Jag har definitivt förändrats sen jag fick barn. Har helt andra prioriteringar nu än innan barnen. Dessutom har jag blivit mer känslig och orolig av mig, tänker mer på hur gammal jag är och önskar att vi fått barn tidigare så jag skulle fått ha dem längre i livet.
Exempel på saker:
- Jag älskar att resa och skulle göra det med barn. Efter 4 år har vi inte varit utanför Svearike.
- Frisörbesök? Oroa mig för mitt utseende. Nya kläder? Not so much
- Underskattat totalt hur mycket tid och ork två små barn tar. Måste träna på fm pga har mig inte ur soffan på kvällen.
- Orkar inte alls lika mycket efter jobb och nattning. Behöver min egentid i soffan en timme på kvällen.
- Mer mån om relationer, är mer förlåtande överlag tror jag.
- Har en helt annan förståelse för slutkörda föräldrar på jobbet. Är nog en bättre person på jobbet på det sättet.
- Orkar inte med ett socialt liv på samma sätt.
Summa sumarum: Tröttare, mer stressad, mindre social med värderar det viktiga i livet högre.
Exempel på saker:
- Jag älskar att resa och skulle göra det med barn. Efter 4 år har vi inte varit utanför Svearike.
- Frisörbesök? Oroa mig för mitt utseende. Nya kläder? Not so much
- Underskattat totalt hur mycket tid och ork två små barn tar. Måste träna på fm pga har mig inte ur soffan på kvällen.
- Orkar inte alls lika mycket efter jobb och nattning. Behöver min egentid i soffan en timme på kvällen.
- Mer mån om relationer, är mer förlåtande överlag tror jag.
- Har en helt annan förståelse för slutkörda föräldrar på jobbet. Är nog en bättre person på jobbet på det sättet.
- Orkar inte med ett socialt liv på samma sätt.
Summa sumarum: Tröttare, mer stressad, mindre social med värderar det viktiga i livet högre.