Fast då har du missförstått en del. Jag har följt herrar Jomshof, Almqvist och lite senare Ekeroth och Åkesson sedan 90-talet. De är inte lågutbildade idioter på något sätt. De utgör i och för sig ett klart hot mot samhället eftersom de driver tesen att vissa är mer värda än andra och hundra andra "idiotiska" politiska förslag. De är väl utbildade, känner till hur systemet fungerar och utnyttjar det till fullo.
Jag tycker att man kan fundera på sättet man uttrycker sig och låta bli att använda uttryck som man verkligen inte menar. Om man däremot menar dem så har man full rätt att uttrycka och då tycker jag även att man får ta ansvar för hur de kan användas av andra. Till exempel om man direkt säger att homosexuella kommer till helvetet, så är det en tydlig markering att de inte kan accepteras som fullvärdiga kristna och därmed är mindre värda. Eller "egentligen borde vi ha ihjäl dem" som skrivits om romer på sistone, ofta, i högerextrema forum.
Det finns en gräns som man bör hålla sig inom - om man verkligen inte menar vad man skriver. Men då får man också ta ansvar. Kanske klargjorde det vad jag menade.
Förstår kanske lite mer men inte fullt ut vad du menar. Men jag tror vi lämnar den diskussionen. Jag är mer intresserad över vad du menar med personerna du nämner känner till systemet och utnyttjar det till fullo i mer detalj. Tror du t.ex att Åkesson är självmedveten om att han vill inrätta någonting helt annat än det han förespråkar öppet? Och isf vad?