Connemaratråden

Roligt med tävlingsdebut @LilaTiger! Procenten är inte fy skam heller för att vara första gången. Man måste ju träna på att tävla också.

Precis! Och det är ju just det vi gör!
Jag tycker min häst var fantastisk som dels gick fram överallt på framridningen bland sju-åtta ekipage utan att ens blinka (vi pratar om hästen som när hon kom till mig och fortfarande ibland har svårt med möten samt när andra hästar viftar på svansen, för att inte prata om när andra galopperar - då måste hon ju också men inte idag inte).
Hon gick in i ridhus nr 2 där tävlingen hölls med lite tvekan men sen var det som att hon alltid varit där. Vita dressyrstaket var inte heller några problem och när publiken applåderade så var det spännande men inte döläskigt.

Så som sagt, jag kunde inte vara nöjdare med hennes första insats på en dressyrtävling!
Idag har hon än en gång bevisat för mig att hon verkligen är den allra bästa tävlings- och träningskompis jag kan ha! <3

dsc_6922_543a892bddf2b37e03c3218c.jpg

Senast ändrad:
Jag är kär! Jag hoppade terräng för första gången med honom igår och jag har tydligen köpt en liten terrängmaskin :bump: han bara flög över allting jag styrde på, förvisso bara små 70-80 hinder men ändå, hus, grav, upp-/nerhopp, vatten allting gick som tåget:love:
Nästa gång får vi försöka få men någon som filmar/tar foto också...

Jag vet inte hur länge sen det är jag visade bilder men här kommer några iaf. (Och jodå, jag rider rätt ofta själv också men det är lite svårt att fota :p )
Den lilla ryttaren gör åtminstone framsteg. Hon har fått börja trava över hinder och det tycker hon är fantastiskt roligt. Hon har bett om att få galoppera och att jag ska höja hindren men det har jag än så länge stoppat. (När hon bad om att galoppera sa jag att jag inte kunde springa så fort. Svaret jag fick? "Det är lugnt, mamma. Du kan stanna där i mitten." ;) )

15379_10152953820301102_386073964106743968_n.jpg

10565193_10152992679461102_6862484318649013112_n.jpg

10645252_10153066293216102_4246377165905259218_n.jpg

1796658_10153188109451102_7654894276692455893_n.jpg

Fina, fina Keso som snart ska komma hem från betet :love:

10389427_10153195017516102_5232710849124757134_n.jpg

Vi provade att rida för en ny dressyrtränare igår. Hon är en meriterad dressyrryttare i alla fall, vet inte om hon har tränarutbildning i botten eller hur det är.

Gedion var en riktig liten stjärna :love: Matte däremot blir för försiktig och bekväm när hon rider :angel: Med tränaren på backen satte vi lite mer tryck och lite högre krav och vips så funkade massa saker! Målet är att gå LA med bra procent nästa år (tävlingarna är i princip slut här). Fick massa beröm både av tränaren, stallägaren och stallkamrater. Jag gillar verkligen vårt nya stall! Det är så roligt att det verkligen är ROLIGT igen. Stallägaren frågade om jag alltid brukade sitta och le så mycket när jag rider :D

Här regnar det mest, så jag nöjer mig med att mata.

Nästa vecka ska X få visa tänderna igen.

Och så ska P få en porträttbild så att han kan få sitt pass *skäms*.

Kul att läsa om allt spännande som händer...
Vår lille P ska på paynjump imorgon.
Första "tävlingen" på ca tre månader.
Ska försöka fota lite..:)

Äntligen har mina tagelprover till UC Davies kommit fram!

Nu vet jag visserligen att X är fri från HWSD efter som mor och far är fritestade (visste jag inte när jag betalade testerna) men Prinsen vet jag inte.

Äntligen har mina tagelprover till UC Davies kommit fram!

Nu vet jag visserligen att X är fri från HWSD efter som mor och far är fritestade (visste jag inte när jag betalade testerna) men Prinsen vet jag inte.

Funderar på att skicka in! Men har inte orkat sätta mig in i hur man gör :o Är det krångligt?

Nu har lille P varit ute och hoppat lite..
Dottern styrde runt honom riktigt fint och med tanke på hans tittighet så kändes det som en seger med endast ett stopp på hela dagen!
Söt som en nöt är han också...:love:

Underlaget på framridningen var däremot inte det bästa:wtf:..

Ähmen fy vilket tråkigt underlag. Inte lätt att rida fram ordentligt på det. Kul att det gick så bra på banan i alla fall :bump:

@lil-sis
Spännande med proverna! Eller ja, Prinsens i alla fall.

Liknande trådar

Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 499
Senast: WildHorse
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 880
Senast: EZMK
·
Svar
106
· Visningar
7 263
Senast: miumiu
·
Hästmänniskan Söker tips kring hästköp! Jag tar examen i vår och går i tankarna på att skaffa häst igen. Ekonomin för att köpa en färdigutbildad...
Svar
5
· Visningar
679
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka