Connemaratråden

Jag har varit väldigt glad att ha ridhus den senaste tiden när det mest regnar och blåser här på slätten. Igår red vi dock ut en sväng när det var uppehåll, och då tittade faktiskt solen fram en stund också! Red rundan åt andra hållet mot vad vi brukar så det var ganska läskigt att gå förbi prasslande buskar och lurpassande postlådor :nailbiting:

10553366_10152484103408391_2765526858726440402_n.jpg

Jag har varit väldigt glad att ha ridhus den senaste tiden när det mest regnar och blåser här på slätten. Igår red vi dock ut en sväng när det var uppehåll, och då tittade faktiskt solen fram en stund också! Red rundan åt andra hållet mot vad vi brukar så det var ganska läskigt att gå förbi prasslande buskar och lurpassande postlådor :nailbiting:

10553366_10152484103408391_2765526858726440402_n.jpg

Det är fascinerande hur läskigt allt kan bli bara av att byta håll på favoritrundor....hehe! :)
Ser härligt ut! Här har det varit grått och trist senaste tiden men i fredags jobbade jag halvdag och kunde rida utomhus på eftermiddagen och då var faktiskt solen framme!

Jag kan ju passa på att berätta även här. Imorgon bitti är det avlivning inbokad för Peia. Hon är halt i båda bak och det är kopplat till röntgenförändringarna som upptäcktes förra våren. Dottern kommer ta farväl ikväll och jag är med hela vägen imorgon.

Jag kan ju passa på att berätta även här. Imorgon bitti är det avlivning inbokad för Peia. Hon är halt i båda bak och det är kopplat till röntgenförändringarna som upptäcktes förra våren. Dottern kommer ta farväl ikväll och jag är med hela vägen imorgon.
Men åh vad trist!
Visst är det den fina du visat bild på tillsammans med din dotter?
Vet av erfarenhet hur tungt det är. Ska tänka på dig imorgon..
Kram Jenny

Men åh vad trist!
Visst är det den fina du visat bild på tillsammans med din dotter?
Vet av erfarenhet hur tungt det är. Ska tänka på dig imorgon..
Kram Jenny

Min dotter har figurerat på bild med flera olika hästar ;) Det är ingen av de gula utan det är det bruna 9-åriga stoet.
Tack för omtanken!

Åh vad tråkigt @LadyCovergirl vet hur det känns. Det är det jobbigaste med att ha djur

Och vad roligt för dig @Kjerulfia med en till pålle, spännande!

Igår var det 5 månader sedan Z avlivades och i morgon flyttar jag till Australien på obestämd tid. Inga planer direkt bara kul och prova på nåt annat

Ha det gott och krama era maror mycket och ofta. Det är otroligt tomt utan måste jag erkänna.
folk erbjuder sig till höger och vänster att man får komma och rida på deras hästar och jag vet att dom menar väl. Men det är Z jag saknar, inte 'hästeriet' i sig

Ta hand om er!

@Seabaz Lycka till i Australien! Det är en oslagbar erfarenhet att bo utomlands ett tag (eller för resten av livet ;)). Man lär sig mycket om sig själv och vad man uppskattar och inte med gamla Sverige.

@Seabaz Lycka till med flytten! Jag hoppas det dyker upp lite tråkiga bilder på facebook så att jag kan glädjas ordentligt åt regn, kyla och kommande slask...

Vi har dressyrat lite idag. Det gick så dåligt i slutet av förra veckan när jag försökte trimma så vi red ut och hoppade i helgen. I måndags var han superfin att dressyra på. Idag blev det också ett dressyrpass (mest för att den sadeln var överst på hängaren) och han kändes riktigt fin idag med. Mycket mer rörlig i traven än vad han varit tidigare. Jag var helt spänd i axlarna och skuldrorna så jag red tyvärr rätt illa. Vet inte om det var att jag frös, jag är rätt känslig för temperatur både uppåt och neråt. Har sovit med dubbla täcken ett tag redan och får lägga band på mig varje gång jag ska täcka Gedion :o

Så himla, himla tråkigt med Peia :(

Någon med erfarenhet av spatt på connemaror? Tiger är mystiskt halt på höger bak. Mest troligt bara has men han är lite svårundersökt just nu eftersom han inte låter veterinären sticka honom mer. Inget som kan försklara hältan som just nu bara ses under ryttare på volt o höger varv och då tydligt (2 grader).

Äntligen någon som förstått varför jag tragglat om att han känns ojämn typ senaste halvåret iaf, något positivt.

Finns en egen tråd med mer detaljer om det är av intresse men jag var mest nyfiken på spatt på connemaror här, det är inte uteslutet (ett tidigt stadium av spatt alltså) även om det inte syns något alls på röntgen/andra tecken på spatt.

Det var det jag funderade på, hur vanligt det är i rasen. Det var ju vanligare hos ponnyer o kallblod än varmblodiga hästar sa vet. Men jag har aldirg tänkt på spatt mer än något som islandshästar har :o

Vad mycket tråkigheter vi haft här senast halvåret :( Beklagar det som hänt Peia och tråkigt att Tiger är halt. Jag blev själv skitnojjig igår när jag drog med fingrarna över Zimbas rygg och han drog sig undan vid samma punkt flera gånger. Ont i ryggen?:eek::confused::eek:

Vad mycket tråkigheter vi haft här senast halvåret :( Beklagar det som hänt Peia och tråkigt att Tiger är halt. Jag blev själv skitnojjig igår när jag drog med fingrarna över Zimbas rygg och han drog sig undan vid samma punkt flera gånger. Ont i ryggen?:eek::confused::eek:

Om det bara är en punkt så är det nog en liten spänning. Kan ha rullat sig över en sten en vad som helst ;) Jag skulle massera med arnika. Efter att min massör varit ute och klämt.

Liknande trådar

Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 499
Senast: WildHorse
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 880
Senast: EZMK
·
Svar
106
· Visningar
7 264
Senast: miumiu
·
Hästmänniskan Söker tips kring hästköp! Jag tar examen i vår och går i tankarna på att skaffa häst igen. Ekonomin för att köpa en färdigutbildad...
Svar
5
· Visningar
679
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka