Hedinn
Moderator
I vissa fall tror jag det handlar om vad vännerna förväntar sig också. Tror de att en person som får barn inte ska bli upptagen (både praktiskt och mentalt) av barnet så är det väl rimligt att man upplever att personen förändras och kanske blir besviken över att allt inte var som förut. Jag märker t.ex skillnad på andras beteenden, vissa som gladeligen kommer hit och umgås med både oss och sonen, andra som helst bara kommer när jag och sonen är borta för att umgås med sambon ifred.
Det är ju ganska givet ändå att vårt hem blir barnanpassat, det funkar liksom inte med en massa ”härj” och alkohol, middagen behöver ätas innan sonen ska sova och det går inte att se på film med hög volym efter han somnat. Och alla uppskattar inte att behöva göra den anpassningen, helt enkelt. De personerna upplever antagligen att vi förändrats i större utsträckning än de i förstnämnda kategorin.
Det är ju ganska givet ändå att vårt hem blir barnanpassat, det funkar liksom inte med en massa ”härj” och alkohol, middagen behöver ätas innan sonen ska sova och det går inte att se på film med hög volym efter han somnat. Och alla uppskattar inte att behöva göra den anpassningen, helt enkelt. De personerna upplever antagligen att vi förändrats i större utsträckning än de i förstnämnda kategorin.