Costco i Arninge

Men det kan väl inte finnas någon som tror att en butikskedja, oavsett vilken det är, har som ”policy” att märka om utgångna varor?

Däremot kan ju företag lyckas olika bra med noggrannheten.
OT- ... var det 10 år sen eller nåt som det var en skandal med ost? Som märktes om och den värsta möglen togs bort...
Dock väldigt OT.. så vi ska inte gå in på det... :D

Inte policy, men dar de tittar at ett annat hall. Det ar inte praktiskt "over here" det kostar foretagen aldeles for mycket om sadant hander mer an nagon enstaka gang (och nar det hander rattas till och ursakter levereras)

De har tydligen, som sagt, fatt tag pa riktiga plantor till Svenskar att hjalpa till och starta de Svenska butikerna.

Plantor? Har försökt fatta autocorrecten utan att lyckas :D

Tror du att det är praktiskt någonstans? Stämningskulturen hoppas jag VERKLIGEN inte hittar hit.

Senast ändrad:
daligt/slarvigt/okunnigt Svenskt foretag

Jag fattar inte? Skulle anledningen till att att Costco skickar ut en autoöversatt broschyr och slarvar med datummärkningen vara att de har ett dåligt/slarvigt/okunnigt svenskt företag som hjälper Costoco att etablera sig här?

Vad är det för företag? Och varför skulle Costco låta något sådant operera under deras flagg?

Det var ju exakt samma när Amazon kom. Känns mer som att gemensamma nämnaren är amerikanska jättar som uppenbarligen vuxit sig på tok för stora för att bry sig om att översätta ordentligt.

Bra översättningar kostar pengar.
Maskinöversättningar kostar väldigt lite eller inget.
Costco och liknande brukar sällan ha så stor respekt för lokala marknader att de vill minska sin vinst genom att spendera mycket på översättningar och lokal anpassning.

Felet var att i utlandet stod det betalda ungdomar som packade påsen åt dig medan du betalade dina varor.
På svenska Lidl hade man missat den detaljen, och all throughput som vi vant oss vid i snabbköp havererade då man var tvungen att betala, hantera sina varor och bära bort dem i en och samma rörelse, för att inte störa flowet i kön.

Att vara till besvär för annan människa är något som är jobbigt för den timide svensken, så jag gissar att en två-tre sådana upplevelser lever kvar som en idag odefinierad ångest hos de som idag säger sig aldrig någonsin handla på Lidl igen.
Jag har handlat ett flertal gånger på Lidl, främst för att de har några få varor som jag tycker om som inte finns i andra butiker. Det som slår mig varje gång jag handlar där, är hur snabbt och smidigt det går i kassan. Det känns som om den butiken är den enda jag någonsin varit in i där de faktiskt öppnar fler kassor när det börjar bli kö. I övriga matbutiker verkar det vara standard med köer som ringlar sig långt in mellan hyllorna, fler kassor öppnas inte. Just pga det så föredrar jag snabbkassor/självscanning i alla butiker, jag blir irriterad och less på att stå och vänta i kö. Den enda butiken där det inte stör mig att självscanning saknas, är just Lidl.

Jag vet inte om jag tycker att Costco verkar vara så prisvärt?

https://viewer.joomag.com/sweden-member-savings-4th-17th-november-2022/0892078001667488969

Det är inte så smart heller att ha ett annonsblad på engelska, även om vi generellt är duktiga på engelska i Sverige så är det trots allt väldigt många som inte är det. 🤨
Vilket sätt att redovisa priserna. :down:
Fick leta och tänka innan jag ens fattar vad priset är på varan de annonserar.
De menar alltså att det som kallas "mitt" pris är varans kampanjpris, och det som kallas "Costcos" pris är ordinarie priset?

Jag vet inte om jag tycker att Costco verkar vara så prisvärt?

https://viewer.joomag.com/sweden-member-savings-4th-17th-november-2022/0892078001667488969

Det är inte så smart heller att ha ett annonsblad på engelska, även om vi generellt är duktiga på engelska i Sverige så är det trots allt väldigt många som inte är det. 🤨
Frågan är ens om man får lov att marknadsföra på detta vis. Priset på varan ska ju framgå klart och tydligt. Här trodde jag att själva prisnedsättningen var varans pris och så var det ju inte.

De menar alltså att det som kallas "mitt" pris är varans kampanjpris, och det som kallas "Costcos" pris är ordinarie priset?
Håller med, priset man ska betala står med extremt liten stil längst ned. Antal kronor i rabatt mot ett påhittat pris är hyfsat ointressant. Dessutom är det ganska märkligt/dåligt att ha all konsumentinformation på engelska för en butik i Sverige som riktar sig mot lokala konsumenter. Eller finns det ett blad på svenska också?

Håller med.
Först står det Costcos pris och sen under savings och sen ditt pris. Men man får ju bara handla på Costco som medlem? Så hur kan Costco ha två priser?

Liknande trådar

Fritid Ska bo på ett lägenhetshotell i Arninge och sitta på riksarkivet i Arninge några dagar i augusti. Lägenhetshotellet ligger 500 meter...
Svar
13
· Visningar
673
Hemmet Kort intro: Min frys är full. Jag vet att jag behöver extra frysmöjligheter över julen. (Nej, min ordinarie frys kommer inte att tömmas...
2
Svar
23
· Visningar
1 242
Senast: NilHe
·
Hemmet Håller på med en badrumsrenovering som dragit ut i evigheter. Nu är äntligen allt nästan klart men plötsligt säger hantverkaren att den...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 461
Senast: MiniLi
·
Hemmet Har köpt en lägenhet och även om det i grunden inte är några fel på den, så finns det en hel del jag skulle vilja fräscha upp. Ytskikt...
Svar
2
· Visningar
272
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023