CocaColaÄr det något speciellt du tänker handla?
Men sen får jag se vad de har som kan vara intressant. Förhoppningsvis lite annat än det alla andra affärer säljer här.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
CocaColaÄr det något speciellt du tänker handla?
Vad är det med amerikanskt nötkött? I EU får man inte ge tillväxthormon eller hur var det nu?Jag fick lite info i en påse idag, bland annat om amerikanskt nötkött. Info om vad som gäller när de säljer sånt till Europa osv. Andra regler än när de säljer inom USA, tydligen. Sen har de ju sitt eget märke.
Så antar att det inte blir lokalproducerat. Hoppas inte det blir det, det finns ju överallt.
Det jag sett från köttfarmerna lockar inte. De står i små kättar utomhus, utan möjlighet att röra sig och fodras med till större delen spannmål för att få fettinsprängt kött, antibiotika som bonden ger som han tycker och som sagt tillväxthormon. Jag vägrar, fortsätter köpa svenskt och gräsuppfödda. Har jag inte råd att köpa kött från djur som är uppfödda enligt svensk eller likvärdig djurskyddslag så får det vara.Vad är det med amerikanskt nötkött? I EU får man inte ge tillväxthormon eller hur var det nu?
Vad är det med amerikanskt nötkött? I EU får man inte ge tillväxthormon eller hur var det nu?
Det jag sett från köttfarmerna lockar inte. De står i små kättar utomhus, utan möjlighet att röra sig och fodras med till större delen spannmål för att få fettinsprängt kött, antibiotika som bonden ger som han tycker och som sagt tillväxthormon. Jag vägrar, fortsätter köpa svenskt och gräsuppfödda. Har jag inte råd att köpa kött från djur som är uppfödda enligt svensk eller likvärdig djurskyddslag så får det vara.
Nej, jag skriver om hur djurhållningen är i USA, inte om vad de exporterar men jag kommer ändå inte köpa även om det är mindre tillväxthormon. Lika lite som jag köper massproducerat kycklingkött från utlandet och knappt svenskt heller pga alla missförhållanden.Har du nån källa på att avtalet mellan USA och EU är upphävt?
Hittar inget om det när jag googlar, nämligen. Så länka gärna!
Nej, jag skriver om hur djurhållningen är i USA, inte om vad de exporterar men jag kommer ändå inte köpa även om det är mindre tillväxthormon. Lika lite som jag köper massproducerat kycklingkött från utlandet och knappt svenskt heller pga alla missförhållanden.
Det är ett av argumentet att jag bojkottar amerikanskt kött, deras förfärliga lagstiftning som tillåter åtal mot djurskyddsorganisationer som filmar missförhållandena i djurfabrikerna. Jag tror absolut att det finns djur som har det bra, men jag bojkottar även allt kött från t ex Sydamerika med och fattar inte att folk köper det.Du skrev att man pumpar i dom tillväxthormon som argument, därav min undran. Men då är jag med!
Det är mycket billigare att frakta det över halva världen ju.Varför köper man amerikanskt kött?
Det känns ju helt vrickat
Av samma anledning att folk köper kyckling från Kina, "naturbeteskött" från Sydamerika och norsk lax i portionsbitar som flugit till Asien för att styckas och paketeras innan det flygs tillbaka till svenska butiker.Varför köper man amerikanskt kött?
Det känns ju helt vrickat
Av samma anledning att folk köper kyckling från Kina, "naturbeteskött" från Sydamerika och norsk lax i portionsbitar som flugit till Asien för att styckas och paketeras innan det flygs tillbaka till svenska butiker.
Ska vi köpa amerikanskt, importerat dasspapper också, för att sänka vår egen skogsindustri bara för att det är billigt?
Är Coca-Colan som säljs producerad i Sverige?
Hur vet vi att varorna är vettigt producera ur ett socialt, miljömässigt och transportmässigt perspektiv?
Hemsidan ger så få svar... Vare sig om sortiment, transporter eller varornas ursprung och övrig hantering.
Jag får rätt dåliga vibbar när ett bolag anser att "socialt ansvar" är att skänka en skärv till välgörenhet, och att gränsen för acceptabla arbetsvillkor ligger vid människohandel och modernt slaveri.
Vaddå försöka säkra fackliga rättigheter för arbetare???
Håller med dig helt och hållet!Ja, alltså det känns så himla fel.
Fler gårdsbutiker, stötta närodlat och lokalproducerat, stötta det svenska lantbruket och våra inhemska varor.
Inte ännu mer importerat skit
Det jag sett från köttfarmerna lockar inte. De står i små kättar utomhus, utan möjlighet att röra sig och fodras med till större delen spannmål för att få fettinsprängt kött, antibiotika som bonden ger som han tycker och som sagt tillväxthormon. Jag vägrar, fortsätter köpa svenskt och gräsuppfödda. Har jag inte råd att köpa kött från djur som är uppfödda enligt svensk eller likvärdig djurskyddslag så får det vara.
Jag tror att frågan handlar om feedlots.Jag har aldrig sett det du beskriver, och koper bara "frigangs" kott, agg, och whatnot. Sa har ser farmerna runt Oregon och Washington ut ... I Californien ar graset gult storre delen av aret, men ytorna ar enorma. Jag sag aldrig nagot liknande det du beskriver nar jag har rest runt landet eller nar jag bodde pa Ostkusten heller, Men det finns sakert nagon stans, dock ar det inte vanligt.
Visa bifogad fil 103914