Men det är väl INGEN som har tyckt att man inte ska prioritera och ta hand om sitt/sina barn? Men man måste faktiskt inte förändras i grunden som människa för att kunna göra det!
Vad jag har kunnat se så har de flesta i min närhet som blivit föräldrar i någon mån ändrat sina prioriteringar och sitt sätt att leva. Vissa mycket, andra lite. De allra flesta har fortsatt vara samma individer, samma personligheter och med samma intressen, medan någon enstaka kanske försvunnit in i någon sorts "rosa bebisbubbla". Många har mognat som människor, men de flesta har gjort det gradvis över tid snarare än som genom ett trollslag precis när de fick barn.
Jag tror dessutom att det är totalt icke-skadligt (och rentav bra!) för barn att hänga med på föräldrarnas aktiviteter, så länge det inte är supa-hela-natten-fester utan mer sansade aktiviteter som cykelturer, åka i joggingvagn när föräldrarna tränar, sitta i bärsele på hundtränande mamma eller sova i barnvagnen medan pappa mockar stallet eller snickrar på huset. Vad är det som skulle vara så hemskt med det, så har ju folk gjort i alla tider med sina barn?
Och det där med att ens identitet skulle uppstå eller vara knutet till att bli mamma?? Jag vet inte om jag misstolkar dig, men att jag är någons mamma har verkligen ingenting med min individuella identitet att göra.