Costco i Arninge

Butiken i Sverige kommer väl vara en av eller till och med den minsta de har. Så inte alls säkert att utbudet blir samma här.
Jag är inte lika säker på att andra butiker kommer få det så jobbigt. I så fall bör man ju ha åsikter om alla nyare konkurrenter där.
Enligt deras hemsida så är det vad de kommer att ha, men hur det blir återstår ju att se.

Som typ Martin och Servera (tidigare Martin Olsson) var alltså. En grossist där medlemskap krävs för att ens gå in, dit man åker när man ska köpa stora mängder eller mycket. Typ till en fest?
Jag är tveksam till att det kommer slå i Sverige, där vi förutom grossister redan har ställen för att köpa billigt toapapper och tvättmedel i storpack (Rusta, ÖoB, Gekås etc). Ska bli intressant att följa.

Vi har ocksa billiga vanliga stallen och billiga stallen med storpack, men costco har ett snapp battre kvalitet pa varorna. Nar klader ar billigt dar ar det som regel Calvin Klein, Nautica, Michael Kors, etc ... Bra kvalitet alltsa. Koftan jag kopte haromsistens nar jag var dar for $8usd (85:kr) ar en Nautica ... super skon, skrynklar inte och tojer sig inte.
Det ar samma med allt annat, hog kvalitet pa varorna. Nar de saljer en mixer ar det en vitamix, sangar ar hogkvalitet, osv, Costco har mycket hogre kvalitet pa grejorna, men har forhandlat fram mycket bra priser for att de koper sa stora mangder pa en gang.

Apropå tråden om det är billigast att storhandla eller småhandla så tror jag inte att det är ett koncept som kommer att bli så långlivat i Sverige. Många som handlar storpack handlar redan i affärer som Matvärlden och lokala "grossbutiker".

De säljer till de som har tillstånd. När jag jobbade på kår köpte vi dels från vår leverantör (carlsberg har jag för mig) samt ibland mindre stöd-grejer från matgrosisten, aldrig från systemet.

Där ser man. Trodde Systemet hade monopol. Men så dricker jag inte alkohol heller, så har ingen koll.

Fast Costco ersatter inte den vanliga ICA eller Safeway. Pa Costco handlar man toa och hushalls papper, och storpack pa varor man anvander mycket (diskmedel och tvattmedel tex). Vi ar tva vuxna och jag kopte ett "flak" tomater i gar nar jag var dar ... och har nu bestamt en hel massa kul ratter med ... tomater. Pa costco koper atminstone inte jag gronsaker, brod, notter, etc ... det ar aldeles for stora forpackningar och hinner bli daligt.
For mig ar costco fantastiskt for Hundmat (Bluebuffalo till halva priset for att det star Kirkland pa pasen) pappers varor, ost (de har fantastisk ost!) och ibland kott eller kyckling dar stora delar gar direkt i frysen. Man KAN kopa mjolk, gradde och sa vidare dar, men da maste man anvanda mycket stora mangder.
Brukar de ha roliga höst- och julsaker? Det ska öppna Costco i Malmö 2024 och jag kommer bli storkonsument om de har annat än det vanliga svenska gråa.

Som typ Martin och Servera (tidigare Martin Olsson) var alltså. En grossist där medlemskap krävs för att ens gå in, dit man åker när man ska köpa stora mängder eller mycket. Typ till en fest?
Jag är tveksam till att det kommer slå i Sverige, där vi förutom grossister redan har ställen för att köpa billigt toapapper och tvättmedel i storpack (Rusta, ÖoB, Gekås etc). Ska bli intressant att följa.
Bor granne med en martin så då kommer det knase inte vara så intressant för mig.

Brukar de ha roliga höst- och julsaker? Det ska öppna Costco i Malmö 2024 och jag kommer bli storkonsument om de har annat än det vanliga svenska gråa.

Det finns en del host och jul saker har hos oss, men inte ens i narheten sa mycket som i andra affarer. Tack och lov! Jag har kopt en snygg krans till dorren med host farger och grejor, och koper alltid en stor (stor!) julstjarna fore jul. Da jag aldrig varit pa costco utanfor vastkusten i USA (Bara i Californien, Oregon, och British Columbia i Canada) vet jag inte hur langt deras "samma grejor i butikerna" stracker sig. En av mina masten nar jag handlar ar attt kopa (en eller flera) Beecher's Flagship cheese. Mycket god!

Oh ... och jag har ingen aning om vad Martin ar.

Det finns en del host och jul saker har hos oss, men inte ens i narheten sa mycket som i andra affarer. Tack och lov! Jag har kopt en snygg krans till dorren med host farger och grejor, och koper alltid en stor (stor!) julstjarna fore jul. Da jag aldrig varit pa costco utanfor vastkusten i USA (Bara i Californien, Oregon, och British Columbia i Canada) vet jag inte hur langt deras "samma grejor i butikerna" stracker sig. En av mina masten nar jag handlar ar attt kopa (en eller flera) Beecher's Flagship cheese. Mycket god!

Oh ... och jag har ingen aning om vad Martin ar.
https://www.martinservera.se/

Martin

Apropå tråden om det är billigast att storhandla eller småhandla så tror jag inte att det är ett koncept som kommer att bli så långlivat i Sverige. Många som handlar storpack handlar redan i affärer som Matvärlden och lokala "grossbutiker".

I grannkommunen finns en Snabbgross Club, de verkar gå rätt bra trost relativt nya.

Var inne på deras hemsida. Hade velat få mer info om vad som säljs men hittade inte så mkt sån info. Bara övergripande och inte så man kan jämföra priser

Jag är nyfiken på om det kommer vara deras internationella utbud och märken (alltså inte sånt du kunnat hitta på Ica eller en annan grosshandlare), du får gärna rapportera om det! :)

Jag fick lite info i en påse idag, bland annat om amerikanskt nötkött. Info om vad som gäller när de säljer sånt till Europa osv. Andra regler än när de säljer inom USA, tydligen. Sen har de ju sitt eget märke.
Så antar att det inte blir lokalproducerat. Hoppas inte det blir det, det finns ju överallt.

Liknande trådar

Fritid Ska bo på ett lägenhetshotell i Arninge och sitta på riksarkivet i Arninge några dagar i augusti. Lägenhetshotellet ligger 500 meter...
Svar
13
· Visningar
673
Hemmet Kort intro: Min frys är full. Jag vet att jag behöver extra frysmöjligheter över julen. (Nej, min ordinarie frys kommer inte att tömmas...
2
Svar
23
· Visningar
1 242
Senast: NilHe
·
Hemmet Håller på med en badrumsrenovering som dragit ut i evigheter. Nu är äntligen allt nästan klart men plötsligt säger hantverkaren att den...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 461
Senast: MiniLi
·
Hemmet Har köpt en lägenhet och även om det i grunden inte är några fel på den, så finns det en hel del jag skulle vilja fräscha upp. Ytskikt...
Svar
2
· Visningar
272
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka