Costco i Arninge

Har läst hela SVDs artikel som @Mia_R länkar till, såg att den var låst.I snitt är priserna 7,7 procent lägre jämfört med andra butiker. Men det är stora skillnader på olika varor. T.ex. Lego där är de billigare på ungefär hälften av produkterna jämfört med hos konkurrenterna, medan andra hälften är dyrare. Det kan säkert vara lätt att tro att de är billigare på allt lego.

Handlar man varor för 6964 kronor kan man gå jämnt upp på medlemsavgiften men det förutsätter att man handlat uteslutande varor som ligger lägre i pris än hos konkurrenterna med i snitt 7,7 procent. Inom hemelektronik så är det inte de senaste eller mest populära produkterna som finns på hyllorna enligt artikeln.

Så det gäller nog att hålla stenkoll på vad man köper till vilket pris om man vill tjäna in medlemsavgiften.
Är det 6964 kr per år man måste handla för för att tjäna in medlemsavgiften? Isåfall är det ju inte så mycket.
Läste artikeln men förstod inte om det var per år eller per månad.

Är det 6964 kr per år man måste handla för för att tjäna in medlemsavgiften? Isåfall är det ju inte så mycket.
Läste artikeln men förstod inte om det var per år eller per månad.

Det handlar ju om procenträkning. 7.7 procent av 6964 kronor är 534 kronor.

Allt beror ju på hur väl du lyckas pricka in varor med lägre pris än i andra butiker. Säg att du vid en handling köper 10 varor som totalt är 300 kronor billigare jämfört med andra affärer. Då har du ju tjänat in 300 kronor av medlemsavgiften. Men i samma handling köper du 10 varor som är 100 kronor dyrare jämfört med andra affärer. Då har du netto på den handlingen tjänat in 200 kronor på medlemsavgiften.

Så vill du aktivt satsa på att tjäna in medlemsavgiften så behöver du stå i butiken och jämföra det faktiska priset med andra butiker. Det gissar jag att få orkar göra utan handlar allt när man ändå är där.

Hur har det gått för Costco?
Har de etablerat sig i som ett stadigt alternativ i Stockholmstrakten, eller tänker investeringen att konkursa?

Liknande trådar

Fritid Ska bo på ett lägenhetshotell i Arninge och sitta på riksarkivet i Arninge några dagar i augusti. Lägenhetshotellet ligger 500 meter...
Svar
13
· Visningar
673
Hemmet Kort intro: Min frys är full. Jag vet att jag behöver extra frysmöjligheter över julen. (Nej, min ordinarie frys kommer inte att tömmas...
2
Svar
23
· Visningar
1 242
Senast: NilHe
·
Hemmet Håller på med en badrumsrenovering som dragit ut i evigheter. Nu är äntligen allt nästan klart men plötsligt säger hantverkaren att den...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 461
Senast: MiniLi
·
Hemmet Har köpt en lägenhet och även om det i grunden inte är några fel på den, så finns det en hel del jag skulle vilja fräscha upp. Ytskikt...
Svar
2
· Visningar
272
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023