Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Svenska lagar tillämpas olika, man ser genom fingrarna. Titta exempelvis i Motala, där en hyresvärd placerat ett stort antal husvagnar och en stor lastbil i direkt anslutning till en fastighet han äger. Han låter EU migranter hyra där.Vad är felet med politiken gällande invandring/tiggare? Konkretisera gärna.
Hur ofta brukar KD uppmana till våld mot homosexuella då?
Tillägg: Man har ju inte heller uppmanat någon att begå ett hatbrott för att man röstar på ett visst parti, så det var ju inte ett av dina krav för att indirekt stödja hatbrott.
Vi stänger redan i dag gränserna så gott vi kan, vet inte exakt med hur många miljoner Sverige bidrar till gränsbevakning frontex.Jag väntar fortfarande på att någon, SD-sympatisör eller inte, ska kunna ge konkreta exempel på hur vi, mitt i en enorm flyktingkatastrof, ska kunna "stänga gränserna".
Eller åtminstone på om SD fortfarande vill gå ur EU, nu när de själva har platser och samarbetspartners där?
Jag tror vår politik gällande invandring/tiggare är det som rör upp känslor. Ett allmänt missnöje som till slut tas ut på enskilda.
Touche!!! du medger alltså att varken du eller regeringen har svaren utan jobbar hårt för att finna det!Lösningen föreligger i att slita hårt för att fortsätta lösa dem på bästa sätt. Så då verkar regeringen på alldeles rätt väg med andra ord.
Jag väntar fortfarande på att någon, SD-sympatisör eller inte, ska kunna ge konkreta exempel på hur vi, mitt i en enorm flyktingkatastrof, ska kunna "stänga gränserna".
Eller åtminstone på om SD fortfarande vill gå ur EU, nu när de själva har platser och samarbetspartners där?
Vad är grundläggande rättigheter? Att du efter ett par år får rätt till full garantipension? Inget annat EU land erbjuder detta .Genom att förvägra dem grundläggande rättigheter ser man till att de som ska betraktas som mindre värda som medborgare. KDs svans är betydligt mindre våldsbenägna och våldsbejakande än SD:s, det är en poäng. Uttalanden som "Homosexuella kommer inte till himlen, de kommer till helvetet" av en KD-riksdagskandidat är klart över gränsen och kan mycket väl få denna svans att ytterligare betrakta homosexuella som djävulens påfund.
Fast eftersom man känner till att partiet och dess väljare genomsyras av detta hat och denna svans, måste man, om man röstar på dem, tydligt ta avstånd från det hatet för att inte vara en indirekt stödjare. Det är min åsikt. Man är guilty-by-association om man inte kan ställa sig bakom ett avståndstagande.
Min åsikt är att varken du eller folk som röstar på SD/KD/V indirekt stödjer hatbrott. Men från ditt perspektiv så förstår jag inte hur du själv inte platsar i din guilt-by-association-kategorin. Om du skrev om afrikaner på samma sätt som du skriver om SD; hade du inte själv varit en del av hatet du pratar om då? Så varför gäller det inte när du skriver om SD-politiker?
Smearing är en gammal beprövad metod att detronisera meningsmotståndare.
Ställer man till exempel frågan : Vad slår du din fru för?
Så tvingar man in svararen i en försvarsposition + att man associerar honom med kvinnomisshandlare.
Samma sak, när man helt utan bevis frågar SD som parti, -Varför är ni rasister?
Den absoluta majoriteten av SD;s anhängare är vanligt folk, liksom den absoluta majoriteten av de asylsökande är det.
Vad är grundläggande rättigheter? Att du efter ett par år får rätt till full garantipension? Inget annat EU land erbjuder detta .
Tack över huvudet, mat för dagen, kläder det är grundläggande rättigheter. Knappast busskort till närmaste stad.
Nu skrev jag att det rör upp missnöje. Sen att enskilda använder det som ursäkt för sina handlingar är ju deras val.Och killen som går runt och våldtar unga tjejer säger att det är de små slynornas fel, de går omkring i så korta kjolar. Våldtäkter är inte offrens fel, lika lite som hatbrotten är politikens fel. Var och en har ett ansvar för sina handlingar, ett missnöje "tas inte ut på enskilda", det är någon som tar ut sitt missnöje. Hen har ansvar för det.
Och en minoritet av hatare ska inte bestämma Sveriges politik.
?Precis, och det betyder INTE att någon typ av "PK-maffia" begränsar yttrandefriheten, vilket är en annan vanligt förekommande myt som sprids från samma kretsar.
Det finns EU-länder som... Är det inte så i själva verket att i alla EU länder så är homosexuella garanterade samma rättigheter, officiellt enligt lagen om de mänskliga rättigheterna?Du läste inte vad frågan handlade om, va?
Det finns EU-länder som erbjuder homosexuella fulla medborgerliga rättigheter. Men det finns också en stark högerextrem, homofobisk vind som sveper över Europa. Som verkar vara väldans nära besläktad med den främlingsfientliga vinden.
Självklart är det samma sak, att fråga varför SD antagit ett rasistiskt program, när man inte kan bevisa att de gjort det. Vilket du heller inte ännu gjortMen det är ju inte samma sak som att fråga varför SD har antagit ett rasistiskt principprogram, där avsnittet om Människan framstår som det mest tydliga exemplet? Jag har aldrig ställt frågan på det sätt du framför.
De missnöjda anser att vi tar emot för många. Vi hinner inte ta hand om de vi redan tagit emot. Brist på bostäder, brist på vettig sysselsättning. Vi får små förorter där imaner kan bestämma att kvinnor inte får gå ut utan slöja (var några invandrarkvinnor som skrivit artiklar) där det nästan enbart bor invandrare. Det finns missnöje från både svenskars och invandrares sida. Missnöje handlar inte alltid om rasism och hat mot andra folkgrupper, det kan också handla om att vi inte kan ta hand om de personer vi tar emot på ett bra sätt. Sverige har ett rykte om sig från hur vi kunde ta hand om invandrare förr som vi inte kan leva upp till längre, det leder till missnöje.