Jo men det är bra...
Har alldeles precis kommit till fasen att jag faktiskt slappnar av lite. Alltså till exempel längtar hem till en lugn kväll i soffan utan att det samtidigt ligger lite ångest i magen och att tankarna maler runt.
Nu kan jag slappna av och njuta lite istället.
Tror jag börjat få lite distans, och ser på det hela ur ett bättre perspektiv.
Inte ens nödvändigtvis "vill aldrig se honom igen", men "vad är viktigt för mig i mitt liv".
Till exempel - kan jag se framför mig ett liv där jag aldrig haft en helt egen lägenhet att inreda och bo in precis som jag vill?
Nej.
Det enda som "stör" lite är att jag såklart grubblar och funderar på allt jag har att säga till honom. Jag hoppas kunna åka till England (ska isf dit ändå, för annat) och prata med honom där, i slutet på augusti, men det beror såklart på restriktioner etc. Till att börja med borde vi absolut ta en månad till helt ifrån varandra, 2 månader är ingenting. Då kan han dessutom ta den månaden att fundera på de saker jag har att säga.
Om privacy, trust issues, vad jag behöver i mitt liv osv. Jag är inte så intresserad av att kompromissa, vilket säkert är själviskt, men å andra sidan ska jag leva mitt liv för mig... Så. Det kan han då få tugga på och ta ställning till innan vi pratar igen. Även om jag älskar honom så finns det många saker som är viktigare för mig i livet än att hitta/behålla ett förhållande.
Hitta mig själv till exempel, hur töntigt det än låter.
Sedan önskar jag ju väldigt mycket att vi kanske hade provat att vara särbo, innan en sån här separation. För att ge det en chans medan covid mynnade ut (we hope) och en chans att se hur det kunde vara utan pandemi. Men men, det är som det är nu.
Skulle vara intressant att se, om vi provar igen, hur det skulle gå för oss om jag verkligen inte gör avkall på mig själv. Gör det jag vill, utan skuldkänslor, kanske inte lever som sambo etc. Utan pandemi att ta hänsyn till också - om vi verkligen skulle fungera ihop då.
Men det kräver ju verkligen att jag då inte gör några avkall på mig själv.
Blev ju väldigt svamligt detta, men ja, jag mår faktiskt rätt bra. (Äh vafan, jag mår inte "rätt" bra, jag mår bra.)
Har en del saker jag tänker på som gör mig REDIGT förbannad, så de ska ju nämnas om/när vi snackar. Det är jobbigt men naturligt att ibland gå och fila på vad jag har att säga när vi hörs/ses.
Jag inser mer och mer vad jag behöver och inte behöver i livet vilket känns fantastiskt.
Om jag börjar svamla om "I love you more than anything", "I love you more than life itself", "You're my world" så varsågoda att slänga mig i ett isbad för att vakna upp, mitt liv är SÅ mycket mer än ett förhållande. Hur perfekt det än skulle vara.
EDIT:
Som extra grädde på moset ska vännen jag hyr lägenhet av kanske prova att vara särbo med sin sambo, alt försöker byta den mot större och isf ska jag flytta in hos en tjejkompis, mvh knappt någon kötid. Så hur det blir DÅ med att prova igen blir ju intressant. Och iom Brexit vet jag inte ens om han får komma tillbaka innan tre månader gått då han inte har residency än... Så många osäkra variabler. Det ska inte vara enkelt har jag hört!