nätet.
Nu var det inte riktigt så det stod i inlägget...Men nu handlade det ju om att konsumentverket tydligen kräver att alla artiklar och priser ska finnas på nätet.